Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kewet el-jet

Startet av Griffel, tirsdag 23. desember 2008, klokken 14:49

« forrige - neste »

Griffel

Førere av statusbiler er verre enn andre:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2815340.ece

Klipt fra Aftenposten:
«De både kolliderer mest og er mindre moralske enn andre bilførere. BMW-førerne har selskap av dem i Audi og Mercedes på bunnen av Dine pengers undersøkelse av bilføreres holdninger og handlinger.»

BMW, Audi og Mercedes topper altså statistikken over  hvor mange prosent av bilen fra ett merke hvor det blir meldt skade til forsikringsselskapet. Mens Suzuki og Subaru ligger lavest. Den samme undersøkelsen har også en snill indeks:

«På en snill-indeks, der det er om å gjøre å få lavest mulig skår, ender BMW-folket på 134, Audi-eierne på 123, mens Mercedes eierne er de snilleste blant status-bilistene – med 112 poeng.
Rally-Petter topper
Alle vet vi jo at rallyfører Petter Solberg er en munter og trivelig fyr, om bare bilen hans virker. Nå er også det bevist; han og andre Subaru-førere er klart snillest av alle bilister. 73 poeng på Dine Pengers snill-indeks setter Subaru-førere som de snilleste på veien. Samtidig kræsjer de lite.»

Nå står det ikke noe om elbiler i denne artikkelen men vi har jo lest et annet sted at elblier har få meldte skader. Men Think, PSA EL, Buddy og Reva er kanskje statusbiler om enn på en annen måte?

Nevnte jeg forresten at min bil nr. 2 er en Subaru? ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Catalyzator

Morsomt  ;D   

Nå har jo jeg USA-FORD så den var ikke på lista men "Nabo'n" borti skauen her
har en Suzuki Jimny så ho blir nok glad når jeg forteller ho at ho er på den possitive
enden av listene, men det overrasker igrunn ikke meg Hehehe

Egentlig speiler jo biltrafikken samfunnets sammensatte menneskehet i stor grad
og det er jo egentlig tragisk lesing... jo rikere og mer utdannet et samfunn blir
så blir det bare mer og mer umoralske... tankekors  8)   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA