Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

El-bjørg

Skrev under på kjøpekontrakt 11.11.2015, levering skal skje i begynnelsen/midten av desember.  Ville helst hatt en blåmetallic, men der var det opptil 1 års ventetid, så da ble det en titanium silver.
2016 Kia Soul EV Exclusive

Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

victorosoborn

Jeg tror ventetiden for Kia Soul EV som ikke er metalic grå kan nærme seg 14 måneder for mange. Skrev kontrakt 11 desember 2014. Levert inn til Kia Norge 19 desember. Så har nå ett års jubileum i kø. Så jeg må si at denne bilen er sjelden vare.

EL-Erik

Jeg har tydeligvis vært heldig... Ventet i ca 2 mnd på en blå... :)
Skulle egentlig ikke komme før i feb/mars, men så ringte de fra BOS og lurte om det gjorde noe om de leverte i November... :)
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

HenryJac

Ventet 3-4 dager pga banken som er treig med å gi ifra seg pengene. Så klart en Titanium Grå, men kommer til å "style" den litt når det blir varmt igjen men PlastiDip.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

EL-Erik

Sitat fra: kaiat på onsdag 21. oktober 2015, klokken 10:35
Tror denne ene dagen de er registrert i Tyskland er så den tyske importøren skal få oppfylt salgsmålene sine ovenfor fabrikken. Jeg har ikke hørt noe om noe elbilregnskap i Tyskland iallefall. De bryr seg vel ikke stort om elbil uansett der?
Tyskland har som mål å ha 2.000.000(!!!) elbiler innen 2020 :)
om det har noe med registreringen å gjøre vet jeg ikke...
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

HenryJac

Min var innom Tyskland om jeg husker riktig.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

elbil-1

Det ligger jo "bøttevis" av fargede soul på finn som er "tysklandsimport" av nybil med 10-20km på telleren - så hvorfor vente ??


AmocoCadiz

Sitat fra: EL-Erik på onsdag 16. desember 2015, klokken 00:08
Sitat fra: kaiat på onsdag 21. oktober 2015, klokken 10:35
Tror denne ene dagen de er registrert i Tyskland er så den tyske importøren skal få oppfylt salgsmålene sine ovenfor fabrikken. Jeg har ikke hørt noe om noe elbilregnskap i Tyskland iallefall. De bryr seg vel ikke stort om elbil uansett der?
Tyskland har som mål å ha 2.000.000(!!!) elbiler innen 2020 :)
om det har noe med registreringen å gjøre vet jeg ikke...
Dette har jeg lurt en del på også,
disse Kia Soul elbilene er jo bare registrert i Tyskland 1-2dager, så registreres de i Norge.
Men blir de da egentlig tatt ut av elbilregnskapet i Tyskland, eller "glemmer" de dette for å oppnå sin klimamål og store elbilandel...?

Hawkeye1973

Kona bestilte en Kia Soul Ev Classic svart i oktober. Vi får beskjed på e-post men vi forventer ikke bilen før i juli 2016.  Men det er vi fornøyd med.

Den 12/01 2016 var vi innom BOS på Karihaugen. De hadde ikke noe leveringstid for Kia Soul Ev Classic svart med rødt tak. Men de skulle få svart med rødt Excl. om en måneds tid. Så da avbestilte Classic og nå får vi bilen  om en måneds tid. De skulle få godt over 10 svarte med rødt tak. Så de som vil ha en av de må nok være raske.

Vi gleder oss.

HenryJac

Fikk min bil 2-3 dager etter den var betalt, venter fortsatt på ski-boksen ca 6 uker etter bilkjøpet.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

LF

Prøvekjørte og tok selger i hånden 16. januar, skrev under på kontrakten 18. januar, og fikk bilen levert i går (3. februar.) Titanium Silver Exclusive. Tysklandsimport, og hvis kjørehistorikken er noe å gå etter forlot den enten fabrikken eller båten i august.

Harsnes

Har nettopp fått Ny Soul selv, og er veldig fornøyd. 1 dag fra kontrakt til levering. Så sjekk litt rundt, er flere som har ledige biler på lager.  :)

victorosoborn

Da har vi akkurat fått svart/rød soul. Sein fødsel, 14 mnd og veier 1450kg. Håper dere andre får kortere ventetid enn oss.

AmocoCadiz

Sitat fra: victorosoborn på tirsdag 09. februar 2016, klokken 17:29
Da har vi akkurat fått svart/rød soul. Sein fødsel, 14 mnd og veier 1450kg. Håper dere andre får kortere ventetid enn oss.
Gratulerer, det fortsatt en flott bil!
Imponerende utholdenhet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA