Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk saa langt?

Startet av Ona IX, søndag 06. juli 2014, klokken 21:21

« forrige - neste »

Igloo

Sort med rødt nå på eu siden...

Hadde nok valgt den hvis det var mulig..
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Ona IX

Sitat fra: Igloo på søndag 13. juli 2014, klokken 00:41
Sort med rødt nå på eu siden...

Hadde nok valgt den hvis det var mulig..

Kom for å poste det selv, men du kom meg i forkjøpet!
Her er ihvertfall linken for de som ønsker å se: http://www.kia.com/eu/campaigns-and-redirects/soul-ev/

Jeg er usikker på om jeg heller ville valgt den, veldig kul, men kanskje litt for over-the-top? Jeg er ikke så fan av 20" felger og flammer over panseret..
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Igloo

Hehe... Enig med deg at flammer osv er litt over the top, men den sorte utgaven av soul'n var helt innafor 8)
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Ona IX

Nå har også helhvit kommet! (eu siden).
Syntes ikke at den var helt fin heller, men det er jo en personlig mening.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

nagela

Er det noen med kontakter innen Kia Norge som kan få sjekket om det er mulig å bestille den nye "Cherry Black & Inferno Red" (Svart med rødt tak) også i Norge ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Ona IX

Sitat fra: nagela på mandag 14. juli 2014, klokken 12:46
Er det noen med kontakter innen Kia Norge som kan få sjekket om det er mulig å bestille den nye "Cherry Black & Inferno Red" (Svart med rødt tak) også i Norge ?

Skal spørre, sier ifra når jeg får svar
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

moby666

Her mener jeg Kia bommer, hvorfor kan man ikke bestille de vanlige fargene både innvendig og utvendig. Har sett soul med svart interiør,  og det så helt ok ut. Hvorfor må elbilen skille seg ut med lyst interiør og det hvite rundt girspaken...

Hadde det vært mulig med sort interiør og fine utvendig farger hadde jeg vurdert sterkt en kia soul
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Ona IX

Fått beskjed om at den lysesølv med hvitt tak er gått ut, så den kan man ikke velge. Hun skulle sjekke opp med de nye fargene om de kan bestilles.

Helt enig med moby666 at man burde kunne velge mye friere farger. Men tror at i Asia og USA vil man at elbiler skal være veldig elbil, mens i Europa, og spesielt Norge, vil man helst bare ha et normalt utseende på elbilen.

Kia bare lager det de tror selger best. De er et selskap som vil ha høyest profitt som alle andre.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Ona IX

Han hos kia Norge som har svaret er på ferie, og kommer ikke tilbake før 4/8, så må nok vente til da.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Fox81

Sjelden bilfarger setter en stopper for meg, men om den ikke kan leveres i andre farger enn de på kia.no så får det heller være. Fant svart/rød først og så oppdager jeg at den ikke er på kia.no. Skjønner at få valg fører til billigere biler, men det må da gå ann å ha flere farger enn tre fire stk.

Gordon Retriever

Blå med hvitt tak er tøff.
Likevel, for norsk fargesmak blir kanskje titanium sølv den mest populære.

Det at Soul EV bl.a kommer med varmepumpe fra dag en kan vitne om at Kia har hatt det norske markedet i tankene.  Og med en produksjonskapasitet på 5000 biler i året, er det trolig at en ganske stor prosentandel finner veien til Norge.  Kanskje litt overraskende at eksteriørfargene da er såpass rettet mot øst-asiatisk og kalifornisk smak.

Yeyeye

Vi tenker veldig på å bestille Soul EV, men fargene er faktisk det største drawbacket for vår del.
Økonomisk klarer vi ikke forsvare nybilkjøp, ta 2 stk Think classic er vanskelig å hamle opp med der. Vi prøvekjørte bensinvarianten i exlusiveversjon, sort skinnintriør og panorama ga litt wow faktor hos oss.
Lite hyggelig at det er valg en ikke kan få på elvarianten:(
Om EU-siden er riktig og hvit og sort med rødt tak er valg, kan vi kanskje vurdere disse utvendige fargene.
Usikker.......

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

kringon

Nå er jo dette med økonomi veldig forskjellig fra familie til familie.

For vår del så er Kia'n et klart valg mtp på økonomi pga. inngangspris + garantitid.

Jeg kan forlenge nedskrivingsperioden med 2 år kontra e-Golf eller Leaf. Med ca 250K i kostnad for bilen over 7 år =35.714,- i året i nedskriving av verdi.

Bruker ca 50K i året på kollektivtransport t/r jobb, så det blir ca 14.286,- på strømkostnader, forsikring, hurtiglading, service etc.

Med tanke på at jeg da sparer tid og har transportmiddel etter jobb så er det en enkel sak for min del :)

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Yeyeye

Elbil blir nok et plussregnestykke for de fleste som trenger bil i alle fall. Og selv om jeg synes det er riktig å bemerke at elbil nok ikke er et veldig miljøriktig valg(kontra kollektivt), så er det i allefall mye bedre en fosilt valg. Jeg legger nok mest vekt på det økonomiske selv også kanskje, så er glad for at myndighetene har gjort et mere miljøriktig valg enkelt..

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

kringon

Klart at elbil kontra kollektivt ikke er fornuftig rent miljømessig, men kollektivtilbudet her jeg bor er ikke forenlig med familieliv :)
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA