Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil ha slutt på gratis parkering

Startet av Mippen, onsdag 02. juli 2014, klokken 08:49

« forrige - neste »

Mippen

Jeg bor utenfor Bergen og vurderer en E-up til samboeren min. Jeg har alt annet enn positive erfaringer med Møller og derfor kommer jeg aldri til å bruke de igjen. Jeg kan kjøpe bilen fra paralell importør men må jeg bruke møller for å ta service for å beholde garanti?
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Det må du jo spørre paralellimportøren om. Det er absolutt ikke sikkert at Møller vil gjøre noe som helst med bilen hvis du skulle få problemer.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

anna

Jeg tror det sikreste er å spørre VW Tyskland eller Møller hvilke verksted du kan bruke mht at garantien skal gjelde. Det kan være lurt å få skriftlig svar.

Det er flere VW godkjente verksted som ikke er Møller. HMV Bilsenter AS (Voss) og Odda Bilsenter AS er forhandler av VW og har godkjent VW-verksted. Ifølge purehelp.no har ikke Møller eierandeler i disse to firmaene. Så vidt jeg vet kan service og reperasjoner også gjøres på godkjente VW-verksteder i Sverige.

Mippen

hadde en golf og i følge møller så ville de helst at jeg skulle bruke de. elbiler er litt anderledes da.
Fremtiden er elektrisk.

Upster!

Er det samme garantien på importerte (europeiske) e-up som det er på norske? Altså 5 år/100 000 og 8 år / 160 000 på batteriet. Noen som vet hva eventuelle forskjeller går i?
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Stikkkontakt

Min e-up er dansk. Den har 4 års fabrikkgaranti/120000 km. Batterigarantien tror jeg er den samme i alle land.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Gordon Retriever

Sitat fra: Mippen på lørdag 14. juni 2014, klokken 10:35
Jeg bor utenfor Bergen og vurderer en E-up til samboeren min. Jeg har alt annet enn positive erfaringer med Møller og derfor kommer jeg aldri til å bruke de igjen. Jeg kan kjøpe bilen fra paralell importør men må jeg bruke møller for å ta service for å beholde garanti?

Slik jeg ser det er noe av problemet at Møller sentralt skal være med på å håndtere garantisakene dine, og kan du være sikker på at de har en annen kundepolicy enn den du ikke liker hos din lokale Møller-representant? ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA