Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

Birger

Jeg måtte også resette med scroll hjulene i går for å få 3G. Samme feil hos alle?

Rdio fungerte ikke i går og heller ikke i dag.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

jenswer

Skjedde hos meg i dag. Må være en bug...

Peter_Carl

Samma för mig igår, ingen 3G.
Rdio & TuneIn fungerer sjelden optimalt.
DAB & FM har dårlig dekkning

OddB

Meg og, slet med å finne Fornebu i dag , fungerte bra en stund men gikk ned mellom 10:20 og 10:50 ca :D Hjalp ikke umiddelbart med reset.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ctr46

Jeg har slitt med dette i snart 6 uker. Bilen faller ut og får ikke kontakt før reset. Bilen er inne hos tesla nå og de skal se på det. Jeg fikk kontakt med bilen igår kveld, men nå er den nede. Håper de finner en fix..
85D

bb

Min falt også ut i dag. Jeg resatte den store skjermen minst 4-5 ganger før 3G kom tilbake igjen. Men det var ikke nødvendig å resette den lille skjermen og gå ut og låse bilen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OddB

Det må da være et problem hos nettleverandøren siden "alle" har problemer ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Frodebo

MIn bil sto på Gardermoen Parkering 3. - 9. juni. En eller annen gang i denne perioden mistet jeg forbindelse med bilen via appen. Da jeg hentet den var 3G ute - ingen navigasjon eller nettradio. Kom av seg selv etter ca. 2 timers kjøring. Har fungert OK etter det. Ingen resetting.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

ew

Det er nok mer sannsynlig at det ligger hos nettleverandøren enn i hver enkelt bil, ja.

Telenor driver jo og bygger ut 4G-nettet, og i den sammenhengen har jeg merket at iPhone 5/5S sliter med å få 3G-dekning i og utenfor 4G-sonene. Vi får mye EDGE og (isj!) GPRS mellom 4G-områdene, der det tidligere var god 3G-dekning. Sier ikke at det er en kobling der, men det kan være en årsak at de legger om frekvenser på mobilnettet, og dermed ikke har den dekningen de har hatt tidligere. I så fall kan det jo bedre seg etter hvert, men når?

Håper forøvrig Tesla har i pipeline å bytte over til 4G. Etter det jeg forstår er det en 'smal' sak å bytte ut modem-delen, men det spørs om antennene er like kompatible.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Øyvind.h

Jeg har også mistet 3G to ganger siste to uker. Totalt kanskje 3-4 ganger i løpet av siste 10 mnd, så noe galt er det nå i hvert fall.
Mistet dekning en gang på sw 5.9 i starten av uken, og i går med sw 5.11.

Stiller meg bak antakelsen om at dette ligger hos teleleverandør og ikke i bilen. Eller mulig bilen ikke takler feil hos teleleverandør godt nok, og at den ikke kommer kjapt opp igjen ved nedetid?
Resatt skjermen begge gangene, og 3G kom tilbake etter noen minutter.

Har for øvrig iPhone 5S og ingen problemer med 3G dekning (meg bekjent). Stort sett alltid 3G dekning når jeg ikke har 4G.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Birger

Sitat fra: ew på søndag 15. juni 2014, klokken 10:30
Det er nok mer sannsynlig at det ligger hos nettleverandøren enn i hver enkelt bil, ja.
Det kan nok tenkes at Telenor har hatt temporære feil/utkoblinger, men det er Teslas feil at det må en omstart til for å få kontakt igjen.

At det er mer sannsynlig Telenors feil på generell basis en Teslas er også ganske ufundert. Tesla henter regelmessig data fra bilene. Der er det også en mulig felle feilkilde.

Bjoris

Mistet også 3G i går for første gang, resatte og da kom den etter ca 10 min minutter. Hadde gitt opp, men vips var det ok, fungert etter det
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

cairnz

Oftest kommer den tilbake av seg selv når du kjører og den bytter basestasjoner.
Elbilist

Birger

Sitat fra: cairnz på søndag 15. juni 2014, klokken 14:31
Oftest kommer den tilbake av seg selv når du kjører og den bytter basestasjoner.
Skjer det så er det nok en god sannsynlighet for en SW reset i Teslas programvare.

For min del hjalp ikke det. Jeg vekslet mellom mange basestasjoner på turen jeg hadde før jeg restartet.

zimba07

Viktig å skille mellom midlertidig utfall av 3G (som typisk skjer mens man kjører...kanskje et sted med dårlig dekning. Internett og rdio vil da være ute en liten stund.).

Men, jeg oppfatter de fleste i denne tråden til å være mer eller mindre permanente utfall av nettet. Hvertfall er det slik for meg. Min tesla har vært uten app og 3G tilgang i over en uke nå. Siste oppdatering er IKkE lagt inn ennå (venter på å installeres). Har hatt problemet flere ganger siste 3-4 uker. Sjelden før det.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA