Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Vind, søndag 06. juli 2014, klokken 16:56

« forrige - neste »

Vind

Tenkte å prøve en avstemming, så ser vi litt hvor mye problemer det er.  Med alvorlig så mener jeg type problem som gjør at man ikke får kjørt, eller at kjøreturen blir kraftig "foringet" / dårligere enn planlagt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Flott, men problemer med bremser?
Hvilke problemer?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

smukken

Tror du skal gå en runde til med tekstene i avkryssingsboksene ;)
du mangler drivetrain error, start problemer og acc evt andre feil...
BMW i3

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: LMOR på torsdag 19. juni 2014, klokken 15:19
Flott, men problemer med bremser?
Hvilke problemer?
Jeg har opplevd "Serious brake error" feilmelding noen ganger, hvor så bremseforsterkeren ikke fungerer. Stopp og stans - over natten løser som regel problemet.  Har prøvd softwareoppdatering, men har ikke løst det 100%.  Dette er kronglete for verkstedet å feilsøke.   I følge verkstedet er dette ikke en helt uvanlig feil, og de håper en ny software skal løse det.  Det er vistnok ikke feil på bremsene men software som overvåker systemene er litt for følsomt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

rth

En liten kommentar.

Jeg lurte på hva resultatet var så langt, men fikk ikke opp noe. La da inn ett klikk på ingen problemer, og vips så syntes resultatet. Det hadde kanskje vært fint om det syntes uten å legge inn noe info. Jeg har ikke noen i3 enda, men bidrar positivt til statistikken.

Richard

Klykken

Det er en knapp under hvor det står "Vis resultater", så får du sett uten å stemme. ;)

EDIT:
Nei, det fungerte ikke for denne avstemmingen... :o
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

rth

Den er selvfølgelig prøvd.  :)

Men etter avgitt stemme kommer resultatene opp hver gang jeg er inne og kikker.

Klykken

Skulle gjerne endret min stemme, da AC har streiket.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

rth

Hvis ikke de som er medlem i dette forumet har ekstremt mye mer feil enn alle de andre, så begynner det jo nå å næreme seg 50% som har problemer med AC. Kan nesten virke som om det bare er tidsspørsmål før denne feiler.

Det gode får være at det er i hovedsak der problemet ligger. Men her har BMW helt klart en utfordring som må løses. Vet ikke om samme feilrate oppleves i andre markeder. Jeg har ikke fanga opp noe sånt når jeg har sett rundt.

LMOR

Hvis dette faktisk er et software problem, som slår ut i gitte situasjoner, så stemmer vel dette bra. Alle er i risikosonen. Jeg har latt den stå på 19 grader siden sist den var inne, ingen feil så langt. Ellers brukes bilen likt.

Slik jeg forstod det, så er feilen koblet til de omtalte ventilene, og da software som styrer disse. Ventilene finnes bare på biler med varmepumpe, som er standard i Norge, men som ikke så mange kjøper nedover i Europa. I USA har ikke så mange biler blitt utlevert enda.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

rth

Det gir helt klart mening.  Og jeg vil tro at dette ender opp med ett "ikke problem".

Klykken

Likevel irriterende da. Jeg har ikke forhandler "rett utenfor døren" heller, så har en kjøretur på 14mil for å kunne levere inn bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

skritt

Sulland i Trondheim fiksa bilen vår i dag, bytta en ventil og oppdaterte software. Mitt svar er forresten også endra fra ingen problem til problem.

esselt

Vår AC sluttet å fungere for andre gang fredag 27. juni, fikk i går telefon fra min forhandler om at de kunne ta inn i3-en for å prøve den med ny software. Får håpe og tro at dette vil løse problemene!
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA