Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

t0ffluss

Jeg prøvde reset av store og lille skjerm tidligere i uka.. ingenting virket. Derfor tok jeg turen til Tesla i Stavanger idag. De kjente til problemet. De gikk inn på admin panelet og resatte noe der inne. Bingo. 3G tilbake. (Dette skjedde etter siste oppdatering for min del).

Lite hint til dem som forsatt sliter :)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Kimpala

Hmm, jeg har resatt skjermen(e) en til to ganger om dagen siste uka. Nettet er ikke problem her ihvertfall. Blei sånn etter siste sw...
X
3

D.O

Sitat fra: Kimpala på torsdag 19. juni 2014, klokken 21:13
Hmm, jeg har resatt skjermen(e) en til to ganger om dagen siste uka. Nettet er ikke problem her ihvertfall. Blei sånn etter siste sw...
samme her, ikke hatt problemer før oppdateringen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pga

Opplever de samme 3G problemene, startet for ca. 1 uke siden. Har kjørt reset av storskjermen 1 gang, da kom 3G tilbake et par timer før den datt ut igjen (viser bare konstant 1 strek på nettverksforbindelse og uten 3G ikon).

cra

Måtte til med ny reset i går. Virker som disse strekene er "stuck", men det står ikke 3G. Reset av stor skjerm, og etter et par minutter kom 3G og den første streken tilbake, og navigasjonen begynte å funkere igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Skal på langtur i dag og ville derfor ta en topplading på bilen. Ladet til 85 prosent i går og la inn videre lading klokken 03:00 i Visible Tesla. Våknet tilfeldigvis klokken 4 og sjekket appen, iiiingen reaksjon nå igjen..
Måtte dra meg ut av senga, få på klær og ut i garasjen for å starte lading samt resette skjermen. Fikk heldigvis sove litt igjen etterpå.

Dette er vel "førsteverdensproblemer", men av og til så er en ganske avhengig av at dette fungerer.

FThorsen

Testet dere med problemer løsningen min fra forrige side?

Løsningen var: Hold begge scrollhjulene inne samtidig, helt til skjermen har sluknet, og fortsett å holde begge scrollhjulene inne helt til Tesla logoen dukker opp på skjermen igjen!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Tuxedo

For å ta en reboot av den store skjermen, så holder det at man har scrollhjulene inne til skjermen slukker.  Trenger ikke å holde dem inne til skjermen våkner igjen (som kan ta litt tid).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

OddB

Opplever at jeg må ta TO restarter for å få 3G opp :P  Mistenker 5.11 versjonen....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

t0ffluss

Dere som sliter etter flere resettinger. Kjør innom et SC (hvis mulig), de fikser det på 2min. Har ikke hatt problem siden. Kjører 5.11
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

ctr46

Hadde bil på service for 1,5 uker siden. De resatte modemet. Igår falt bilen ut igjen. Har 5.11 såvidt jeg vet.. Hat!
85D

tho

Merka at det tok veldig lang tid før jeg fikk 3G i min bil etter "oppstart" var nesten halvveis (5 min) til jobb før tunein begynte å fungere. Relatert?
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Sjøhyene

Noen som har erfart at 3G nettet fungerer ekstremt dårlig i utlandet/sverige?

Kjempe forskjell på hvilken side av grensa man befinner seg på for min del.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

rogerearnesen

Kjører fra Kolbotn til Hamburgsund i Sverige hver helg og i det siste er 3G ustabil hele veien fra Svinesund og hele veien ned til Hamburgsund. På hjemturen i går virket 3G først når jeg kom inn i Norge igjen.
Kom etter siste oppdatering.

janmb

Det er ikke 5.11. Jeg kjører fortsatt 5.9 og har samme ustabile/manglende 3G som de fleste andre.

Ikke hjelper det med reset heller - det som derimot har hjulpet for min del er å kjøre mellom ulike basestasjoner slik at den velger ny. Jeg har et område her i byen der man faktisk må over på gjestenett og det løser det hver gang.

Tesla har vel selv sagt de er klar over det og jobber med Telenor om en fiks. Det er med andre ord ikke utelukkende på bilens ende problemet ligger eller skal løses. Om man tror dem på det da.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA