Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

jonste

Fikk bilen for 1 uke siden, og kjørte første uke på orginale Astana med 205/55 Conti piggfri(levert av Møller).
Byttet i helgen til veldig åpne 5 eiker felger 8,5x18 med 225/40 budsjettdekk.
Har sålangt tilnærmet samme forbruk på strekningen til jobb tur/retur. Ser ut til at økningen ligger omkring 0,5 kwh/100 km. Noe jeg synes er helt å leve med for min del.

-Aleks

Hva er det folket her med felger 18"+ kjører på av typen dekk?

Har selv 18x8" felger med 215/40/18 Vredestein ultrac cento og synes disse støyer noe helt forjævlig...
Ikke fornøyd  >:(

EL-John

Sitat fra: -Aleks på torsdag 30. april 2015, klokken 12:51
Hva er det folket her med felger 18"+ kjører på av typen dekk?

Har selv 18x8" felger med 215/40/18 Vredestein ultrac cento og synes disse støyer noe helt forjævlig...
Ikke fornøyd  >:(
Goodyear EfficientGrip Performance 2 er helt topp. Jeg kjører på 225/40-18 på 8x18" felg og er kjempefornøyd. Litt dekkstøy vil det alltid være på en elektrisk bil da dette sammen med vindstøy er det eneste av lyd bilen "lager"
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

np

Sitat fra: jonste på mandag 27. april 2015, klokken 19:21
Ser ut til at økningen ligger omkring 0,5 kwh/100 km. Noe jeg synes er helt å leve med for min del.
Men i svarte, da! Noen får 20-30% høyere forbruk, andre knapt målbart. Vet vi noen fellesnevner, ennå? Burde vi gå litt mer systematisk til verks?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

shaukaas

Kjøpte en felgpakke med 18" Polar med Pirelli Cinturato P7 Blue vridd på - omtrent på denne tiden i fjor. Har brukt disse på fossilbilen som snart planlegges solgt, men vurderer å ta disse med videre på en evt eGolf som har samme boltsirkel mm.

Veldig fornøyd med disse dekkene på vått føre, som vi har mye her vestafjells, og de ruller lett og støyer lite ifg: Byttdekk.com

hottentott33

Sitat fra: shaukaas på torsdag 30. april 2015, klokken 23:42
Kjøpte en felgpakke med 18" Polar med Pirelli Cinturato P7 Blue vridd på - omtrent på denne tiden i fjor. Har brukt disse på fossilbilen som snart planlegges solgt, men vurderer å ta disse med videre på en evt eGolf som har samme boltsirkel mm.

Veldig fornøyd med disse dekkene på vått føre, som vi har mye her vestafjells, og de ruller lett og støyer lite ifg: Byttdekk.com

Bråker fossilbilen såpass mye at du må sjekke på nettet for å finne ut om de støyer lite?  ;D
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

shaukaas

Både ja og nei; det er kanskje vanskelig for andre enn meg å høre om dekkene på "min bil" bråker - og dieselknakking er jo i utgangspunktet ikke støyfritt. Men dekkene er vesentlig roligere forhold til andre dekk jeg har kjørt med på oljebrennern... EU merking sier jo ikke alt om et dekk, men gir i det minste en indikasjon.

Drive

Hvordan føles 225/40-18 sammenlignet med 225/45-18?
Vil mer gummi føre til bedre komfort på samme felg og dekkbredde?

poskare

Å gå fra 40 til 45 profil gjør nok ikke mye for komfort, dessuten blir rulleomkretsen på hjulet feil.
Om du er på jakt etter komfort "for alle penga", hold deg til 16" til nød 17" felger og dekk.

elektro

Sitat fra: Drive på fredag 01. mai 2015, klokken 22:16
Hvordan føles 225/40-18 sammenlignet med 225/45-18?
Vil mer gummi føre til bedre komfort på samme felg og dekkbredde?

Min påstand er at mer gummi alltid vil gi bedre komfort, men går du opp på profil må du gå ned på felgdiameter, ellers blir hjulomkretsen feil og du vil få alskens problemer. Pluss at det ser rart ut..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

mihkku

Synes 8x18 er greit. 8.5x18 synes jeg ble litt mer hardere kjøring og 19" var helt for j... i tillegg til kantskraping.

Er dog smak og behag for folk flest tenker jeg :)

jonste

Sitat fra: np på torsdag 30. april 2015, klokken 19:01
Sitat fra: jonste på mandag 27. april 2015, klokken 19:21
Ser ut til at økningen ligger omkring 0,5 kwh/100 km. Noe jeg synes er helt å leve med for min del.
Men i svarte, da! Noen får 20-30% høyere forbruk, andre knapt målbart. Vet vi noen fellesnevner, ennå? Burde vi gå litt mer systematisk til verks?

Vil nok se en større forskjell om jeg sammenligner de orginale sommerdekkene. Dette var jo mot piggfrie vinterdekk.
Kjører forøvrig på noen veldig billige dekk (summerstar) Og disse bråker endel mer enn vinterdekkene iallefall.
Sammenligner litt støy med vår bil nr2, den ruller på 255/30-19 dunlop, og har ca samme dekkstøy.

Smaken er forskjellig, Jeg ser ingen problemer med med støy/forbruk så lenge bilen ser bedre ut :)

Kjelliken

:) Har hørt at en bruker så mye mer med 19" og breie dekk.
Tempraturen stiger og mer tørre fine veier.

Jada jeg har enda ikke klart å bruke like lite som med vinterdekka i vinter som persen er 11.2 kWh i snitt til jobb.
Men må alikevel si meg rimelig fornøyd med ett forbruk på 12.5  kWh i snitt med 19" på bilen.

Tenkte jeg skulle sjekke hva jeg brukte på vei til jobb i dag. Å ble positivt overrasket.
Med tanke på støy er det ikke noe jeg egentlig legger merke til.  :)
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Råde

Sitat fra: Kjelliken på onsdag 06. mai 2015, klokken 09:04
:) Har hørt at en bruker så mye mer med 19" og breie dekk.
Tempraturen stiger og mer tørre fine veier.

Jada jeg har enda ikke klart å bruke like lite som med vinterdekka i vinter som persen er 11.2 kWh i snitt til jobb.
Men må alikevel si meg rimelig fornøyd med ett forbruk på 12.5  kWh i snitt med 19" på bilen.

Tenkte jeg skulle sjekke hva jeg brukte på vei til jobb i dag. Å ble positivt overrasket.
Med tanke på støy er det ikke noe jeg egentlig legger merke til.  :)
Åssen i @&#%%€$ klarer du de forbrukene der? Har du nedoverbakke overalt?? Jeg har enda ikke sett 13-tallet.. (Sparer heller ikke, men 11 på vinter og 12,5 med 19"??)
e-Golf | X75D

raggi

Hva har folk som dekktrykk i originaldekkene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA