Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Sonus

Jeg har bedt Møller ebkrefte eller avkrefte at Varianten bruker samme bakhjulsoppheng som E-golf, noe jeg mener den gjør(?).

På KW sin sider finner man Tüv-papiren og der skiller de mellom sett for biler med opptil 965kg foraksellast og biler med last over 966kg foran. Bak er det på vanlig Golf kun 980 kg, mens E-golf har som Gordon skriver 1040kg. Varianten har 1050kg bak.

http://www.kwsuspensions.com/kw-coilover-street-comfort-inox-41761.html
http://docs.kwsuspension.de/ga-KWSC-8000T-Y-U-Z_1229-14.pdf


mortys

Sitat fra: Sonus på onsdag 27. august 2014, klokken 03:20
Jeg har bedt Møller ebkrefte eller avkrefte at Varianten bruker samme bakhjulsoppheng som E-golf, noe jeg mener den gjør(?).

På KW sin sider finner man Tüv-papiren og der skiller de mellom sett for biler med opptil 965kg foraksellast og biler med last over 966kg foran. Bak er det på vanlig Golf kun 980 kg, mens E-golf har som Gordon skriver 1040kg. Varianten har 1050kg bak.

http://www.kwsuspensions.com/kw-coilover-street-comfort-inox-41761.html
http://docs.kwsuspension.de/ga-KWSC-8000T-Y-U-Z_1229-14.pdf

Jeg syns også at bilen med fordel kunne vært noen cm lavere, men jeg kommer til å vente til H&R eller tilsvarende kommer med et sett som er godkjent og beregnet til bilen.

Å bruke masse $$ på et senkesett som ikke er tilpasset bilen og som en aldri for godkjent er meningsløst etter mitt hode :p

Sonus

Sitat fra: mortys på onsdag 27. august 2014, klokken 18:09
Sitat fra: Sonus på onsdag 27. august 2014, klokken 03:20
Jeg har bedt Møller ebkrefte eller avkrefte at Varianten bruker samme bakhjulsoppheng som E-golf, noe jeg mener den gjør(?).

På KW sin sider finner man Tüv-papiren og der skiller de mellom sett for biler med opptil 965kg foraksellast og biler med last over 966kg foran. Bak er det på vanlig Golf kun 980 kg, mens E-golf har som Gordon skriver 1040kg. Varianten har 1050kg bak.

http://www.kwsuspensions.com/kw-coilover-street-comfort-inox-41761.html
http://docs.kwsuspension.de/ga-KWSC-8000T-Y-U-Z_1229-14.pdf

Jeg syns også at bilen med fordel kunne vært noen cm lavere, men jeg kommer til å vente til H&R eller tilsvarende kommer med et sett som er godkjent og beregnet til bilen.

Å bruke masse $$ på et senkesett som ikke er tilpasset bilen og som en aldri for godkjent er meningsløst etter mitt hode :p

Det er jo poenget å få det godkjent :P

KW og VW racing har ingen planer om å tilby noe til e-golf har jeg fått bekreftet. Vil ikke tro H&R planlegger noe heller da markedet er alt for lite i forhold til kostnaden med å få det igjennom TüV.

Sonus

Fikk muntlig bekreftelse på at Variant bruker akkurat samme multilink oppheng som E-golf. Det vil si at det nå bare er Vegvesenet som kan sette en stopper for å få godkjent E-golf med senkesett beregnet på Varianten.

I TüV papirene til KW sine fjærer er det ikke begrenset til Variant men inkluderer også vanlig golf, mende fjærene takler kun opp til 1030kg på bakaksel, altså 10kg for lite.

Jeg tror at med en velbegrunnet ssøknad til mitt lokale Vegvesen så burde dette gå :)


EV - Driver

Sitat fra: lightningii på fredag 29. august 2014, klokken 13:25
str snakker vi om her ? 18? 19?
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=51145653
Denne så ille ut! Altfor store hjul. Men, alle har ikke samme smak (heldigvis)!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

poskare

Det der må være 19". Ikke galt med 19" men de felgene passet ikke til bilen...

Råde

Sitat fra: poskare på fredag 29. august 2014, klokken 19:04
Det der må være 19". Ikke galt med 19" men de felgene passet ikke til bilen...
Liiiiitt i overkant... Det et 19" og bilen kan godt kle det, men ikke de. Har sett Golf VII med VW Santiago felger og det går helt fint. Da må det imidlertid 10mm senking til ala standard sportsunderstell.
e-Golf | X75D

Sonus

Jeg holder meg nok til 18". Bedre utvalg i lettrullende dekk og ikke så ekstremt lite gummi ;)

poskare



lightningii


Sonus

Sitat fra: lightningii på mandag 01. september 2014, klokken 13:48
Tror jeg skal gå for denne til sommer dekkene..

http://www.pirelli.com/tyre/eg/en/car/sheet/cinturato_p7_blue.html

De så interessante ut da de kommer i 215/45/18 som er 2,89% avvik fra originalen, men innenfor myndighetskravet. Og om man kan klare seg med 17" så finnes de i 205/50/17 som kun er 0,77% avvik fra original dimensjon

soarer

Jeg tenkte å beholde sommer dekkene på original felg. Sikkert fordi jeg kan tenke meg å se hva de står for neste sommer. ( får vel ikke bilen i tide, til å få testet de i år.... ).

Men så var spørsmålet hvilke felger og dekk til denne vinteren?

Svare kom i form av en bekjent som hadde testet om Audi A4en hans, klarte å ta brøytebilen sist vinter... Svare var heller nedslående for Audien  :(    Heldigviss så gikk det bedre med føreren!  :)
MEN.... Da hadde han et sett nesten helt nye felger jeg fikk ta over!  :)


Da var det valget av dekk?
Svaret ga seg egentlig ganske enkelt igjen.
Goodyear / UltraGrip Ice 2


Hvorfor?
Jeg har hatt gleden av å være med Good Year på dekk test på Åre.


Da fikk jeg testet 4 ulike merker mot værandre på Audi A3. Og Good Year føltes som et meget trygt og stabilt dekk. Og med en lavere pris en konkurrentene, så velger jeg helt klart Good Year.  ;D
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Sonus

Sitat fra: Sonus på onsdag 27. august 2014, klokken 21:58
Fikk muntlig bekreftelse på at Variant bruker akkurat samme multilink oppheng som E-golf. Det vil si at det nå bare er Vegvesenet som kan sette en stopper for å få godkjent E-golf med senkesett beregnet på Varianten.

I TüV papirene til KW sine fjærer er det ikke begrenset til Variant men inkluderer også vanlig golf, mende fjærene takler kun opp til 1030kg på bakaksel, altså 10kg for lite.

Jeg tror at med en velbegrunnet ssøknad til mitt lokale Vegvesen så burde dette gå :)

Var innom Vegvesenet i dag og der var de dessverre IKKE samarbeidsvillige. Selv om jeg kunne dokumentere aksellaster og kunne skaffe bekreftelse fra Møller på hjulopphenget satte de seg på bakbena og sa at om det ikke fantes TüV-papirer ville de ikke godkjenne dette. Snakket til og med med SFOOR representanten som jeg har fått godkjent ting av før. Kjenner jeg blir irritert når det kun er snakk om ord på ett papir og ikke noe teknisk begrunnelse for avslaget! :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA