Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 14,7kW ladeeffekt frå 3-fase 230V IT-nett

Startet av godtfred1000, tirsdag 01. juli 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

godtfred1000

Hei

Selger 4 stk børster til PSA de som har vinkel.
Selges for kr 1000.-
Email: godtfred1000@gmail.com

Teriols


torle

Dem kjøpte jeg, står nå i min reservemotor, med nydreid anker, nye lagre og simmerringer!
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Teriols


Matheus

Torle. Kor for du tak i signeringen og nye lagre. Og ka det kosta?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

torle

Simmerringer og stor O-ring til girkassen kjøpte jeg hos Citroen forhandler Scanauto på Kokstad i Bergen. Lager tok jeg ut leste av nummer og fant FAG lager på Ebaye. Kunne sikkert kjøpt hos Lund maskin, men det er mye enklere å få i posten hjemme. Orginal delene tror jeg kom på ca 700 - 800, meiner jeg betalte ca 140-150 pr lager ink frakt. Siden jeg ikke har hatt behov for å bytte motor så har dette vert et prosjekt som har tatt lang tid. Har heller ikke notert ned hva alt har kostet. Konkluderte med at når jeg hadde tre motorer derav to lakk olje fra gir så kunne det være lurt å ha en i reserve.
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Matheus

Så bra arbeid du har gjort. Har du tatt bilder inni mellom? Du kunne lage en instruks for andre som skulle gjøre same jobb. Eg har olje lekkasje og må forberede meg for å gjøre jobben sjølv. Har du nr eller noe beskrivelse fra o-ring, simmering og lager slik at eg kunne finne dei sjølv på nettet? Det kunne hjelpe mye. :)
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Sitat fra: Mateusz på fredag 12. desember 2014, klokken 10:05
Har du tatt bilder inni mellom? Du kunne lage en instruks for andre som skulle gjøre same jobb.
Jeg stemmer i.
Motoren er vel det eneste jeg ikke har begitt meg ut på - enda. Jeg har 3 defekte/supekte motorer stående og to biler med isofeil, så det er på tide å komme igang med motoroverhaling.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Jeg og stemmer i  ;D

Den sist anskaffede av husstandens 2 PSA elbiler (2003 Saxo) har muligens en "begynnende isofeil" da regen ganske ofte ikke virker når man er oppe over 70 km/t - for eksempel 85 km/t på speedometeret og slipper gassen. Da virker heller ikke gasspådrag etterpå før farten har sunket under ca 70 km/t. Elbilshop tror dette skyldes mye børstestøv i motoren. Jeg bør kanskje ta ut motor og vaske den...
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

torle

#9
Skal se og sette sammen det jeg har, bekalgeligvis er det lite med bilder samt at jeg har Partner/Berlingo som ikke er helt lik til Saxo/106

Edit...lagt til "ikke"
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Elmo

Sitat fra: torle på søndag 14. desember 2014, klokken 21:23
Skal se og sette sammen det jeg har, bekalgeligvis er det lite med bilder samt at jeg har Partner/Berlingo som er helt lik til Saxo/106

Du mangler kanskje en "ikke" ??
( . . samt at jeg har Partner/Berlingo som ikke er helt lik til Saxo/106)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA