Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

Yagi

Når energy saving er på mister jeg ikke 3G under kjøring, men av og til slår 3G seg av når jeg ikke er i bilen (sikkert fordi den forsøker å spare strøm). Men da kommer det alltid på innen et par minutter etter at jeg har satt meg inn.

For meg er det større ulempe å miste 3G mens jeg kjører enn når bilen står parkert. Selv om jeg selvsagt håper Tesla finner ut av dette snart og kommer med en fix.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

laumb

Sitat fra: Høgis på fredag 04. juli 2014, klokken 22:09
I en bil, der mye er lagt opp til 3G  forbindelse, syntes jeg det er veldig rart at Tesla ikke har gjort noe med dette problemet. Den siste oppdaterigen har skapt mange problemer, men ingen fordelaktige forbedringer (så langt jeg har erfart). Sliter fremdeles med 3G forbindelse innimellom. Irriterende og restarete skjermen i tide og utide :-((

Til orientering detter min og ut "hele tiden" - og jeg skippa siste oppdatering siden jeg så at folk som fikk den fikk problmeer med 3G... Kom hit og etter noen dager. Ikke oppgradert i tilfelle det blir verre.

TS

Har noen opplevd dette problemet utenlands?

Opplevde at navi hang seg opp etter litt rotete inntasting og måtte reboote skjermen, så tok det noen minutter før 3G var oppe igjen. (Tror ikke det har noen sammenheng med det problemet vi har opplevd hjemme.. )
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Mao

Har hatt store problemer med 3G etter siste SW-oppdatering, og har rebootet et utall ganger de siste ukene (ca. annenhver dag). Men på en 5-dagers tur i Sverige fungerte 3G som en drøm hele tiden. Kom hjem til Norge igjen i går, og i dag har 3G ramlet ut igjen.....  :(
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Car-El

Her i Nord-Norge er alt bra.
Været e bra.
Øla e bra.
3G e bra.
Damene e bra... lett... kledd!
Temperatur e bra... I havet!

Så vi kan (ikke) klage... Bra!  8)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tuxedo

Ser ut som både sveitsere og franskmenn har samme problemet:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/recurring-3g-connection-issues

Så da er det neppe bare Telenor sin feil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

zimba07

Har vært 1 uke i Danmark nå. Ingen problem med at 3G faller ut en eneste gang. Deilig å sjekke ladestatus via app når man lader på fremmede plasser...

Blir spennende å se om problemet kommer tilbake når jeg er i Norge.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

ew

På vår tur fra Tromsø til Eidsvoll onsdag-fredag i forrige uke ramlet 3G ut én gang uten å komme tilbake og vi måtte restarte skjermen. Dette skjedde på vei til Nordkjosbotn utenfor Tromsø, og signalet kom tilbake noen minutter etter omstart av begge skjermene i Nordkjosbotn. Tilkoblingen virket ellers greit hele veien nedover.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

smurf

Har også hatt en del tilfeller at 3G blir borte. Signalstyrkesolpene står gjerne der og indikerer at det er signal, men den lille skriften '3G' over blir borte. Det har skjedd både i Norge og når jeg var i Danmark. Har rebootet. Det ser ut til å løse problemet, men 3G kommer ikke tilbake umiddelbart, kan ta mange minutter. Har kontaktet Tesla Technical Support. De så ingen feil på modemet da. Var koblet til WIFI så de 'så' bilen og hadde allerede tatt flere reboot før jeg ringte. 3G begynte selvfølgelig å virke når jeg hadde han på linja uten at han hadde gjort noe. Sannsynligvis et resultat av reboot kort tid før jeg ringte. Men de skulle sjekke loggen for å se om det var noen feilmeldinger tilbake i tid som kunne forklare dette. De fortalte også at det kunne ta opptil 15-20 min etter at man rebooter til at 3G fungerer igjen.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

ew

@smurf: Det du beskriver høres mer ut som standard oppførsel når 3G-signalet er så dårlig at kun EDGE fungerer. Slike dekningsområder er det mange av i Norge, spesielt nå som 4G bygges ut, virker det som. Min erfaring er at kartoppdateringer og nett fremdeles virker når dette skjer, om enn veldig mye tregere. EDGE er ubrukelig for musikk og Internett generelt, dog.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

@ew. Nei kart fungerer heller ikke. Det smurf forteller tror jeg er standard problemet med 3G.

Ps: klikk på bilde for å se normalt.

smurf

Sitat fra: ew på tirsdag 15. juli 2014, klokken 15:57
@smurf: Det du beskriver høres mer ut som standard oppførsel når 3G-signalet er så dårlig at kun EDGE fungerer. Slike dekningsområder er det mange av i Norge, spesielt nå som 4G bygges ut, virker det som. Min erfaring er at kartoppdateringer og nett fremdeles virker når dette skjer, om enn veldig mye tregere. EDGE er ubrukelig for musikk og Internett generelt, dog.
Nei, dette skjer på steder med super 3G dekning. Jeg har sittet med Telenor mobil i bilen med full 3G samtidig som Tesla ikke viser '3G' og har hengt seg opp eller noe. Dette skjedde en gang når jeg er hjemme på gårdsplassen. Jeg vet jo at 3G i bilen pleier fungere bra der og at 3G dekn er bra.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Stig O

Når jeg startet ferien på mandag så fungerte ikke GPS den første halvtimen/(timen?) selv om jeg i hvert fall til tider hadde full 3G dekkning. Tror den ordnet seg først når jeg tok en reset på skjermen da vi stoppet og handlet etter en time.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Brede

Må resette stort sett hver dag nå, svært irriterende...   :(

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA