Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 er/blir et faktum.

Startet av Mippen, tirsdag 08. juli 2014, klokken 02:42

« forrige - neste »

Mippen

Hvor selges ChargeAmps billigst i skrivende stund?
Fremtiden er elektrisk.

emil

For ny kabel er vel charge-amps.com det billigste stedet hvis du ikke vil ha norske forbrukerkjøpsrettigheter. Muligens litt ventetid på levering.

Ellers: http://finn.no/48779960

Tror du må opp på prisen som bl.a noefuel.no tar for å få kabelen fra norsk forhandler. Ca 1000-lappen mer enn å importere selv fra Sverige

Mippen

Sitat fra: emil på fredag 20. juni 2014, klokken 21:35
For ny kabel er vel charge-amps.com det billigste stedet hvis du ikke vil ha norske forbrukerkjøpsrettigheter. Muligens litt ventetid på levering.

Ellers: http://finn.no/48779960

Tror du må opp på prisen som bl.a noefuel.no tar for å få kabelen fra norsk forhandler. Ca 1000-lappen mer enn å importere selv fra Sverige

Ah, der kan jeg faktisk kanskje klare å kjøre til uten å lade også. Den på finn altså. Ja, ok. Det er jo ok med reklamasjon hvis den skulle stoppe å virke etter noen mnd siden liksom
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Hvor lang garanti er det på charge amps kjøpt fra produsent?
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Mippen på fredag 20. juni 2014, klokken 23:12
Hvor lang garanti er det på charge amps kjøpt fra produsent?

Må vel bli hva som eventuellt gjelder i Sverige/EU. Fikk byttet min første kabel som var død uten større problemer eller fraktkostnader. Nå har jeg jo i tillegg åpnet opp min for å kikke på innmaten så jeg kan kanskje ikke forvente for mye hjelp fra den kanten hvis noe skulle skje.

olaover1

Jeg kjøpte min direkte fra http://www.charge-amps.com/
Fikk et lite problem med den jeg hadde og fikk ny på garanti. Suveren service foresten.
Fikk denne beskjed i samme slengen - Charge amps säljer kablar till Privatpersoner i Bohuslän i sommar. Då kan Norrmän helt lagligt köpa kabel till eget bruk utan moms och skatt och tull. SEK 4700 SEK rätt och slätt. De som är intresserade få maila mig. Vi finns då i Hamburgsund. mail adr
charlotte.eisner@charge-amps.com 
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

aaa3

#6
Jeg har kjøpt Charge-Amps kabel direkte fra produsenten i Sverige. Med frakt og moms ble det totalt kr 5650  :(,  ikke veldig mye å spare i forhold til å kjøpe hos http://elbilshop.no (hadde jo håpet å slippe momsen..).
Jeg lurer på om det virkelig kan forsvares å betale kr 1000 for å slippe kladden.
En utfordring med denne kabelen: Den har rett schuko-støpsel som er ganske langt. På noen ladestasjoner får jeg ikke lukket lokket, og noen funker ikke med åpent lokk! Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?
Den har heller ikke hull for liten hengelås, men den er vel ikke mye verdt som tyverisikring uansett. Bedre med kraftigere hengelås rundt ledningen

Mippen

Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:26
Jeg har kjøpt Charge-Amps kabel direkte fra produsenten i Sverige. Med frakt og moms ble det totalt kr 5650  :(,  ikke veldig mye å spare i forhold til å kjøpe hos http://elbilshop.no (hadde jo håpet å slippe momsen..).
Jeg lurer på om det virkelig kan forsvares å betale kr 1000 for å slippe kladden.
En utfordring med denne kabelen: Den har rett schuko-støpsel som er ganske langt. På noen ladestasjoner får jeg ikke lukket lokket, og noen funker ikke med åpent lokk! Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?
Den har heller ikke hull for liten hengelås, men den er vel ikke mye verdt som tyverisikring uansett. Bedre med kraftigere hengelås rundt ledningen.[/size][/size]

Jeg kjøpte min pent brukt så betalte mindre enn svenskeprisen =) Jeg mener det er et meget godt kjøp. Den kunne naturligvis ha vært billigere men vet ikke hvor stor fortjeneste de hadde hatt på den hvis ikke? Uansett sparer kladden deg for slitasje på ladepunktet på grunn av den ikke veier mer enn en vanlig kabel også er det greit å kunne velge ladestyrken etter som man kanskje lader ulike steder.
Fremtiden er elektrisk.

aaa3

Mippen - har du funnet noen god løsning på dette med det lange støpselet?

KaiRK

Hvis støpselet er i veien, kan det enkelt byttes. Det er kun et helt vanlig støpsel beregnet for 16a og utendørs bruk.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Carl Anton Stenling

Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:26
Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?

En slik overgangsledning lager du enkelt selv. Bruk en apparatledning med støpt støpsel og monter en kontakt beregnet for utendørsbruk.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Mippen

Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:48
Mippen - har du funnet noen god løsning på dette med det lange støpselet?

Nei, jeg har ikke ladet et sted ennå som det har vært et problem. Tenkte ikke over det før det ble nevnt her. Sånn umidderlbart så tenker jeg at det er bare er å bytte støpsel eller å bruke en liten skjøteledning. Eneste er hvis du bytter støpsel så mister du vel garantien?
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:48
Mippen - har du funnet noen god løsning på dette med det lange støpselet?

Har også lett lenge etter vinklet schuko som tar 2.5mm2 kabler og så tykk kabel som er på chargeamps uten veldig hell.

Har prøvd denne fra Ebay: http://www.ebay.com/itm/111265703846
Vinklet utgang, men ikke 90 grader. Men byggkvaliteten og innfesting av kabel gjør at jeg ikke anbefaler den.

Den som kanskje er mest aktuell er denne:
http://www.malmbergs.com/dk/frmProductDisplay_new.aspx?item=2403941
Men da er problemet å finne noen som vil selge en til deg til fornuftig pris.

Eller...selge deg et par siden det er greit å ha noen i reserve. Er nå på min 3. schuko kontakt på Charge-Amps kabelen, de to første har smeltet grunnet varmgang grunnet slitt kontakt i ladestolpe (ladet på 10A).


emil

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 04. juli 2014, klokken 11:25
Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:26
Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?

En slik overgangsledning lager du enkelt selv. Bruk en apparatledning med støpt støpsel og monter en kontakt beregnet for utendørsbruk.

Carl Anton

Problemet der er at de fleste av de har 1.5mm2 kabler selv om de er merket 16A. Fungerer greit i kort tid, men jeg ville ikke ladet 16A i flere timer på en sånn kabel

Elmo

Sitat fra: asbaas på fredag 04. juli 2014, klokken 10:26
Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?

Hvis du følge linken bak noen av disse bildene så skulle du vel kunne finne noe ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA