Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Alessandro Volta

Ekstremt fine felger. Med den vekt og pris er det en no-brainer som perfekte felger til Golfen. Men blir dekkene for breie ifh til kort rekkevidde osv..? En må jo ha 225/40-18 for korrekt diameter. 225 for å unngå dekkstrekk, men hvis en liker strekk da er det jo greit  ;D
Er det noen som har kommet frem til en konklusjon på hvor mye rekkevidden kortes ned med lette felger som disse og 225 bredde?

-Aleks

Er ikke noe problem å ha 205 dekkbredde på 8" felg. men hvis det blir for mye dekkstrekk (ikke veldig fan av det) blir det 215. Vil prøve å ikke overstige normalbredden.

Alessandro Volta

Sitat fra: -Aleks på fredag 28. november 2014, klokken 20:57
Er ikke noe problem å ha 205 dekkbredde på 8" felg. men hvis det blir for mye dekkstrekk (ikke veldig fan av det) blir det 215. Vil prøve å ikke overstige normalbredden.
Nei det går fint med 205 på 8" men da blir det strekk.. Ganske mye og, men selvsagt ikke noe ekstremt. Etter min mening blir største problemet akutt behov for senk.. Hjulene vil se mye mindre ut.

-Aleks

Senk er vell strengt tatt nødvendig på alle golfer :), Men enig med deg!
Blir nokk penest med 215 for å ha "best" rekkevidde

Alessandro Volta

Sitat fra: -Aleks på fredag 28. november 2014, klokken 21:17
Senk er vell strengt tatt nødvendig på alle golfer :), Men enig med deg!
Blir nokk penest med 215 for å ha "best" rekkevidde
:)

Emir1803

Vet noen i det hele tatt hvor mye felg og dekk på vanlige hjulene til e golf veier, altså bare den ene av de 4.  ;D

Alessandro Volta

Sitat fra: Emir1803 på fredag 28. november 2014, klokken 21:35
Vet noen i det hele tatt hvor mye felg og dekk på vanlige hjulene til e golf veier, altså bare den ene av de 4.  ;D
Jeg tipper rundt 20 kg.. Kanskje litt mindre.

Gordon Retriever

20 kilo høres litt mye ut.

For å sette det litt i perspektiv, her er vekt på noen andre hjul:

  • 225/50-17 på original Ford felg (Ford-felger påstås å være tunge): 20kg.
  • 195/65-15 på stålfelg (små stålfelger trekkes ofte fram som lette alternativer): 15kg.

Astana-felgene for e-Golf skal være vekt-optimerte, så spørsmålet er hvor tett mot 15kg VW har klart å komme.

john-r

#173


noken so veit ka disse felgene heter?
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

Råde

Ikke vw original. Mener å ha sett noe lignende på en nettbutikk. Prøv å ringe selger og hør.
e-Golf | X75D

john-r

hmm.. såg ut som noke som kunne vere orginalt, selger har ikkje svart på e-post ialfall. men for halde meg til salvador felgane eg allereide he bestilt på bilen då, dei vart ikkje so dyr helder og ser ganske like ut:)
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

Råde

Hvordan kan Salvador ikke være dyre? Min forhandler vil ha nærmere 30' for alle originale 18"...
e-Golf | X75D

john-r

betalte 22k for å få piggfri nokian dekk på org felgane og komplett salvador felga, dyrt i forhald til replica men syns d va heilt ok til å ver orginalfelga:)
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

Saamodt

Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

egolfxxx

Sitat fra: john-r på mandag 01. desember 2014, klokken 21:16


noken so veit ka disse felgene heter?

MAK Wolf. Har kjøpt disse selv men i 17" du får disse med samme nav diameter som orginale hjul og du kan bruke org. bolter  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA