Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

raggi

Hva synes folket om disse ? Passende?

Flehan

Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Kjelliken

Sitat fra: Råde på onsdag 11. februar 2015, klokken 19:24
He he. Det er nok mer en 30mm og særlig interessert i komfort virker du ikke til å være :)

LOL joda men spørsmålet er vel relativt til hva man mener med komfort.
Jeg liker ikke ha en bil som vugger og i allefall ikke like mye som min orginale E-Golf gjør.

Men trenger absolutt ikke ha den så mye ner dette var vel mest for looks.
Men sommer felger en enda ikke montert og ser for øyeblikket etter alternativer.

Senk må til på bilen og noen 18" føler jeg skulle være en grei dimensjon på denne bilen uten og miste for mye rekkevidde.

Og den skal langt fra senkes så mye som det jeg Photoshoppet.

Og når jeg tegner biler så ser de gjerne slik ut.. Dette er min gamle GT86..
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Råde

Da ser jeg gjerne en tegning av sluttresultatet for golfen :)
e-Golf | X75D

Kjelliken

Sitat fra: Råde på torsdag 12. februar 2015, klokken 17:37
Da ser jeg gjerne en tegning av sluttresultatet for golfen :)

Den kommer men meste parten av tegne sakene mine er ikke kommet i hus enda da jeg nylig har flyttet.
Men det kommer.... Skal og Tegne en BMW i3..
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Gordon Retriever

Det ser ut som om bilen på tegningen trenger en omgang med en slik:



Og for den av dere andre som måtte lure, se her: (Hva trodde du egentlig jeg mente? ???)




Kjelliken

 ;D HAHA ja den skulle vel det med den stillingen den har der.

Men min var ikke senket i virkeligheten. bare på tegningen.  :P
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

jonste

Er det noen som har forsøkt annen innpress(ET) enn orginalt på eGolf? Har noen nye 8x18 med et27 liggende til bilen dukker opp, men usikker på om de passer. Orginalt er vel et45 på golfen, så 27 er "litt" i grenseland ang lovlighet. Men, fulle hjulbuer tar seg godt ut.

Saamodt

Jeg har ET40 på 7x17 felger nå på vinteren. Originalt på e-Golf er ET46, så mine er akkurat innenfor det lovlige. ET27 er ganske mye utenfor dette igjen i tillegg til at felgene er bredere, så vet ikke om det fysisk vil passe. Det er i hvert fall ikke lovlig samt at du høyst sannsynlig vil få ekstra tendenser til sporing på slitte veier.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

poskare

Har kjøpt 8,5x18 ET46 og passer til e-Golf,  men når impresset er 27, anbefaler jeg nøye testing før du ruller på tur....

Råde

Du kan forsåvidt ikke sammenligne innpress uten også å ta med felgbredde. Originale 6,5" ET 46 kan sammenlignes med 8" ET 27 ved å regne ut hvor mye de bygger ut fra anleggsflaten på skiva: (felgbredde x 25,4) + ET. Hvis forskjellen på ett hjul (en side) er mer enn 7,5 mm er du utenfor loven. På golf vil du da ikke fylle ut skjermen. Da må du nok opp på 10-15mm.

Forskjellen på astana og jonste sine er ca 19mm på en side. Det går kanskje på håret men er langt utenfor lovlig.
e-Golf | X75D

magnus600

Mnja.. dette er vel egentlig nokså enkelt: Bilens sporvidde måles mellom senter på hjulene, det betyr i praksis midt i felgen. Det er uten videre lov å avvike fra original sporvidde med inntil ±15 mm, og det betyr inntil 7,5mm økt eller redusert ET på hver felg. Hvis ET45 er det som står i vognkortet så kan man sette på felg med ET38 uten videre seremonier. Felgbredden kan vel værE nesten hva som helst så lenge hjulet passer inn under skjermen.
2015 e-Golf Night Blue

smaug01

#252
Sitat fra: Råde på tirsdag 12. august 2014, klokken 09:00
Innpress må sees i sammenheng med felgbredde, så om det er 42 eller noe annet spiller ikke så mye rolle. Ca 6 cm lenger ut er nok riktig, så jeg vil ikke anbefale å kaste seg over disse med mindre man har mye tid (til skjermbredding, annen modifisering og mange runder hos biltilsynet) :)

Har ikke sett mange lukkede ala originalfelgen, men jeg husker at Lorinser på 90-tallet var ganske lukkede. De var populære til Mercedes, og mange Mercedes i dag har samme boltsirkel som golf, så det kan hende du finner noe der?
Nei det stemmer ikke. Innpress er avstanden fra felgringens senter til anleggsflaten på felgen. + verdier betyr at felgringen er flyttet innover i forhold til felgnavets anleggsflate og - verdier det motsatte. Det du tenker på er "backspacing" som amerikanerene bruker mye. Da må man ta felgbredden med i regnestykket. 4" backspace sier lite dersom man ikke vet felgbredden.
Bil med en 7" felg med ET42(som ofte blir brukt originalt på veldig mange biler) blir 20mm bredere dersom man bytter til en 7" felg med ET32. Er Felgen 2" bredere i tillegg blir totalbredden økt med 2"(5cm) men sporvidden økes ikke uten at innpresset endres.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jonste

Er klar over at dette ikke er helt lovlig. Spm var om noen har testet noe slikt på en eGolf. Har kjørt med maken felg på en a4(s-line understell) et par sesonger, den har orginale felger 6,5x16 et 46. Ingen problemer med plass eller sporing der.
Min personlige mening er at en bil tar seg godt ut med felgene godt ut. NB de stikker ikke utenfor skjermen på a4, men ligger pent i kant.
Får vel bare være tålmodig og teste, forhåpentligvis er bilen i hus før sommerdekkene skal på  ::)

Råde

#254
Det er riktig Smaug01 og Magnus600. Jeg blandet litt i farten. Se kun på ET i forhold til sporvidde. Jeg tenkte egentlig på avstand til skjermen. Der må felgbredde legges til. Et øyeblikk av koma...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA