Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Antihero, tirsdag 08. juli 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

Antihero

Hvilken ekstra ladekabel/adapter/overgang kan være kjekk å ha i en e-Golf for å kunne lade flest steder?

Gjerne med link :)

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kent

Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. juni 2014, klokken 12:07
For 3,6 kW lading: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Justerbar_6-10-16A_portabel_ladeledning_med_kladd

For inntill 22 kW lading: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14764.0.html

Forøvrig følger resten med bilen.

Du som har litt peiling. Er det noen teknisk grunn til at man ikke finner kladdløse ladekabler, eller vil disse dukke opp etterhvert som flere biler kommer på markedet?
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

elektrolux

Kladdløse kabler finnes, og leveres bl.a av oss, men de er nok ikke helt etter standarden som krever kladd 30 cm fra støpsel på vegg. På kladdløse er jo rele bygget inn i selve pistolen og dermed er kabelen som ligger langs bakken alltid strømførende.

Vi vet jo alle hva denne kladden gjør med stikket på veggen, så kanskje ikke den mest gjennomtenkte regelen.

Ellers har type 1 pistoler bedre plass til å bygge styringen inni, men det jobbes med type 2 pistoler for å kunne levere også disse uten kladd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kent

Takk for svar, da er det ikke en umulighet i allefall.

Finner jo flere type 1 kabler uten kladd, men ingen type 2. Godt å høre at det jobbes med saken.

Bare skrik ut om det kommer et gjennombrudd der, så kanskje man kaster noen lapper i din retning :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

nofuelno

Sitat fra: Antihero på lørdag 21. juni 2014, klokken 10:00
Hvilken ekstra ladekabel/adapter/overgang kan være kjekk å ha i en e-Golf for å kunne lade flest steder?

Gjerne med link :)
Se ulike portable løsninger på http://nofuel.tabetalt.no/
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

EV-Institute

#6
Her finner du enda en god løsning: http://www.ev-institute.no
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

torgrand

Finnes det noe godt svar på hvorfor Orginal-laderen er begrenset til på 13amp, når det finnes godkjente portable 16amp ladere med Schuko-kontakt?

mvh
Torgrim

iAnders

Jeg trodde original schuko-kabel var begrenset til 10A?

EV - Driver

Ja, mener den skal være identisk med E-Up's lader, og den er på 10A og ikke 13A.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Elmo

Sitat fra: torgrand på torsdag 26. juni 2014, klokken 13:13
Finnes det noe godt svar på hvorfor Orginal-laderen er begrenset til på 13amp, når det finnes godkjente portable 16amp ladere med Schuko-kontakt?

Orginal-laderen er begrenset til 10 amp fordi bilprodusenten ikke vil risikere erstatningskrav ved brann i tilførselsledninger eller særlig schuko-stikkontakt ved lading på 16A.
De fleste (alle?) godkjente 16A ledninger har vel blå industriplugg og ikke schuko.



PS: 13amp er begrensningen Tesla hr valgt, med samme begrunnelse.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA