Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Råde

Det har du, men det er en del av den indre  "friksjon" som er ganske så likt uavhengig av felgvekt som er diskutert her
e-Golf | X75D

egolfxxx

Lite bilder av folk sine biler med større hjul en org. De som har post gjerne! Skal kjøpe sommerhjul men det er vanskelig å bestemme seg, så innspill mottas med takk :)

Råde

Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 19:43
Lite bilder av folk sine biler med større hjul en org. De som har post gjerne! Skal kjøpe sommerhjul men det er vanskelig å bestemme seg, så innspill mottas med takk :)
På finn nå ligger det en bil med 17" Madrid og en med 18" durban.
e-Golf | X75D

Sonus

Jeg har funnet felgene jeg skal ha iallefall ;D

Men det blir nok ikke noe bilde før våren kommer og senkesettfra Eibach er montert ;D

egolfxxx

Sitat fra: Sonus på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:25

Men det blir nok ikke noe bilde før våren kommer og senkesettfra Eibach er montert ;D

Bilde av felgene da!

lightningii

Er senkesett tilgjengelig allerede?
Fant forresten dette bilde på instagram

http://instagram.com/p/sDGkDjhTCf/

[/quote]

Råde

Sitat fra: lightningii på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:37
Er senkesett tilgjengelig allerede?
Fant forresten dette bilde på instagram

http://instagram.com/p/sDGkDjhTCf/

[/quote]
Ikke senket den, men noen veldig brede 19" felger med ordentlig strekk på gummien. Blir nok senking på meg også. Argumentet (for å bruke pengene) får være mindre luftmotstand :)
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Sonus på tirsdag 26. august 2014, klokken 23:35
Snakket forøvrig med vegvesenet i dag angående senking.
Golf7 stasjonsvogn har tilsvarende eller større aksellaster som E-golf, men de var ikke helt sikre på om de ville godta Tüv-sertifikat fra en stasjonsvogn på en E-golf. Svartelefonen hos Vegvesenet anbefalte meg å ta kontakt med den lokale stasjonen da det kunne være de ga ok på det :)
Hvor finner du aksellast for de forskjellige versjonene av Golf VII?
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 09:12
Sitat fra: Sonus på tirsdag 26. august 2014, klokken 23:35
Snakket forøvrig med vegvesenet i dag angående senking.
Golf7 stasjonsvogn har tilsvarende eller større aksellaster som E-golf, men de var ikke helt sikre på om de ville godta Tüv-sertifikat fra en stasjonsvogn på en E-golf. Svartelefonen hos Vegvesenet anbefalte meg å ta kontakt med den lokale stasjonen da det kunne være de ga ok på det :)
Hvor finner du aksellast for de forskjellige versjonene av Golf VII?

På VWs tekniske sider til hver modell. Deretter kryss sjekker jeg mot senkesettprodusentens vektbegrensninger i TÜV-dokumentene som av og til ligger ut på nettsidene deres. Eller man finner reg.nr på en tilsvarende bil og modell for så å sjekke tekniske opplysninger på vegvesenets sider

Sonus

Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:11
Sitat fra: Sonus på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:25

Bilde av felgene da!

Nope  ;D

Råde

Soarer: Jeg er nok litt trang i nøtta, for jeg finner det ikke. Finner bare pdf med tekniske data, og der står det ikke.

Hvilken motorversjon av stasjonsvogner ligger nærmest e-Golfs aksellaster? Vurderer å sette på OEM fjærer nemlig. Synes ofte senkesettene blir litt stivere enn originalt.
e-Golf | X75D

Sonus

Totalvekter finner du her - http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/technical-data/nye-golf-stasjonsvogn/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/golf_stv_td_oktober_2014_web.pdf

Så går man på finn.no eller bildesøk og finner en E-golf og bruker reg.nummer her - http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL41933

Det samme gjør du for en 2.0 Diesel Golf Variant - http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=VX39190

Har også fått bekreftet av Møller at hjuloppheng for kombi golf og stasjonsvognsgolf er det samme. Dvs du kan bruke stasjonsvognfjærer på E-golfen.

Utfordringen er at E-golf har maks aksellast foran på 970kg noe som er 10kg mer en de mindre fossilmotorene, men 100kg mindre enn de større fossilmotoren samtidig som den trenger fjærene fra en fossil stasjonsvogns golf som egentlig er 30kg for lite da E-golf har maks aksellast på 1040kg og ikke 1010kg - puh...

Råde

Takk. Skulle klare seg med fjærer fra en 1,6tdi stasjonsvogn, da :) (ok ok, ikke godkjent, men ikke veldig langt unna)
e-Golf | X75D

Stubhaug86

Ser det blir operert med noen voldsomme priser på felger.. Bestilte 18" Durban sammen med bil og fikk felg med dekk til 11000.. Nevnte til selger at jeg hadde lest om priser opp mot 25-30000 for samme felgene og han ristet bare på hodet og smilte når jeg sa det :)
Håvard

Råde

Sitat fra: Stubhaug86 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:24
Ser det blir operert med noen voldsomme priser på felger.. Bestilte 18" Durban sammen med bil og fikk felg med dekk til 11000.. Nevnte til selger at jeg hadde lest om priser opp mot 25-30000 for samme felgene og han ristet bare på hodet og smilte når jeg sa det :)
Ikke møller-eid forhandler kan tenkes?
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA