Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av poskare, lørdag 28. juni 2014, klokken 23:24

« forrige - neste »

poskare


Bawler

Mja, i følge analogt speedometer er den ikke helt i 100 før han slipper "gassen". Så mulig det er rett med 10sekund ;)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

elektrolux

Uansett. 100 kW gjør sitt.

Ser også 100 kW på e-UP med 400 kg mindre vekt. Ofte forsvinner en del av akselerasjonen når ESP slår inn.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Råde

Sitat fra: Bawler på onsdag 11. juni 2014, klokken 09:53
Mja, i følge analogt speedometer er den ikke helt i 100 før han slipper "gassen". Så mulig det er rett med 10sekund ;)

Oj. Noe å glede seg til. Digitalt viser 61mph, så det er nok riktig.
e-Golf | X75D

pberg

Husk at 60mph er 96km/t, og de siste km/t er de tyngste.

Akselerasjon er effekt delt på fart,  så dersom du har konstant effekt, så faller akselerasjonen med økende hastighet.

Og ingen speedometer er helt nøyaktige heller.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

mortys

Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. juni 2014, klokken 10:02
Uansett. 100 kW gjør sitt.

Ser også 100 kW på e-UP med 400 kg mindre vekt. Ofte forsvinner en del av akselerasjonen når ESP slår inn.

Mente nå at e-Golf er 85kW...

kringon

0-60 er definitivt det morsomste spekteret! :D

Har kjørt e-golfen siden fredag, og dette er en morsom bil å kjøre. På flat mark så slår ESP inn ved full gass fra stillestående.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Sense

Sitat fra: pberg på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:21
Og ingen speedometer er helt nøyaktige heller.

Nei, det skal være sikkert. Det kan skille ganske mye, faktisk.
Noen biler viser nesten 10 km/t mer enn hva som kan dokumenteres.
Om fabrikant oppgir tall etter "tulle-speedometre" eller reelle målinger, skulle jeg likt å vite.

Råde

Sitat fra: Sense på torsdag 10. juli 2014, klokken 00:55
Sitat fra: pberg på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:21
Og ingen speedometer er helt nøyaktige heller.

Nei, det skal være sikkert. Det kan skille ganske mye, faktisk.
Noen biler viser nesten 10 km/t mer enn hva som kan dokumenteres.
Om fabrikant oppgir tall etter "tulle-speedometre" eller reelle målinger, skulle jeg likt å vite.

Ingen speedometer kan være helt nøyaktig heller. Jeg vet ikke hva fabrikantene bruker sinetall etter, men hastigheten vist på klokka i bilen er avhengig av rulleomkretsen på dekket. Dvs bytter du til dekk med litt annen dimensjon (feks vinterdekk) blir vist hastighet plutselig annerledes.
e-Golf | X75D

jkirkebo

Sitat fra: Råde på torsdag 10. juli 2014, klokken 07:55
Ingen speedometer kan være helt nøyaktig heller. Jeg vet ikke hva fabrikantene bruker sinetall etter, men hastigheten vist på klokka i bilen er avhengig av rulleomkretsen på dekket. Dvs bytter du til dekk med litt annen dimensjon (feks vinterdekk) blir vist hastighet plutselig annerledes.

Det er ikke noe teknisk problem å ha løpende kalibrering av speedometer mot GPS. Så det går fint an å lage et helt nøyaktig et. Tesla sitt er veldig nært, viser som regel 1km/t over reell hastighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Råde

Absolutt, men der er tesla ganske alene foreløpig vil jeg tro. De aller fleste bruke gamlemåten foreløpig.

Apropos overskrift på tråd. Noen som har testet 0-100 på sin egen e-Golf?
e-Golf | X75D

Sense

Nei, det lar seg gjøre å lage presise speedometer garantert! Men kanskje fabrikantene vil gardere seg mot søksmål av bilister som vil skylde på bilen når politiet stopper de for høy fart.

Jeg har målt 0-100 på vår Golf. 8,9 sek, ifølge speedometeret. Ganske fornøyd med dette, selv om fabrikanten påstår 8,6 sek.
(Nå hører det med til historien at dette er en ny fossil med 140 HK. ;))


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA