Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i danmark

Startet av kjellan, tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:14

« forrige - neste »

Muffinman

Øyvind - enig. Men det en off-knapp i appen eller en kombinasjon av trykk på nøkkelen kunne godt vært et supplement som ville gjort dette til en ikke-sak i alle tilfeller.

Nå er det vel kanskje der vi er så lenge man skrur av via skjerm før man går ut.

kjellan

Hei
Hensikten med å påpeike denne "oppdagelsen" er at min egen erfaring er at ein av og til har behov får å komme ut av bilen og kan ikkje benytte vanlig førerdør. Vi som reiser på ferger kjenner godt til dette.

Tilbakemeldinger her viser at også andre har oppdaga det samme  ... altså at bilen må slåast av og låsast på ein spesiell måte dersom du forlater den.

Ingen ønsker å kome tilbake til flatt batteri   :( :(.

Ingen problem med morsomme kommentarer.  8) 8)

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. juni 2014, klokken 12:24
Om sw skal ta høyde for at bilen skrur seg av om passasjerdøren åpnes og ingen vekt er i førerdøren så vil det også kunne føre til problemer i enkelte situasjoner, som igjen vil føre til en tilsvarende tråd "Jeg skulle lene meg over i baksetet, og bilen døde - hvorfor skrur bilen seg av uten at jeg har gått ut av den?"

Nei, ikke om man velger å gjøre dette på "den riktige måten". Altså, om bilen står i park, ingen vekt i førersetet, dørene er lukket og fob'en forsvinner = slå av bil. Helt uavhengig av hvilken dør som har eller ikke har vært åpnet/lukket. Har problemer med å se når dette skal skape problemer?

Ser rett og slett ut som om Tesla her har gått i en vanlig "felle" - og tenkt litt for komplisert.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

VigdisA

Opplevde det samme som beskrevet over, da jeg skulle kjøre inn bilen på Youngstorget i februar. Det var trangt på venstresiden - annen Tesla - så jeg snek meg ut via passasjerdøren. Skulle forte meg inn for å få en grei plass til Tesla-sesjonen, men oppdaget heldigvis at det var noe som ikke stemte.
Følte meg rimelig dum når bilen ikke "oppførte seg" der lysene fortsatt var på og viften gikk, men jobber man med software blir man vant til å prøve seg frem litt.
Åpnet og lettet på førerdøren utenfra og lukket den igjen - da var alt som det skulle. Helt greit at det er sånn egentlig, når man vet om det, er vel det man kaller et cornercase.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA