Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i remote app

Startet av TMX, tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:29

« forrige - neste »

TMX

I denne testen fra Outlander PHEV testen fra klikk.no er ytelsene til Outlander PHEV noe av det som får mest skryt.
http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article896899.ece

Testerne brukte 9,9 sek på 0 - 100 km/t, det er faktisk 1,1 sek bedre enn det Mitsubishi oppgir (11 sek). Det er ikke ofte bilprodusentene oppgir dårligere 0-100 km/t tider enn det som er reelt, heller motsatt (merkelig). Testerne sier at de ble enda mer imponert av akselerasjonen i fart:
60-100 km/t, kickdown: 5,1
80-120 km/t, kickdown: 7,1
Dette er gode tall i forhold til andre suv i dette segmentet.

Når jeg snakket med folk om Outlander PHEV er det mange som mener at det er en treg og kjedelig bil. Jeg fikk inntrykk av at den er ganske sprek og har godt med kraftoverskudd når jeg testet bilen. Det er en tung bil, men den har tross alt en samlet effekt på 202 hk.

Til dere som er Outlander PHEV eiere, hvilket inntrykk har dere i forhold til ytelser?

PS: Det ligger en del demobiler til salgs fra forhandlere på finn.no. Reagerer litt på at nesten ingen av disse skriver riktig effekt i annonsen. De fleste skriver 120 hk, det gleder vel bare bensinmotoren. Litt dårlig reklame for bilen du skal selge når du skriver at den har 120 hk og ikke 202 hk  ;)

aaa3

Bensinmotoren yter 121 hk og EL-motorene 82 hk hver. Teoretisk blir dette 285 hk, men det blir veldig teoretisk.
Under ca. 70-80 km/t er det bare EL-motorene som driver hjulene, og det blir meningsløst å regne med bensinmotoren. Den er da kun en generator. I høyere hastigheter blir det mer samkjøring.
MEN er du på jakt etter mange hk og høy ytelse spørs det om dette er riktig bil for deg. Det morsomme med denne bilen er å kjøre mykt og økonomisk, og prøve å få strømmen til å rekke lengst mulig.
Den er ikke treg og kjedelig, men jeg kjører tregt og kjedelig - og økonomisk!  ;)

TMX

Ja, jeg ser den. Når jeg prøvekjørte den ble jeg med en gang veldig opptatt av å kjøre sånn at kreftene bare kom fra batteriet og el motorene. Jeg fulgte med på grafikken som viser hvor kreftene kommer fra og brukte regenerering ivrig ved hjelp av pendlene på rattet.

Men la oss si at du er på langtur og skal kjøre forbi en treg campingbil. Da vil jeg tro phev'en er ganske raskt forbi når du trykker klampen i bånd og alle motorene jobber sammen.

aaa3


Fiffik78

Jeg liker reaksjonen ut av lyskryss, de fleste bak forsvinner jo bare og det kun med el-effekt. Moment er fin ting :) I mellomsegmentet fra 40-80 er det ikke dramatisk, men hadde den litt i 170 her for å teste litt og ikke bare er den enormt stabil, men akselrasjonen blir jo nesten bare progressivt bedre jo fortere gøy. Gamle Passaten måtte jeg jo nesten true over 150.
Outlander PHEV 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA