Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bosch wallbox

Startet av trinestad, tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:18

« forrige - neste »

trinestad

Kjøpte ny Leaf i april 2014, og har opplevd mye ladeutfordringer - og hatt bilen inne hos leverandør 2 ganger, uten at feil har blitt funnet. Bilen lades stort sett hver natt, jeg kjører minst 7-8 mil hver dag og den er satt til å lade 100%. Noen ganger kutter den ladingen før 100% er nådd, andre ganger når den ikke opp til 100% selv om den står i godt over 12 timer. Noen ganger blinker oransjet lys på ladeledning, noen ganger det grønne....elektriker har gått over vårt anlegg uten å finne feil. Når forhandler har bilen, rapporterer de at den lader som den skal...hva kan feilen være!!!

fws

Det første som slår meg er at det er noe med strømkursen der du lader. Hvis du har muligheten til å lade fra en annen kurs en periode for å sjekke hvordan det går. Er nok elimineringsmetoden som funker her...
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

emil

- Prøv å lade fra annen kurs
- Prøv å lade med annen ladekabel
- Prøv å få lånt en annen bil fra forhandler hvis det skjer veldig ofte.

Ellers må vel nettleverandøren ut med utstyr for å logge over tid for å se om/når eventuelle feil på strømnettet dukker opp.

medic.66

Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

baz

Kanskje har du samme problem som jeg hadde? Se tråd her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14414.msg220215.html#msg220215

Prøv med en gammel ladekabel fra før-2013-produskjonen, eller en kabel produsert for bilene i Japan, eller en Charge-Amps (www.charge-amps.com).

MindViruz

Elektrikere generelt sett er grusomt dårlig på måling. Jeg ville bedt noen komme å måle berøringspenning i stikkontakten og overgangsmotastand til jord en periode det har vert tørt i været.

Er det IT nett kan det være jordfeil hos naboene som kan gjøre at det blir feil

Rav4_EV

Skaff deg en fastmontert ladeløsning.
Da vil leverandør/elektriker hjelpe deg gratis om noe oppstår.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA