Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Companion - Windows Phone/RT/Pro 8 App

Startet av Teslanewbie, lørdag 05. juli 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

Teslanewbie

En mann i en pen bil viste meg fingeret idag. Jeg føler at folk er missunnelige for tiden og dette øker proporsjonell med bensin/dieselprisen.

Noen andre med erfaringer.

Selv ler jeg hele veien til banken  ;D ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Misunnelsen lenge leve også blandt de som kunne, men ikke ønsker å oppgradere. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Lokführer

Etter tre skader på bilen, hvorav førere 2 stakk, den ene gjenfunnet, så begynner jeg å lure. Hatt bilen siden desember...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Det er nok først og fremst manglende forståelse for hensikten med bomfritak, redusert betaling på ferger, gratis parkering og tilgang til kollektivfeltet som fyrer opp allerede gretne grinebitere enda mer. Og en feiloppfatning om at vi alle har "gratis" drivstoff pga at schukostolpene som står rundt omkring er gratis -  og dermed er all energi som driver elbiler betalt av skattebetalerene. Slik blir det misforståelser og misunnelse av. Trur eg.

Kan ikke si at slikt engasjerer meg veldig. At enkelte velger å briljere med sin kunnskapsløshet er ikke å bli imponert av.

Chlangum

Telsa-gliset får nye bruksområder. Hver gang man passerer en bensinstasjon. Og gliset blir bare bredere og bredere etter som tiden går  :D ;D

Og skulle jaggu glist tilbake til surpompen med finere bil også  ;)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

HåkonE

Kjører diesel i Oslo, og syntes prisene har ligget på 11,50-13,50kr/l over laaaaaang tid nå. Bensin pleier å ligge på 1-1,50 over.

400hk/lave drivstoffutgifter frister, men direkte misunnelig blir jeg ikke på biler som starter på under 500 000kr. Det har middelklassen i Norge råd til anno 2014. Blir heller litt "misunnelig" på de som kan ta seg råd til yacht, hytte og drømmebil nummer 2 til 1-2 millioner, men arv er det lite å gjøre med og karriere velger man strengt tatt selv her til lands.... :)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pwb

Sitat fra: Chlangum på onsdag 18. juni 2014, klokken 12:25

Finere bil? Bil er fremkomstmiddel og Tesla er jo ikke en direkte fin bil, ser ut forfra som noe Ford designet før de kom med siste versjon av Scorpio. Problemene oppstår når folk tror de har en fin bil og oppfører seg deretter med parkering og sniking i kryss osv. Bil er bil, det er lenge siden det er lagd fine biler. Det er også synd at folk kjøper bil etter hva de vil at andre skal tro om dem, det er bedre å kjøpe en bil som er fornuftig og en Tesla er strengt tatt ikke ett fornuftig kjøp for de aller fleste. Man kan reparere mye bil og kjøpe mye drivstoff for 400.000,-

Philip Marlowe

Om Tesla er fin nok eller ikke, betyr ikke så mye for meg, men jeg synes den er en av de peneste bilene som lages i dag   ;)
Og er noen uenig i det, så synes jeg bare de har dårlig smak  ;D
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Chlangum

Sitat fra: pwb på onsdag 18. juni 2014, klokken 19:20
Sitat fra: Chlangum på onsdag 18. juni 2014, klokken 12:25

Finere bil? Bil er fremkomstmiddel og Tesla er jo ikke en direkte fin bil, ser ut forfra som noe Ford designet før de kom med siste versjon av Scorpio. Problemene oppstår når folk tror de har en fin bil og oppfører seg deretter med parkering og sniking i kryss osv. Bil er bil, det er lenge siden det er lagd fine biler. Det er også synd at folk kjøper bil etter hva de vil at andre skal tro om dem, det er bedre å kjøpe en bil som er fornuftig og en Tesla er strengt tatt ikke ett fornuftig kjøp for de aller fleste. Man kan reparere mye bil og kjøpe mye drivstoff for 400.000,-

Hallo i luken. Hva er det for en broom.no kommentar.

At du synes bilen ikke er noe annet en et transportmiddel får være din mening. Mange av oss som har bil som hobby synes ikke det. Den kan selvfølgelig ikke sammenlignes med et familiemedlem men likevel er det en gjenstand man har lagt mange arbeidstimer ned i for å få råd til å kjøpe. Når så store deler av livet ditt går til nettopp det så tar man vare på bilen sin.

Felles for veldig mange bilinteresserte er at man kjøper bil etter sitt eget hjerte og ikke naboens. Finnes sikkert de som kjøper bil, hus og dyre merkeklær til ungene sine etc etc bare for å vise sin rikdom. Og det må de vel få lov til hvis de ønsker det. Og jeg har ingen tro på at dem som viser minst hensyn i trafikken er denne typen. Tror det er noe som ligger i den norske folkesjelen generelt. Meler kun sin egen kake.

Vi nordmenn skulle tatt oss en bilferie i Aruba. Fikk nesten sjokk når jeg så hvor hensynsfulle bilistene var over hverandre. Selv mot turister. Det tar ikke lang tid før en slik effekt smitter over på en kjølig nordmann. Nordmenn flest har virkelig noe å lære derfra.

Selv har jeg, siden jeg fikk lappen kjørt rundt i 20 år gamle skraphauger. Nettopp pga. at jeg ikke ville betale halvparten av bilens pris bare i avgifter. Skulle aldri kjøpe med ny bil selv om jeg helt klart hadde hatt råd til det. Når Tesla kom på banen fikk vi nordmenn endelig muligheten til å kjøpe en ny og sikker bil uten å bli flådd av staten.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)

Bjørn

@ Chlangum:

Som om jeg skulle skrevet det selv..! :D (selv om jeg ikke aner hvor Aruba er)  :o

Chlangum

@Bjarne

Aruba er en liten øy helt syd i Karibia, like utenfor kysten av Venezuela. no.wikipedia.org/wiki/Aruba
Jeg mønstret av der i april i fjor og ble igjen i nesten 2 uker.
Som bilinteressert og glad som jeg er i å kjøre bil, kommer jeg aldri utenom leiebil (eller motorsykkel) når jeg er på tur.

Ble veldig overasket over kjørekulturen der og ikke minst hvor hyggelige og hensynsfulle folk der var. Både i trafikken og generelt. Det er sjeldent jeg opplever slik kjørekultur i utlandet.

Jeg hadde bil i 3 uker i Freeport, Bahamas og det var helt annerledes. Var med hjerte i halsen jeg så på de lokale race avgårde som om jorden holdt på å gå under. Men dærsken så god tid de plutselig hadde når de kom ut av bilen.

Jeg har selv vært den aggressive typen i trafikken som irriterte seg grenseløst over den Yaris'en som ligger 10 kmt under fartsgrensen og deretter ligge seg klin oppi bak fangeren på den nevnte Yaris. Etter at jeg hadde en kjæreste som var på akkurat samme måten, innså jeg hvor dumt det var. Er det virkelig verd å risikere sitt egent og andres liv og helse bare for spare 2 minutter.

Jeg er sikker på at hvis alle som har for vane å bli irritert/frustrert i trafikken hadde spurt seg selv "er det virkelig nødvendig å bli så sinna for en slik filleting" hadde det å ferdes i trafikken blitt en lagt hyggeligere opplevelse både for seg selv og andre.

@ Teslanewbie, Jeg håper at du kan tilgi meg at jeg dro helt av topic i tråden din her  :-[

Øyvind.h

Ikke rart misunnelsen brer seg når bilen er griselekker, er sprekere enn det aller meste på veien, bagasjeplass som en diger stasjonsvogn - og ikke minst: drivstoffet koster peanuts. Men det får være gretne gubbers problem, ikke mitt. Jeg gidder ikke kaste bort tid på å være misunnelig :D

Jeg sykler forbi Shell på Kastellet hver dag, og titter innimellom opp på pristavlen. Rart å tenke på at jeg holdt på med det der for bare et år siden, og det er nesten morsommere jo høyere prisene blir. Men jeg holder meg for god til å nevne noe på Face om mine daglige gleder, for de fleste bekjente må jo fortsatt innom ukentlig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Jepp, de 7-800 kronene jeg brukte i drivstoff ukentlig bruker jeg heller glatt til å delfinansiere en noe dyrere bil. Føler liksom at jeg får mer for pengene da :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA