Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen erfaringer fra Tysklandstur

Startet av siljemichaela, tirsdag 08. juli 2014, klokken 21:07

« forrige - neste »

siljemichaela

Hei,
jeg skal ta ferje fra Larvik- Hirtshals, og deretter kjøre til Vissenbjerg i Danmark. Jeg ser på Celver.dk at det er mange ladere på veien, også hurtigladere. Noen som har noen aning om hvor mange ganger jeg må hurtiglade med Nissan Leaf på denne strekningen.. ca? Og om det går ann å lade på ferja?

emil

Du får ikke ladet på ferja.

Resten blir veldig avhengig av kjørestil (kjører dere i 90 eller 130km/t) og om det kun skal være en transportetappe for å komme fortest mulig fram. Men det mest naturlige blir nok ladestopp i Ålborg, Randers og Vejle (evt et stopp i Horsens hvis tanken blir tom før). Derifra bør dere komme fram uten større problemer.

Er det langt til ferga i Larvik tar dere en opplading når dere ankommer Hirtshals.

Da har jeg kun tatt utgangspunkt i CHAdeMO hurtiglading på veien. Det fine med Clever er jo at dere kun betaler for strømmen dere lader, så man ta korte ladestopp ved behov. Men fortsatt er man på det prisnivået at en gjerrig fossilbil blir billigere på langtur hvis man kun skal se på drivstoffprisene og basere seg på hurtiglading.

Så må dere huske å bestille ladekort i godt tid før avreise og nødvendige overganger for vanlig ladekabel. Er en del andre tråder her om lading hos Clever og generellt om elbilkjøring i Danmark.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA