Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?

Startet av Djur1, tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

hma

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 13. august 2014, klokken 10:23
Fikk ny firmware i går, så vi får se om det blir noen endringer i oppførselen. ;)
Meg kjent er det ikke kommet noen offisiell FW med korreksjoner på 2G/3G-modem problemet.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

satheesh.net

Sitat fra: hma på onsdag 13. august 2014, klokken 10:51
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 13. august 2014, klokken 10:23
Fikk ny firmware i går, så vi får se om det blir noen endringer i oppførselen. ;)
Meg kjent er det ikke kommet noen offisiell FW med korreksjoner på 2G/3G-modem problemet.

My point exactly. ;)
Som sagt så har jeg ikke hatt noen problemer rundt dette. Så hvis det plutselig skulle dukke opp nå, da er det grunn til bekymring. :P

Sjøhyene

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke aktiverer energy save. Eneste negative er at du må vente litt lenger når du logger inn med app etter at den har stått noen timer.
Ellers er det jo positivt at den får seg restart regelmessig og at du begrenser vampire drain. Både for å spare strøm og å unngå at den lader seg ut for mye når den står noen dager og du glemmer å ta høyde for det neste gang du skal kjøre.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cra

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 13. august 2014, klokken 11:28
Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke aktiverer energy save. Eneste negative er at du må vente litt lenger når du logger inn med app etter at den har stått noen timer.

Og der trur jeg du har svaret ditt. ;) (Jeg vil i alle fall vente så lite som overhode mulig når jeg skal inn med app eller VT.)

Et par dagers parkering medfører vel knapt noen merkbar reduksjon i rekkevidde, eller hur? Kan teste dette nå; parkerer på flyplassen noen dager og lar strømsparing være av. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

Sitat fra: cra på onsdag 13. august 2014, klokken 12:06
Og der trur jeg du har svaret ditt. ;) (Jeg vil i alle fall vente så lite som overhode mulig når jeg skal inn med app eller VT.)

Et par dagers parkering medfører vel knapt noen merkbar reduksjon i rekkevidde, eller hur? Kan teste dette nå; parkerer på flyplassen noen dager og lar strømsparing være av. :)

Tror det vil være ca 15km/dag med energy sparing av og 5km/dag med den på. Så på en uke blir det fort 100km. Som jo kan være nok til å skape problemer hvis man ikke har tenkt på det på forhånd.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

De målingene jeg har sett tyder på snaut 4tkm tap per dag med energy save på, og 12-14tkm tap med energy save av.

Jeg gidder ikke la energy saving være på. Med energy save på synes jeg bilen er for treg til å starte når jeg setter meg inn, og appen blir også tregere. Jeg liker at alt er kjapt og oppe og går når det passer meg.
Om de forbedrer energisparingen med tiden kan det godt være jeg aktiverer den, men synes ikke det var tilfredsstillende sist jeg brukte den. Drar jeg bort noen måneder på ferie er situasjonen selvfølgelig en annen. Da skrus den på :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thor2014

Bilens elektronikk holder sannsynligvis lengre. Elektronikk tørker ut over tid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA