Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: Tuxedo på fredag 20. juni 2014, klokken 18:22
For å ta en reboot av den store skjermen, så holder det at man har scrollhjulene inne til skjermen slukker.  Trenger ikke å holde dem inne til skjermen våkner igjen (som kan ta litt tid).

Jeg er klar over at det er alt som skal til for å boote den store skjermen er å holde begge scrollhjulene inne til skjermen blir svart. Min poeng var at dette fungerte ikke for meg. Jeg hadde prøvd det minst fire ganger. Når jeg holdt scrollhjulene inne helt til Teslalogoen dukket opp så fungerte det med en gang.
Fint hvis noen andre med dette problemet tester dette så ser vi om det var tilfeldigheter eller ei. Hun jeg snakket med fra Tesla var fast bestemt på at det å holde inn scrollhjulene så lenge gjorde noe mer.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

FThorsen

Sitat fra: janmb på mandag 23. juni 2014, klokken 12:06
Det er ikke 5.11. Jeg kjører fortsatt 5.9 og har samme ustabile/manglende 3G som de fleste andre.

Ikke hjelper det med reset heller - det som derimot har hjulpet for min del er å kjøre mellom ulike basestasjoner slik at den velger ny. Jeg har et område her i byen der man faktisk må over på gjestenett og det løser det hver gang.

Tesla har vel selv sagt de er klar over det og jobber med Telenor om en fiks. Det er med andre ord ikke utelukkende på bilens ende problemet ligger eller skal løses. Om man tror dem på det da.

Jeg er også på 5.9 og hadde samme problem. Prøv "long reset" (se posten over) og se om det hjelper. Det hjalp for meg. Gikk fra uten dekning i hjemtrakten til full 3G dekning :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

ctr46

Jeg har hatt problemer fra starten av mai med dette. Fikk bil i mars. Vanlig reset hjelper en dag eller to. Glad det ikke er vinter.. Utrolig irriterende at den faller ut hele tiden! Får vel melde inn feil idag igjen. Føler ikke at det hjelper stort.. Men men. Bra jeg ikke er eneste i alle fall.
85D

mj

Jeg mistet og 3G på lørdag morgen og prøvde reset uten at det funket. Ringte da til Tesla og fikk beskjed om at av og til mmåtte man prøve reset flere ganger. Så jeg prøvde en gang til, og vips så fungerte det igjen  :D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

OddB

Har bestandig måttet ta to resetter etter hverandre. Lang reset hjalp ikke.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

christian1986

De vet om problemet og jobber med en løsning.

Car-El

Hadde (har ennå) en gammel telefon som når det ikke nyttet å "resette" (slå av og på) så tok jeg ut batteriet. Har dere prøvd det? Dere som plages av dårlig 3G. Bare prøv å ta ut batteriet.  ::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tuxedo

For de som vil ta ut batteriet, så er det viktig at det er ute minst 60 sekunder før det settes tilbake, slik at kondensatorene får ladet helt ut.

PS: Anbefaler å ta ut begge batteriene.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kimpala

Jeg rebooter hver dag nå for å få tilbake signal, tar ca 5min etter renoot at signalet kommer tilbake. Eller ev etter reboot av lille skjermen.
Men idag blei begge skjermene svarte av å holde scrollhjulene inne ?!
X
3

Cato76

Er det noen som fortsatt sliter med 3G signaler som detter ut?
Jeg dro innom Drammen hvor teknikeren ba meg om å slette listen for tidligere navigasjonssøk. Etter at jeg slettet denne listen (som var lang) har jeg ikke mistet 3G signalene.
Teknikeren mente at prosessoren ble mye tregere dersom man fyller opp listen over navigasjonssøk, så dette kunne ha en sammenheng.
Er uansett verdt å prøve for dere som sliter  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Trustno1

Jeg har trøbbel med å logge inn både på visibletesla og på android appen i dag, usikker på om dette henger sammen med 3g problemene, men jeg har også hatt trøbbel med at den mister forbindelsen innimellom

t0ffluss

Ditto, min ramlet ut igår.  :-\
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

cra

Sitat fra: Cato76 på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:48
Jeg dro innom Drammen hvor teknikeren ba meg om å slette listen for tidligere navigasjonssøk.

Definitivt verdt et forsøk. Tror ikke min liste er spesielt lang, men kommer til å slette den lell. Hvor lang var din liste sånn ca?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cato76

Sitat fra: cra på onsdag 02. juli 2014, klokken 10:41
Sitat fra: Cato76 på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:48
Jeg dro innom Drammen hvor teknikeren ba meg om å slette listen for tidligere navigasjonssøk.

Definitivt verdt et forsøk. Tror ikke min liste er spesielt lang, men kommer til å slette den lell. Hvor lang var din liste sånn ca?

Det lå nok en 20-30 adresser inne. Har ikke slettet noen før...
Merket også at jeg ikke mistet internett radio signaler i en tunnel, hvor jeg alltid har mistet signalalet i 5-10 sek før.  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cra

Sitat fra: Cato76 på onsdag 02. juli 2014, klokken 14:20
Sitat fra: cra på onsdag 02. juli 2014, klokken 10:41
Det lå nok en 20-30 adresser inne. Har ikke slettet noen før...

Sletta ~25 adresser jeg også, samt noen ladere som jeg neppe kommer til å besøke igjen. Har restarta akjermen og har nå kontakt med bilen igjen. Skal bli spennende å se om det blir mer stabilt framover nå. Hvis ikke må jeg vel installere WiFi i garasjen såpass jeg får neste oppdatering som fikser dette (hvis det er et software problem).

Lot det ligge igjen noen få (3-4) adresser som jeg vet jeg skal bruke snart.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA