Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

AndersinOslo

Fikk samme problemet etter siste sw i forrige uke. .109

Resatte stor skjerm, forlot og låste bilen. Fikk kontakt fra appen med en gang.

Dette bør de fikse asap.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Cato76

Jeg har også hatt problemer med at 3G detter ut. Jeg må resette skjemen og slukke bilen, for så å starte opp igjen for å få 3G tilbake.

Jeg har ikke installert siste oppdatering (fortsatt 1.51.106)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

frosken

Min bil mistet kontakt med mobilnettet forrige uke mens den stod parkert på Gardermoen noen dager. Det var før siste oppdatering (den ventet på meg da jeg kom tilbake til bilen). Resatte begge skjermene og fikk tilbake konnektivitet etter en halv times tid. Installerte oppdateringen samme kveld.

I går mistet jeg igjen nettilkoblingen mens bilen stod parkert på jobb. Ny reset av begge skjermene og nettet var tilbake etter ti minutter.

Mulig det ikke var nødvendig å resette begge skjermene og det kan hende det hadde noe å si å gå ut av bilen og lukke døra.

Dette er et nytt problem, men det er ikke introdusert i siste oppdatering. Det hender at mobiloperatører sender ut oppdateringer til SIM-kortet over lufta. Kanskje det ligger noe der. Eller at Tesla har gjort noe tweaking bak kulissene som ikke har krevd full oppdatering med brukerinteraksjon.

BlueS

Jeg hadde kontakt med Tesla om dette i dag da jeg skulle bestille time for oppgradering av ladekapasitet.  De sier de er klar over problemet og at Telenor er på saken.  Tyder derfor på at det kan være et Telenorproblem og ikke et Teslaproblem.  Det skulle iflg. Teslas representant fikses innen kort tid.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

K

Jeg mistet også 3G-forbindelsen fredag ettermiddag, og den forble borte til jeg resatte den store skjermen lørdag. Har funket som det skal både før og etter dette.

satheesh.net

Til de av dere som bruker Telenors nett; se på deres egen mobil og sjekk dekningen. Jeg opplever dekningen på mobilen ekstremt dårlig nå for tiden. Har alltid hatt full dekning med H+ symbol i lang tid nå (år?). Men de siste ukene har det vært håpløst. Jeg holder en knapp på at det er Telenor som driver å styrer... ???

Hetlsh

Jeg mistet også kontakt med 3G og måtte resette storskjerm for noen dager siden. Tenker at det må ha noe med Telenor overgang til 4G som på et eller annet vis gjør dette og krever restart. Det må komme oppgradering til 4G på bilen også for å få musikken lastet ned hurtig nok til å fungere iht. hensikten. DAB dekningen får vi håpe blir bedre frem mot 2017 når DAB nettet skal være ferdig eller er det i bilens SW eller antenne begrensningene ligger? Hvordan oppleves DAB dekning i andre biler?

SamV

Mobilnettet detter ut til stadighet for meg også, må resette 2 - 3 ganger i løpet av en kjøretur mellom Trondheim og Halden, men det er god lydkvalitet når det fungerer :).

DAB signalene, SW eller antenna er så dårlig at jeg ikke bruker DAB, det er masse skurre lyd. Kvaliteten tilsvarer ofte en middels FM sending  :P

jkirkebo

Sitat fra: SamV på tirsdag 17. juni 2014, klokken 18:57
Mobilnettet detter ut til stadighet for meg også, må resette 2 - 3 ganger i løpet av en kjøretur mellom Trondheim og Halden, men det er god lydkvalitet når det fungerer :).

DAB signalene, SW eller antenna er så dårlig at jeg ikke bruker DAB, det er masse skurre lyd. Kvaliteten tilsvarer ofte en middels FM sending  :P

Merkelig det der, DAB er bortimot perfekt i min bil fra september i fjor. Kjører stort sett i Østfold, Akershus, Oslo og Oppland og har svært få dekningsproblemer. Stort sett bare i enkelte tunneler. Det er heller ingen skurring, knitring eller lignende.

Stort sett står den på 12D, innimellom 13E.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hetlsh

DAB er nok ikke bygget ut over alt enda, og det gir knitring og noen rare lyder når man er i områder med dårlig dekning. Du har muligens tilsvarende knitring i parkeringshus på Østlandet?

janmb

Mistet selv dekning i dag, men det er definitivt telenettet og ikke bilen.

Kan som en kuriositet nevne at reboot mens man ikke har 3G gir "navigation system needs service" ved boot :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

jkirkebo

Sitat fra: Hetlsh på tirsdag 17. juni 2014, klokken 22:48
DAB er nok ikke bygget ut over alt enda, og det gir knitring og noen rare lyder når man er i områder med dårlig dekning. Du har muligens tilsvarende knitring i parkeringshus på Østlandet?

Parkeringshus? Nei, der kutter lyden tvert i det jeg kjører inn. Dog ligger alle de jeg bruker fast under jorden, så det kan jo ha noe med saken å gjøre...;)

Men det er et par steder på vei til hytta der dekningen er dårlig noen hundre meter. Da faller den helt ut, ingen knitring eller støy. Enten god lyd eller ingen lyd. Har slått av FM-link greiene da, slik at den ikke prøver å bytte mellom FM og DAB.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

zimba07

Dab er forsåvidt et sidespor på tråden, men DAB er ganske konsekvent dårlig for meg. Stort sett alltid knitring både i Lillehammer og i Oslo. Så en del om dette før jeg fikk bilen, men aldri noe god løsning eller bekreftet fix fra tesla.

For å spore inn igjen på tråden om 3G så velger jeg ofte å høre på P3 på tunein isteden for DAB og da er bortfall av 3G kjipt. Knitringen på DAB er såpass irriterende at jeg heller lever med buffer av tune-in streamen av og til.

Installerte siste 5.9 i går og 3G har ikke falt ut ennå. Håper telenor/tesla finner en fix på 3G. Om noen kjenner en løsning på knitrete DAB er det fint å få vite om.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Cronos

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 15. juni 2014, klokken 10:35
Jeg har også mistet 3G to ganger siste to uker. Totalt kanskje 3-4 ganger i løpet av siste 10 mnd, så noe galt er det nå i hvert fall.
Mistet dekning en gang på sw 5.9 i starten av uken, og i går med sw 5.11.

Ditto

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

FThorsen

Jeg har slitt med veldig dårlig 3G dekning i det siste, på strekninger der det alltid har vært bra dekning og fremdeles var bra dekning med mobilen. Jeg sleit med å få kontakt med bilen via appen Det hjalp ikke å resette "den store skjermen"

Jeg ringte Tesla og fikk beskjed om at en annen person hadde ringt inn med problemet.

Løsningen var: Hold begge scrollhjulene inne samtidig, helt til skjermen har sluknet, og fortsett å holde begge scrollhjulene inne helt til Tesla logoen dukker opp på skjermen igjen!

Dette løste problemet umiddelbart for meg, og jeg fikk full 3G dekning! :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA