Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

Djur1

Bilen har ikke nett lenger. Har prøvd å resette alt. Men fortsatt helt dødt. Har noen vært borti det før?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øggen

Ja hadde det etter jeg fikk igjen bil. Ringte Morten på Lade igår og han veiledet meg med super service som alltid.
Først resette store skjerm, deretter lilleskjerm. Så gå ut av bil og lås bilen med et trykk på fob.
Vent i noen sekunder før du går inn i bil, og vips var problemet borte for meg ;-)
Håper det lykkes hos deg også.

bjodnes

Hvordan resetter du den lille skjermen?
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Øggen

De to øverste knappene på rattet.
Over scrollehjulene.

zimba07

Jeg har også opplevd dette oftere i det siste.

Greit nok å miste rdio, Men kjipt å ikke kunne stole på at app'en får kontakt med bilen...reset med scrollehjul (og kun detk) hjelper på saken. Må prøve å finne et mønster i hvorfor 3G detter ut. Bruker aldri wifi.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

pej

Jeg hadde også 3G bortfall idag. Har også merket veldig mye dårligere DAB på den strekningen jeg kjører hver dag. Veldig rart og veldig synd med slike ting. At det skal være vanskelig å lage en god DAB radio i 2014 forundrer meg. Selv i den billigste E Upén er det jo 100% smooth DAB. Men siden de fortsatt bruker kassetter i en del stater i USA har de kanskje ikke fokus på digital radio.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

cra

Jeg la også merke til at VisibleTesla og app'en har slitt med å få kontakt med bilen i det siste (virker som det kom etter at jeg oppdaterte til .109?). Resatte storeskjermen i fergekøa for litt siden, og da kom det seg. Før det hadde jeg tilsynelatende "full dekning" på stripene, men det stod ikke 3G der lenger. Etter reset hadde jeg 1-2 streker, og 3G.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

zimba07

#7
Min erfaring er at hvis 3G først faller ut så er det nede helt frem til reset. Selv om jeg oppholder meg i områder med utmerket 3G så får jeg ikke kontakt med app'en før reset.

"Waking car. This may take a few minutes" i tesla app på iphone er mitt symptom på at 3G er nede. A few moments = flere dager (til jeg får somlet meg til reset).
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Høgis

Har også slitt med dette etter siste oppdatering. Resatte begge skjermene i dag uten at det var tegn til bedring. Gikk inn og aktivere wifi på nytt, det hjalp.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

mortyeriksen

Problem her også etter siste 5.9. Helt stabilt før dette. Restart av den store skjermen funker for meg.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

cairnz

Hadde en incident 17. mai at 3G ramlet ut. Snakket med Tesla, restartet store skjermen og 3min etterpå var det i orden. Dette er eneste gangen jeg har resatt den utenom oppdateringer siden overtakelse 30. jan og over 20000 km
Elbilist

Hyperstress

Det er i alle fall fint at det er lett å gjøre en reset på TMS. Har bortfall av 3G på samme måte med e-up også, men har ikke stresset med å finne ut hvordan en fikser det, så den har vært uten 3G siden februar :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 14. juni 2014, klokken 07:26
Det er i alle fall fint at det er lett å gjøre en reset på TMS. Har bortfall av 3G på samme måte med e-up også, men har ikke stresset med å finne ut hvordan en fikser det, så den har vært uten 3G siden februar :/

Tja, universalfiksen er vel å koble av 12V batteriet en 10 minutters tid...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Milzit

Jeg hadde heller ikke 3G i dag morges, som vanlig fikser reset av stor skjerm saken

D.O

Samme her, tror ikke det har skjedd før.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA