Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sammeleggbar sykkel i frunken?

Startet av ebbrey, tirsdag 08. juli 2014, klokken 11:34

« forrige - neste »

ebbrey

Bestemte meg for å ikke ha noen service avtale men ta første servicen på 20.000. Deretter 1 gang per år. Det er bare et par uker til. Er det noen som har erfaring med å bare levere bilen til service uten å si noe? Fikser de "alt"? Eller må man komme med liste?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Muffinman

Tja, hva tenker du at man skal si da? De har en sjekkliste som skal gjennomføres ved service (ikke veldig omfattende). Den følger de nok. Men har du feil og mangler som du ønsker å reklamere på må du si fra om det. Det skal jo ordnes vederlagsfritt uansett.

Brede

Forresten: har bilen noen form for serviceindikator?

I og med at serviceavtalen har ganske strenge krav til når service skal gjennomføres både kilometermessig og tidsmessig så hadde det vært greit om bilen gir et varsel når tiden nærmer seg.

OddB

Pussig at det er strenge tidskrav i serviceavtalen...men samtidig ingen garantikonsekvenser om man ikke tar service i det hele tatt... Burde ikke serviceavtalen bare være et rabattert, forhåndsbetalt "klippekort" som man kunne bruke når man ville ? ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Avh

Sitat fra: OddB på lørdag 21. juni 2014, klokken 10:34
Pussig at det er strenge tidskrav i serviceavtalen...men samtidig ingen garantikonsekvenser om man ikke tar service i det hele tatt... Burde ikke serviceavtalen bare være et rabattert, forhåndsbetalt "klippekort" som man kunne bruke når man ville ? ?

+1
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. juni 2014, klokken 09:21
Tja, hva tenker du at man skal si da? De har en sjekkliste som skal gjennomføres ved service (ikke veldig omfattende). Den følger de nok. Men har du feil og mangler som du ønsker å reklamere på må du si fra om det. Det skal jo ordnes vederlagsfritt uansett.

Det er ikke store greiene jeg har på lista. Så får gi beskjed når jeg bestiller time.

Slik 4 hjulskontroll er det en del av servicen?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

sven erik

de er ikke så nøye på når en tar servisen   som det  ser ut som

D.O

Å sjekke hjulinnstilling er en del av servicen. Men tror ikke de tar den på målebenken uten å vurdere dette utfra testkjøring/visuell inspeksjon. Men det står altså på service skjema.
De nye service skjemaene har også fler punkt enn de som ble lagt ut her tidligere. Blant annet er sjekking av moment på støtdempere tatt med. Noe som hos meg sannsynligvis fjernet problemene med knirk i forstilling.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sven erik

har min ppå servise hva mener dere om vente tid på 2 1/2 måneds vente tid på  time så leverte jeg inn bilen i går til morgnen  men i dag kl 14 var den ennå ikke begynt på  for de hadde fått inn 2 biler som stoppet
er ikke min like viktig ?  får en ikke låne bil når bilen stopper ?  jeg er vant til at har man time så har man er vant til å kunne  levere bilen   få at bilen er ferdig kl 3 samme dag så er den det  å det er med biler til kr 200 tusen   men da er ikke servisen forhånds betalt  kansje det er dumt å betale på forhond  i tilegg ble jeg lovet  at ja du vil få tesla låne bil når jeg ingikk  avtalen  å når jeg  bestilte servise ba jeg om låne bil  fikk beskjed om  mulig det ikke ble tesla  ok men må ha automat og  elbil  ok  det skulle stå klart  da jeg kom spurte de om jeg trengte låne bil  ja elbil å automat sa jeg sett deg ned ventet   over 40 min  fikk en disel bil med  vanlig gir  er dette riktig å da 2 dager før de byner på den

Havebigfun

hvilket servicested er det, Sven Erik?
Snakk evt med de - de prøver som regel å lempe det til :)

sven erik

har snakket med de  dem skulte på biler med DU problemer

Jejl

Jeg har 8 års serviceavtale på bilen. Men det kan se ut til at det etterhvert blir til en 10 års avtale da de ikke har anledning til å ta første service før etter minimum 14 mnd etter vi fikk bilen.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Kallagtunet

Sitat fra: Jejl på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:39
Jeg har 8 års serviceavtale på bilen. Men det kan se ut til at det etterhvert blir til en 10 års avtale da de ikke har anledning til å ta første service før etter minimum 14 mnd etter vi fikk bilen.

Da er du heldig, jeg har forsøkt å få respons i over en mnd for å få time til service og diverse garanti reparasjoner. Så langt har det bare resultert i en rekke beklager mailer og vi kontakter deg i morgen for å avtale tid. Så langt er det tydeligvis ikke blitt i morgen for Tesla i Stavanger...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA