Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kvalitetsfølelse

Startet av Elmo, mandag 29. desember 2008, klokken 01:13

« forrige - neste »

Elmo

Ser at enkelte har problem med å legge ut beskrivelser og bilder i forumet fordi filene blir for store.
En løsning ville selvfølgelig være øke maks-filstørrelsen forumet tillater men det er kanskje ikke ønskelig.

ImageResizer er et enkelt og lite gratisprogram fra Microsoft (!) som jeg benytter mye til å forminske bilder, både for hjemmesider og for bilder i dokumenter.
Etter installasjon får du en ekstra menyvalg i drop-down menyen ved høyreklikk på musa (se bildet). Bare markér alle de bildene du skal forminske og høyreklikk. Så åpnes det et nytt lite vindu hvor du kan velge ny størrelse. Programmet lager en kopi så orginalbildene ødelegges ikke.  For mere info, se her
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

ImageResizer fungerer ikke i Vista og visstnok ikke Win7. Jeg har ikke funnet noe tilsvarende for disse.
En low-tech løsning for disse er å åpne bildet i ms-paint, Editrere bittelitt og lagre på nytt. da blir det ofte mindre.  Og så har du jo rikmannsløsninger som Photoshop osv.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Min løsning er å maile bilde til meg selv via Hotmail.

Da endres størrelsen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Man kan jo laste ned GIMP, som gjør omtrent det bildebutikken gjør: http://www.gimp.org/windows/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bosonic

Bruker normalt Microsoft Office Picture Manager:

-åpne bilde, gå på
-picture (menylinje),velg videre
-compress pictures.

Sjå info som kommer opp på høyre side og velg
-documents
-OK

gå opp igjen på menylinje og velg
-file
-save as (velg nytt filnavn)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA