Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i danmark

Startet av kjellan, tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:14

« forrige - neste »

kjellan

Må fortelle kva kona mi erfarte då ho p.g.a. vanskelig og trang parkeringsplass måtte ut av bilen via passasjersida.

Ho satte bilen i Park og smøg seg ut via passasjerdøra  ;).

Kona stussa over at ho fortsatt høyrde ventilasjonsanlegget, og såg då at lysa og skjermen fortsatt var på. Det nytta ikkje å prøve å låse bilen med nøkkelen. Etter eit minutts fundering, bestemte ho seg for å prøve denne løysinga: Åle seg inn igjen samme veg, åpne førerdøra på gløtt og så lukke den igjen (måtte støtte seg litt med handa på førersetet). Då vart det stilt og mørkt  8)  med ein gong!

Er det andre som har samme erfaring?    :o :o
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015


SimenT

Jepp, opplevd dette selv. Tror at føreren fortsatt er i bilen hvis ikke førerdøren er slått opp. Tror det funket å åpne og lukke førerdøren igjen :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ebbrey

Har en parkeringsplass jeg bruker noen ganger der jeg ikke kommer ut på fører siden om jeg rygger inn. Må alltid gå rundt bilen og åpne førersiden, ellers står bilen på.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øyvind.h

#4
Flere på US forumet har samme erfaring. Du må ut førerdøren. Men bilen kan vel slås av fra berøringsskjermen de gangene man må krabbe ut av en annen dør enn førerdøren?

Det er ikke noe problem å lette på røven slik at setesensoren ikke tror det sitter noen der. Hva om passasjeren går ut når føreren lener seg til baksetet for å finne noe? Eller lener seg ut av vinduet for å prate med noen eller kikke på noe? Man kan jo ikke da mene at bilen skulle slått seg av, bare fordi det ikke er vekt i førersetet og passasjerdøren er blitt åpnet? Enkelte ville sikkert vært i harnisk om det hadde skjedd også  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Ser at det kanskje kan være inconvenient for de ytterst få som går ut "bakdøra", men tenker at dette kan da ikke være noen big deal? Mulig det skyldes at jeg er vant til biler der den blir stående på til jeg husker å ta ut nøkkelen.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kristian O

Sitat fra: P85TMS på fredag 13. juni 2014, klokken 10:35
Jeg sliter med at bilen ikke vil av når jeg legger 60kg murstein i førersete og krabber ut takluka. Satser på at de fikser det om to uker i SW 6.0.
:) :) :)
Ja dette er skikkelig krise! Tesla må ta tak i umiddelbart om dei skal ha håp om å framstå som et seriøst selskap.   ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Brede

Er det virkelig ikke lov å komme med nye oppdagelser her lenger uten å bli kritisert og hetset?

Jeg synes dette var en morsom observasjon av en situasjon som er litt utenfor det normale, jeg tror også Tesla synes det er bra at slike ting kommer frem. Jeg er iallefall interessert i at bilen skal bli bedre på alle punkt..


Lokführer

Sitat fra: cra på fredag 13. juni 2014, klokken 10:18
Ser at det kanskje kan være inconvenient for de ytterst få som går ut "bakdøra", men tenker at dette kan da ikke være noen big deal? Mulig det skyldes at jeg er vant til biler der den blir stående på til jeg husker å ta ut nøkkelen.  ;) ;D
Det er nøyaktig den tenkningen som fikk mennesket på månen!.. Hvis Tesla kan løse dette på en grei måte, for de ytterst få det gjelder, så er det da supert det. Hvis alle forslag som andre anser som teite skal nedsables, så stopper utviklinga. Jeg kunne f.eks hatt en bilvaskemodus som blir aktivert med appen, slik at jeg slipper å åpne døre når bilen er full av vann for å sette på service posisjon på viskere og fjæring high.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

SK901

Sitat fra: Brede på fredag 13. juni 2014, klokken 11:30
Er det virkelig ikke lov å komme med nye oppdagelser her lenger uten å bli kritisert og hetset?

Jeg synes dette var en morsom observasjon av en situasjon som er litt utenfor det normale, jeg tror også Tesla synes det er bra at slike ting kommer frem. Jeg er iallefall interessert i at bilen skal bli bedre på alle punkt..

Jeg er enig at dette er en morsom observasjon. Det er tydelig at flere detaljer vi tar for gitt har skapt noe hodebry for Tesla. Ting som dette kan dog løses rimelig enkelt(software).

Jeg tror det kommer av at enkelte roper litt for ofte på ulven, og at noen oss rett og slett begynner å bli lei av diverse anklageleser hvor dårlig Tesla er o.l.. Jeg forventer mye av en bil til nesten 700K, men i og med dette er deres andre model og første heldesigna bil, må man forvente noe som ikke helt henger på greip.

Kristian O

Sitat fra: Brede på fredag 13. juni 2014, klokken 11:30
Er det virkelig ikke lov å komme med nye oppdagelser her lenger uten å bli kritisert og hetset?

Jeg synes dette var en morsom observasjon av en situasjon som er litt utenfor det normale, jeg tror også Tesla synes det er bra at slike ting kommer frem. Jeg er iallefall interessert i at bilen skal bli bedre på alle punkt..
For all del, men eg synes at dette ikkje er noko som krev ei forbedring da det er en temmelig uvanlig sak som P85TMS belyser veldig godt med sitt innlegg.
Trur Tesla har mykje dei heller bør få fiksa før denne bagatellen.

Angående månereisen til Lokführer så minner det meg på den klassiske sammeligningen mellom USA og Sovjet. USA lager en penn som fungerer uten tyngdekraft, Sovjet bruker en blyant. Nå var det riktignok USA som kom seg til månen, men eg meiner fortsatt at blyant- løysinga er bedre.  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Muffinman

Sitat fra: Brede på fredag 13. juni 2014, klokken 11:30
Er det virkelig ikke lov å komme med nye oppdagelser her lenger uten å bli kritisert og hetset?
Betimelig spørsmål.

On topic. Dette kunne jo enkelt vært løst ved å gjøre det mulig å slå av bilen enten via app eller fob, så var det jo ikke noe problem lenger.

cra

Klart det er lov å kome med slike oppdagelser! Det var ikke meningen å fornærme noen ved å prøve å være morsom.  :-[  Forøvrig er jo dette en oppdagelse vi sikkert kan utnytte; det har tidligere vært spurt om hvordan man kan gå ut av bilen men la gjensittende pasasjerer sitte igjen med varmeapparat og musikk på. Nå har vi svaret.  :D :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Sitat fra: Kristian O på fredag 13. juni 2014, klokken 11:54
Sitat fra: Brede på fredag 13. juni 2014, klokken 11:30
Er det virkelig ikke lov å komme med nye oppdagelser her lenger uten å bli kritisert og hetset?

Jeg synes dette var en morsom observasjon av en situasjon som er litt utenfor det normale, jeg tror også Tesla synes det er bra at slike ting kommer frem. Jeg er iallefall interessert i at bilen skal bli bedre på alle punkt..
For all del, men eg synes at dette ikkje er noko som krev ei forbedring da det er en temmelig uvanlig sak som P85TMS belyser veldig godt med sitt innlegg.
Trur Tesla har mykje dei heller bør få fiksa før denne bagatellen.

Angående månereisen til Lokführer så minner det meg på den klassiske sammeligningen mellom USA og Sovjet. USA lager en penn som fungerer uten tyngdekraft, Sovjet bruker en blyant. Nå var det riktignok USA som kom seg til månen, men eg meiner fortsatt at blyant- løysinga er bedre.  :)

Og da hører det også med til historien at dette er bare en "urban legend", USA brukte også blyanter til å begynne med og Sovjet gikk også over til penn etter hvert. Bly som knakk og avfall etter spissing av blyanter skapte en del risiko for intrenging i komponenter og kortslutninger.

Off topic deluxe!!  ;D

Øyvind.h

Som sagt - kan man ikke bare skru av bilen på touch-skjermen de gangene man har behov for å gå ut av bilen via en annen åpning enn førerdøren?

Om sw skal ta høyde for at bilen skrur seg av om passasjerdøren åpnes og ingen vekt er i førerdøren så vil det også kunne føre til problemer i enkelte situasjoner, som igjen vil føre til en tilsvarende tråd "Jeg skulle lene meg over i baksetet, og bilen døde - hvorfor skrur bilen seg av uten at jeg har gått ut av den?"


Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA