Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Kjelliken

 8) Jada jeg har nedoverbakker men også oppoverbakker. Til jobb jar jeg to vært bratte bakker som stikker av med strøm. Eneste måten å klare dette er å holde fin avstand til bilen forran uten å være for langt i fra og ikke for nærmt.

Har kjørt buss i 16 år så dette med å avpasse farten er en ting en lærer seg for å få fin flyt.
Og jeg er ingen sinke heller men prøver å kjøre slik at energi forbruket er fornuftig. Og kjører mest på eco+

Men innemellom må jeg jo kjenne at det er noe under der.. og kjører med full pupp.
Da er jo disse bilene morro.. Men også et helt annet forbruk.
Men kjørestil er helt klart innvirkende på forbruk.

Det verste med turen til jobb er når en må stoppe opp flere ganger i noen av de bratte bakkene grunnet trafikken.
Det er kansje det verste. Men jeg syntes det går fint å kjøre med 225 35 19"  ;D

Rekkevidden er jo ett problem uansett hvilke hjul en har på  :P
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

mihkku

Er vel bare å konkludere at dersom man ønsker en fornuftig rekkevidde, så er 215 dekk veien å gå dersom man skal ha på større felger.

mihkku

Tjah. Sist jeg kjørte fra Oslo - Ringebu på orgm felg og nokian r2 dekk så brukte bilen 14.8kwh, nå med 225/40/18 og Leggera HLT så er jeg oppe i 20kwh

Råde

Regn eller annet som var annerledes?
e-Golf | X75D

mihkku

Regn nå og 22c på ac, men sist var det kaldere og ac stod på 24c.

Råde

Regn er mere krevende enn kaldt vær er min erfaring. Håper du kommer frem, da :)
e-Golf | X75D

mihkku

Håper å få testet ruten i fint vær:)

Kommet frem gjør jeg nok, nok med ladere på veien:)

mihkku

Nå fikk jeg kjørt med samme kjøremønster som overnevnte og samme vær. Dekkene skyter forbruket opp med ca 10%

iGolf

Hvor kan man få tak i disse jetta-felgene?

hottentott33

Sitat fra: Donya på fredag 19. juni 2015, klokken 13:23
Hvor kan man få tak i disse jetta-felgene?

Hvis det er de felgene som heter Buenos Aires, så får du tak i de hos Møller. De koster dog flesk, ca 20K kr.

Regner med at det er disse du tenker på http://www.carpages.ca/blog/2013/04/26/2013-volkswagen-jetta-turbo-hybrid-highline-review-and-road-test/
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

iGolf

Sitat fra: hottentott33 på fredag 19. juni 2015, klokken 20:20
Sitat fra: Donya på fredag 19. juni 2015, klokken 13:23
Hvor kan man få tak i disse jetta-felgene?

Hvis det er de felgene som heter Buenos Aires, så får du tak i de hos Møller. De koster dog flesk, ca 20K kr.

Regner med at det er disse du tenker på http://www.carpages.ca/blog/2013/04/26/2013-volkswagen-jetta-turbo-hybrid-highline-review-and-road-test/

Heftig pris :-X

hottentott33

Sitat fra: Donya på fredag 19. juni 2015, klokken 20:55

Heftig pris :-X

Jupp. Det var litt nedtur, for de felgene hadde egentlig jeg bestemt meg for, men å bruke en halv månedslønn på felger fristet ikke så voldsomt :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

HelectriC

Sitat fra: hottentott33 på fredag 19. juni 2015, klokken 23:16
Sitat fra: Donya på fredag 19. juni 2015, klokken 20:55

Heftig pris :-X

Jupp. Det var litt nedtur, for de felgene hadde egentlig jeg bestemt meg for, men å bruke en halv månedslønn på felger fristet ikke så voldsomt :)

Ta fergen over til Danmark/Tyskland og kjøp de fra nærmeste VW forhandler i Nordtyskland. Inklusive ferge, noen flasker øl i bagasjen og felgene så blir det likevel billigere enn å kjøpe de i Norge!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hottentott33

Sitat fra: HelectriC på lørdag 20. juni 2015, klokken 13:39

Ta fergen over til Danmark/Tyskland og kjøp de fra nærmeste VW forhandler i Nordtyskland. Inklusive ferge, noen flasker øl i bagasjen og felgene så blir det likevel billigere enn å kjøpe de i Norge!

Sant det, men vi valgte heller å oppgradere strømmen i garasjen til trefase og 32A, for så splitte den til to kurser på 16A via en elsentral fra Clas Ohlson. 60% kjappere lading merkes bra, så da overlever vi å kjøre på Astana og Aspen inntil videre :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Joggamann



Da er E-golf bestillt som firmabil med levering 1. Desember (da utgår nåværende). Har bestillt med 18" Salvador felg som er den nye R-line felgen til golf med contidekk.

Noen som har disse?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA