Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lakkbeskyttelse for en lat fattiglus

Startet av Antihero, fredag 04. juli 2014, klokken 12:31

« forrige - neste »

Antihero

Jeg og min bror blir ikke enige om hva som er finest til Night blue.

Jeg mener sort skinn er mest stilrent og støter ingen når man skal selge den igjen.

Han synes brunt skinn er desidert finest.

Hva mener dere? Er brunt ukurant eller spiller det ingen rolle?

e-Golfer

Hei.

Jeg har selv valgt Night Blue, og valgte svart skinn. Vurderte beige, da jeg synes det blir lyst og delikat, men det blir også veldig skitsomt. Spesielt dongeribukser smitter av så lyse seter blir blå etterhvert.

Ang brunt skinninteriør, så tror jeg nok du vil kunne oppleve å støte noen, og at bilen derfor vil kunne prioriteres vekk. Samtidig vil det jo alltid være noen som din bror som vil synes denne kombinasjonen er fin. Jeg tror likevel flest vil foretrekke svart eller beige. Siden kontrastsømmer blir i blått, synes jeg det er pener og mer gjennomfør med svart og blått inni enn brunt og blått. Dersom du har bestilt stemningslys inni (ambient light), tror jeg at jeg leste et sted at dette lyset også er litt blått.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Råde

Dere har begge rett. Men du må spørre deg selv om du kjøper bil til deg selv eller til den som skal kjøpe den...

Har han (din bror) råd til å tape litt mer i verdi følger du hjertet!

Er forresten usikker på kontrastsømmen. Vet den er blå i standard, men det ville være merkelig om de også valgte kontrast med blått på marrakesh
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

I følge Volkswagen utgår de blå kontrastsømmene på biler med skinnseter.

Antihero

Takk for svar.
Ja enig at man ikke skal kjøpe bil til neste eier... men selger var enig at brun var mye mer tungsolgt enn sort så da ble det bestilt sort.

Her er forresten siste info om levering med varmepumpe:

Fabrikken informerer også om utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe. Basert på den nye informasjonen som vi nå har fått er det satt opp en foreløpig dato for kvalitetssjekk av biler med varmepumpe i uke 36, men det er stor usikkerhet knyttet til denne informasjonen. Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt i produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med risiko for ytterligere utsettelse.

Sense

Med sort skinn blir det veldig varmt å sette seg inn i bilen i kort shorts en varm sommerdag. Alle skinntyper er varme da, men jo mørkere, jo varmere.

At lyst skinn får avfarging av blåfargen til olabukser, har ikke jeg merket noe til.
Har hatt to biler med lyst skinn, og kjører blå olabukse nesten daglig.
Men jeg har ikke de mørkeste olabuksene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA