Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: Sonus på mandag 02. februar 2015, klokken 07:35
Sitat fra: Stebben på søndag 01. februar 2015, klokken 23:58
Heia,noen som vet om 215/45/18 92w er innfor kravet?

Det gir 2,98% større rulleomkrets og skule derfor være akkurat innenfor kravet.
Du har rett. Det kan avvike opp til 5%. Jeg var sikker på at det var maks 2,5%, men det er den endringen som anbefales som maks. 5% er loven.
e-Golf | X75D

Sonus

til de som ikke har fått med seg senkefjær tråden:

Wohoo...

SitatHello,

I would like to update you regarding the lowering of E-Golf.

Please see below an extract form our catalogue. Now we provide some springs.

If you have further questions please contact me again.

Article - Pro-Kit
Manufacturer - Volkswagen
Vehicle - Golf VII (5G1)
Model - e-Golf
Year - 02.14 -
Axle-Load front - 970 kg
Axle-Load rear - 1040 kg
Part-No. - E10-85-041-04-22
Notes - A,18,20
Lowering or lifting (+..) front (approx.) - 30 mm
Lowering or lifting (+..) rear  (approx.) - 20 mm

Mit freundlichen Grüßen | Best regards

| Sales Suspension Technology
Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
T + 49 27 21 . 511 - 193 | F + 49 27 21 . 511 - 49 - 193
______@eibach.de
eibach.com

mihkku

Spent på hvordan dette vil fungere på de originale demperne. Synes 30 foran er for mye:/

autofil

Hei,

I markedet for orginale e-Golf fabrikkmonterte felger som jeg skal bruke som vinterfelger til min GTE. Har fått et tilbud. Er det andre som har dette liggende å støve ned som vil bli kvitt de? Er interessert i felger.

Nightblue

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 06. februar 2015, klokken 13:37
Hei,

I markedet for orginale e-Golf fabrikkmonterte felger som jeg skal bruke som vinterfelger til min GTE. Har fått et tilbud. Er det andre som har dette liggende å støve ned som vil bli kvitt de? Er interessert i felger.
Har komplett sett med sommerdekk på til salgs for et ok bud (pm) ☺️ Rullet noen få km fra forhandler til dekkbutikk

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 30. januar 2015, klokken 22:19
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 21:50
Noen som vet om denne er mulig å velge i Norge? Evnt. hva den heter?

Bilen på bildet er vel "konseptbilen" som ble vist på bilutstillingen i Chicago.  Jeg trodde halvveis at felgene var one-offs for utstillingsbilen...

For de som ikke fulgte med i den andre tråden er det nå kommet fram at disse felgene heter "Buenos Aires" og leveres blant annet på Jetta Hybrid..

Jeg hadde litt lyst på disse så jeg sjekket med forhandler, vurderte å lure dem med som nye sommerfelger på konebilen, og fikk oppgitt pris for et sett i 17" med Conti dekk sånn litt i overkant av 20 tusen + mva. Så da vet dere ihvertfall prisnivået.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

HelectriC

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 06. februar 2015, klokken 13:37
Hei,

Jepp, har de liggendes i boden, aldri kjørt på de. Bor i Bergen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hottentott33

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. februar 2015, klokken 18:06

For de som ikke fulgte med i den andre tråden er det nå kommet fram at disse felgene heter "Buenos Aires" og leveres blant annet på Jetta Hybrid..

Jeg hadde litt lyst på disse så jeg sjekket med forhandler, vurderte å lure dem med som nye sommerfelger på konebilen, og fikk oppgitt pris for et sett i 17" med Conti dekk sånn litt i overkant av 20 tusen + mva. Så da vet dere ihvertfall prisnivået.

Åh, såpass. Jeg satt selv og tenkte jeg måtte få sjekket pris på de der. Men holdt litt igjen fordi felgene var litt bredere (7 tommer) enn Astana (6,5 tommer) og en dermed fikk litt bredere dekk. Det ser sikkert bedre ut, men litt av vitsen med de felgene for min del var at en skulle få felger med bedre aerodynamikk enn snittet på begge hjulsettene. Men samtidig er det ikke sikkert at 0,5 tommer utgjør så mye. Jeg må uansett ut med ca 15.000,- for vinterdekk som var det forrige tilbudet i kontrakten, ikke akkurat et kupp men mulig at Nokian dekk som jeg ville ha trakk prisen litt opp. Jeg innbiller meg at jeg får litt bedre felger originalt fra VW enn om jeg bare går innom en dekkpusher og får tak i de billigste felgene han har. Så sånn sett var det litt fristende å spytte i 5K ekstra siden jeg allerede blir satt tilbake 15K fra før, en må kanskje tenke ut måter å prute på her  :)

Noen som forresten vet hva slags bredde en bør ha på en 7 tommers bred 17' felg? Innbiller meg at 225 er minimum og 205 blir for smalt og ikke blir seende fint ut.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Gordon Retriever

7-tommers felg har blitt levert som fabrikkutrustning for VW/Audi levert med dekk i dimensjon 205/40-17.

poskare

4Matic Fanatic

Sitat fra: hottentott33 på fredag 06. februar 2015, klokken 19:24
...Åh, såpass. Jeg satt selv og tenkte jeg måtte få sjekket pris på de der....
Nja. Hadde jeg fått ut fingeren og tenkt på dette litt tidligere kunne jeg bytta sommerdekka på konebilen, men nå er den produsert og da får jeg standardhjula med der, så samme hvordan jeg vrir det ender jeg opp med et ekstra sett 205/16-dekk og en kost på omlegging osv...

Får bare glemme dette og tenke på at man får mer komfortabel bil og lengre rekkevidde med originalt oppsett...  :-\
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

hottentott33

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. februar 2015, klokken 20:25
Sitat fra: hottentott33 på fredag 06. februar 2015, klokken 19:24
...Åh, såpass. Jeg satt selv og tenkte jeg måtte få sjekket pris på de der....
Nja. Hadde jeg fått ut fingeren og tenkt på dette litt tidligere kunne jeg bytta sommerdekka på konebilen, men nå er den produsert og da får jeg standardhjula med der, så samme hvordan jeg vrir det ender jeg opp med et ekstra sett 205/16-dekk og en kost på omlegging osv...

Jeg fikk beskjed ved kontraktskriving at bilen uansett kom med standardfelger og det ikke var noe å gjøre med det. Jeg må kanskje prøve å få bilen levert med piggdekkene jeg skulle ha til tross for at jeg får bilen på våren/sommer (forhåpentligvis), og evt bytte til andre felger etterpå, hvis jeg kan få 205 bredde på de så vil ikke rullemotstanden være noe forskjellig fremfor originalfelgene med samme bredde. Tror jeg får ta en tur til forhandleren på mandag og sjekke litt mer, burde jo heller ikke være umulig for de på fabrikken å skru på Buenos aires felger fremfor Astana siden det tross alt er standard VW-felger, men ser jo at samlebåndsrytmen kanskje kan få litt ubalanse av slikt.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

SitatMen holdt litt igjen fordi felgene var litt bredere (7 tommer) enn Astana (6,5 tommer) og en dermed fikk litt bredere dekk

På 7 tommer brede felger kan du ha ganske mye, men for smale gir det blimblim folka kaller strekk. 7"x25,4= 177cm. Dvs at alt over 180 dekk ikke gir strekk. 205 går helt fint (205/50-17).

Ang å kjøpe vinterfelger fra møller og kvalitet på disse, så er de produsert av borbet og lignende kjente felgprodusenter, så det er ingen fare å gå utenom møller på dette.
e-Golf | X75D

Kjelliken

Måtte bare se hvordan det så ut så photo shoppet denne..
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Råde

He he. Det er nok mer en 30mm og særlig interessert i komfort virker du ikke til å være :)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA