Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Sonus

Klarte ikke vente til Møller har fikset ulydene i hjulopphenget og jeg montert senkesett så den står litt på stylter. Syns det ble veldig bra selv

HelectriC

Sitat fra: Sonus på lørdag 11. april 2015, klokken 14:51
Klarte ikke vente til Møller har fikset ulydene i hjulopphenget og jeg montert senkesett så den står litt på stylter. Syns det ble veldig bra selv
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Sonus

Sitat fra: HelectriC på lørdag 11. april 2015, klokken 20:06
Sitat fra: Sonus på lørdag 11. april 2015, klokken 14:51

RogerG

Sitat fra: Kjelliken på tirsdag 07. april 2015, klokken 10:30
:o har ikke tatt målinger enda med 19" men regner ikke med å komme så lavt som 11 tallet til og fra jobb.
Laveste til dags dato er 12.2 mener jeg å huske. Er litt oppoverbakker her som tar knekken på det lave forbruket.

Blir litt spennende fremmover og se. Men forlepig er det ikke store forkjellen.

Hei, tror du lå bak meg fra flatøy til knarvik idag ca 16:20 tiden? Lett å få øye på dem fete felgene dine. :)

Kjelliken

8) Det er fult mulig RogerG Da jeg jobber på Flatøy og bor på Sæbøvågen  :D

Ja det syntes veldig bra med de felgene på..

Og den bruker litt mer strøm en før. Har ikke helt fått en fornuftig måling enda til sammenligning grunnet trafikken til og fra jobb..  Tenkte jeg skulle prøve i dag men grunnet flere stopp i enkelte oppoverbakker blir det ikke en fullværdig måling da dette ødelegger snitt forbruket.

Er mange EGolfer her ute har jeg latt merke til så ikke sikker på hvilke som er din  ;D
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

RogerG

Sitat fra: Kjelliken på tirsdag 14. april 2015, klokken 11:40
8) Det er fult mulig RogerG Da jeg jobber på Flatøy og bor på Sæbøvågen  :D

Ja det syntes veldig bra med de felgene på..

Og den bruker litt mer strøm en før. Har ikke helt fått en fornuftig måling enda til sammenligning grunnet trafikken til og fra jobb..  Tenkte jeg skulle prøve i dag men grunnet flere stopp i enkelte oppoverbakker blir det ikke en fullværdig måling da dette ødelegger snitt forbruket.

Er mange EGolfer her ute har jeg latt merke til så ikke sikker på hvilke som er din  ;D

Ja det var nok deg ja. Ser ikke mange e golfer med dem felgene nei. Ja har lagt merke til at det har kommet plenty med e golfer på veiene her ute ja.

Vel, min golf skiller seg nok ikke ut. Helt vanlig svart lakk. Har bestemt meg for å leve med original felgene til neste sommer. Da skal den nok skille seg litt mer ut med noen fete felger.

Jeg bor i alversund/erstad og jobber i bergen. Har funnet ut at til og fra jobb så er det en grei rute å måle forbruket på, da er det lett blanding av køkjøring, normal kjøring og motorvei pluss en del oppoverbakker siste 1,5 km opp til huset.

Kjelliken

:D Ja da har du noen skikkelige oppoverbakker på slutten der ja.

Du finner meg innemellom stående inne med Alversund kirke på ettermiddagen og trykke på mobilen..
Da jeg spiller et spill som er GPS basert og det er litt og gjøre akkurat der inne.

Så om du ser meg henge der er det bare å ta turen og hilse på.
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

RogerG

Sitat fra: Kjelliken på onsdag 15. april 2015, klokken 11:03
:D Ja da har du noen skikkelige oppoverbakker på slutten der ja.

Du finner meg innemellom stående inne med Alversund kirke på ettermiddagen og trykke på mobilen..
Da jeg spiller et spill som er GPS basert og det er litt og gjøre akkurat der inne.

Så om du ser meg henge der er det bare å ta turen og hilse på.

Det skal jeg gjøre.

sap_2000

Endelig fikk Møller inn Serron 18" hjula som var restet ved levering av bilen.
Ble umiddelbart skrudd på etter henting i dag.

Dekkene var Conti Sport Contact 5 med 225/45-18. Merker godt at de triller dårligere enn Nokian Hakka vinterdekkene, men litt må man vel lide for skjønnheten.
Bare kjørt noen få mil, men tipper merforbruket ligger rundt 1-2 kWh/ 100 km

Kjørte innom Statoil og sjekket trykket. Var 1,8 bar, så pumpet opp til 2,8 og resatte dekktrykkovervåkningen. Felgkantene hadde mye gummispor på seg etter påsetting av dekkene. Ble 10 min gnikking, så var de fine. Hadde fått med feil senterkopper, så måtte ut til forhandler enda en gang.

Rullemotstanden er I klasse E dessverre.  Våtgrep er på topp

Serronfelgene til VW er produsert av Ronal.
Anerkjent tysk felgprodusent, mest kjent for de klassiske Ronal Turbo og Aero felgene til bl.a Delta Intergrale.

På bilen

Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

magnus600

Ser flott ut med Serron-felgene! Hvilken ET er det på dem? 8x18?
2015 e-Golf Night Blue

elektro

Ser utrolig bra ut, men jeg er nok ikke villig til å lide så mye for skjønnheten..  :) De skvettlappene der, er det de som finnes i etstrautstyrskatalogen til Golf?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Råde

Sitat fra: magnus600 på onsdag 15. april 2015, klokken 18:25
Ser flott ut med Serron-felgene! Hvilken ET er det på dem? 8x18?
Tenker 7.5x18 ET51?
e-Golf | X75D

hottentott33

Apropos felger og dekk, jeg lager ikke ny tråd da det kanskje kan passe inn her.

Jeg har vinterdekk og felg i kontrakten på bilen jeg får om ikke så veldig mange ukene til. Standarddimensjonen på Golf er jo 16 tommer.  Siden jeg nå kjøper felger og dekk originalt, så synes jeg det er å forvente at jeg får 16 tommer.
Hva mener folket her? Hvis forhandler kommer med 15 tommere, som forøvrig stod på demobilen jeg prøvde, er dette noe jeg skal godta? For jeg synes ikke 11K kr, som var prisen jeg endte på for vinterdekk og felger, er noe kupp for 15 tommere i såfall, snaut nok noe kupp for 16 tommere.
Jeg skal innom i god tid før levering for å avklare dette, men tenkte jeg ville høre hva vanlig praksis for dere andre var, om det var 15 toms eller 16 toms dere endte opp med på vinterfelgene.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Elise

Står ikke dimensjonen i kontrakten?

I min kontrakt står det  16" continental u/pigg ikke GTI. Selger sa det var standard.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

hottentott33

Sitat fra: Elise på onsdag 15. april 2015, klokken 20:13
Står ikke dimensjonen i kontrakten?

I min kontrakt står det  16" continental u/pigg ikke GTI. Selger sa det var standard.

Det står ingenting i min kontrakt, det står bare "vinterdekk hakka pigg m/felg" i min kontrakt  :) Men jeg satser på at 16" er standard, tenkte bare det var litt interessant å høre hva andre her hadde fått i sin kontrakt.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA