Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

Harlex

5.12 fungerte for meg. Fikk den installert rett før ferien og har hittil kjørt 3500 km gjennom 5 land og det funker utmerket overalt.... Før 5.12 var det resetting flere ganger om dagen...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Jærbuen

Tesla jobber med fix på denne, det er Telenor som koder om sine signaler, og dette gir utfordringer for dagens TMS.

Men altså en fix på vei.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

BDA

Snakket med en på support i går.

Han sier at det er en fiks på vei i ver 6.0 og at ver 6.0 kommer veldig snart.

Håper at begge deler er riktig :)

Birger

Sitat fra: Jærbuen på lørdag 02. august 2014, klokken 00:44
Tesla jobber med fix på denne, det er Telenor som koder om sine signaler, og dette gir utfordringer for dagens TMS.

Men altså en fix på vei.

Telenor følger standarden.... De gjør ikke noe proprietær. Det er nok Tesla som ikke har implementert features som Telenor benytter eller en bug. Det kan være en bug hos Telenor også, men sannsynligheten er liten.

Og ja, jeg har jobbet med dette i 17 år tidligere så jeg har litt grunnlag. Selv om det er noen år siden nå ;-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Car-El

Den gangen "mobiltelefon" måtte kobles til en kontakt i veggen for å kunne ringe?  :P
(Unnskyld, æ klarte ikke å dy meg.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OddB

Måtte resette EN gang i hele juli -var i Nord-Norge
I Osloområdet må det resettes omtrent annenhver dag.... Irriterende da trafikkinformasjonen er kjekk å ha i rushtafikken, og man ikke får opp kartet før man er nesten ute av byen ...

kan det ha noe med hvor mange basestasjoner man har i nabolaget ?!

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Bjoris

Må resette hvert gang bilen har stått mer enn en dag..., av og til også når den har stått kortere. Etter restart tar det 5-10 min før det fungerer igjen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Birger

Sitat fra: Car-El på tirsdag 12. august 2014, klokken 00:25
Den gangen "mobiltelefon" måtte kobles til en kontakt i veggen for å kunne ringe?  :P
(Unnskyld, æ klarte ikke å dy meg.)

:-) , heldigvis ikke så lenge.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Li-Ion

Sitat fra: BDA på mandag 11. august 2014, klokken 19:20
Snakket med en på support i går.

Han sier at det er en fiks på vei i ver 6.0 og at ver 6.0 kommer veldig snart.

Håper at begge deler er riktig :)
Hehe... mulig du er "ny" Tesla eier... så vær klar over at når Telsa sier veldig snart... kan dette bety alt fra noen måneder til år... Tror nok de har en annet oppfattelse av både hva "to uker" og "veldig snart" betyr her i Norge... :)
Be afraid...

D.O

5.12 hadde ingen forbedring. Hos meg oppstår problemet etter lading hjemme. Men tipper det er pga at bilen da er innom wifi og sliter med å gå på 3g igjen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

mj

Kan jo hende dere har sjekket, men ofte ( ikke alltid ) når 3G er nede på Teslaen så er det nede på tlf også. I disse tilfellene så er det ikke Tesla men teleleverandøren som er ustabil.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

async3phase

Kan det være dette dreier seg om hvilken basestasjon bilen kobler seg opp til?

Hjemme, i en mindre by på østlandet har jeg aldri vært nødt til å resette bilen på grunn av manglende 3G dekning.

Alle tre gangene jeg har parkert på Gardermoen Parkering i sommer har 3G og dermed forbindelsen med bilen falt ned i løpet av 24 timer.

Tilsvarende i løpet av en 14 dagers periode i Sandnes, måtte resette nesten hver dag.

Både i Sandnes og på Gardermoen har Telenor godt 4G signal (har Telenor abb og telefon med 4G), mens hjemme er jeg i all hovedsak utenfor 4G dekning. Kan det være at nye 4G stasjoner ikke bare er 4G, men at de erstatter gamle 3G og muligens andre nett også?

ew

Støtter den observasjonen. Tipper problemet ligger i firmware på Telenors nye hybride basestasjoner (2G,3G,4G), og at det kommer en fiks i løpet av "to uker". Dette tror jeg fordi feilen ikke bare rammer TMS, men også iPhones og sikker andre terminaler. Den eneste grunnen til at denne lille skandalen ikke har nådd ut i media er antakelig at ingen vet nok om feilen til å peke fingre. I alle fall ikke offisielt...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Mao

SitatAlle tre gangene jeg har parkert på Gardermoen Parkering i sommer har 3G og dermed forbindelsen med bilen falt ned i løpet av 24 timer.

Jeg sto på Gardermoen Parkering i nesten 10 døgn sammenhengende i midten av juli uten at 3G falt ut  8)
Etter å ha slitt veldig med at 3G falt ut tidligere i sommer har det forøvrig bedret seg betraktelig etter at jeg slo på Energy Save Mode. Fra nærmest daglig bortfall av 3G kan det nå gå ukevis før problemet oppstår på nytt.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

satheesh.net

Sitat fra: mao på onsdag 13. august 2014, klokken 08:59
Etter å ha slitt veldig med at 3G falt ut tidligere i sommer har det forøvrig bedret seg betraktelig etter at jeg slo på Energy Save Mode. Fra nærmest daglig bortfall av 3G kan det nå gå ukevis før problemet oppstår på nytt.

Når denne funksjonen er , er det praktisk talt en omstart av systemet som utføres når bilen vekkes fra dvale. Altså på lik linje med og bruke scroll-hjulene manuelt. Det kan derfor være at du ikke merker at 3G faller bort.

Jeg bruker ikke Energy Save Mode og har ikke hatt noe særlig problemer med bortfall av signaler. Fikk ny firmware i går, så vi får se om det blir noen endringer i oppførselen. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA