Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

Ragged_Glory

#375
Jeg bestilte "tysk" Titanium i februar med forespeilt levering i juni. For en måned siden gadd jeg ikke vente lenger og kjøpte lik den jeg hadde bestilt via FINN.

I kontrakten min med Kia-forhandleren stod det at jeg kunne bryte kontrakten frem til levering. Det gjorde jeg denne uka. Da visste de ingenting om levering, og de sa at hvis jeg ikke hadde hørt noe nå, hadde det nok ikke blitt før over sommeren. De hadde ikke peiling, faktisk. Full forståelse for at jeg avbestilte.

RG
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
Kia e-Niro Platinum Graphite, 2019

Kiaiaiai

Jeg snakka med selger nå. Kia sentralt har visst sagt +9månder på opprinnelig leveringstid..

Trikkern

Vet du om det gjaldt nye bestillinger eller biler som allerede er bestilt også?
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Kiaiaiai

Sitat fra: Trikkern på onsdag 27. mai 2015, klokken 17:39
Vet du om det gjaldt nye bestillinger eller biler som allerede er bestilt også?

Det gjaldt alle biler som ikke var levert så langt jeg forstod. Det kom riktig nok en epost
til selgeren mens jeg hadde ham på tråden, som han mente betydde at biler som skulle
levereres i løpet av 2015 fortsatt skulle leveres innen utgangen av 2015 (altså til jul).
Jeg skal ringe Kia sentralt i dag å se om jeg kan få noe mer vettig informasjon.

Kiaiaiai

#379
Sitat fra: Kiaiaiai på torsdag 28. mai 2015, klokken 08:28
Sitat fra: Trikkern på onsdag 27. mai 2015, klokken 17:39
Vet du om det gjaldt nye bestillinger eller biler som allerede er bestilt også?

Det gjaldt alle biler som ikke var levert så langt jeg forstod. Det kom riktig nok en epost
til selgeren mens jeg hadde ham på tråden, som han mente betydde at biler som skulle
levereres i løpet av 2015 fortsatt skulle leveres innen utgangen av 2015 (altså til jul).
Jeg skal ringe Kia sentralt i dag å se om jeg kan få noe mer vettig informasjon.

Kontaktet KIA Bil Norge i dag og antydet at jeg anså uviss levering over ett halvt år etter avtalt som ett kontraktsbrudd.
Jeg fikk en standard e-post fra Kia i retur der de bekrefter +9månder på opprinnelig leveringstid, men
at de jobber for at alle som har bestilt bil med levering i 2015 skal få tildelt bil innen utgangen av 2015.
Jeg antar den formuleringen betyr at biler for leveranse i 2015 skal være i produksjon innen utgangen
av 2015 og i verstefall med leveranse i februar 2016 eller noe slikt.

Jeg bestilte bil i oktober i fjor med leveranse i august og antok at bilselger forsøkte å være realistisk i forhold
til leveransetidspunkt ettersom det var så langt frem i tid. Jeg merker at jeg begynner å bli lei av å vente på
ubestemt tid. Da jeg bestilte bilen var den jo ledende på rekkevidde i segmentet. Innen jeg skulle ha fått bilen
vil den vært midt på treet, og innen jeg får den er den antagelig i nedre del av segmentet. På toppen av dette
får jeg ekstra utgifter til bilhold frem til eventuell leveranse, som gjør at prisen ikke er så attraktiv heller.
Jeg tenker å drøye litt før jeg avbestiller, men dersom Kia ikke kan komme med en leveransedato innen august,
så kan de for min del stappe "sjelen" sin en viss plass.

martinb

#380
Hei

Var innom forhandler i dag. Bestilte bil 13 mai 2015. Dette var info som han ikke kunne garantere. Men det han sa var at bilen min skulle produseres i november (15). Så tok det 6 uker + før den var klar til meg.

Hvis noe sånt stemmer så vil jeg tro jeg har bilen i slutten av desember/start av januar. Trenger ikke bilen før juli 2016 så jeg er ikke så stressa. Men kommer den før så gjør ikke det noe.

Mvh
Martin
NSX, Civic Mugen Si, ZXR400, Duke 390, Kia Soul EV R/S bestilt 13.05.15 levering mai/juni?

Mogge

Bestilte sort og rød i september i fjor og får levert nå i starten av juni. Var rimelig frustrert en periode og var på nippet til å avbestille. Bestemte meg for å sende ett par purre mail i uken både til selger og Kia Norge. Det resulterte i at det dukket opp en avbestilling jeg kunne få tilsvarende den jeg har bestilt. Utrolig kjipt for alle som venter på denne bilen

Basti

Fikk denne fra forhandler i dag -etter purring :(
Da er det uaktuelt for meg å vente, og føler at jeg har blitt holdt for narr siden september....
Skjønner at Kia skårer dårlig på kundetilfredshetsmålinger

Mogge

Det forundrer meg ikke om dem scorer dårlig der nei.
En ting er at det er forsinkelser, men informasjonen fra dem er helt borti natta dårlig. Merkelig at dem ikke tar det mer på alvor. Selv synes jeg den nye Kia Sportsartikler eller hva den nå heter ser fantastisk ut og passer bra at vi også skal bytte ut den andre bilen om litt. Men alt dette rotet gjør at jeg tviler på om det blir flere Kia. Synd at dem ikke ser dette selv.


Sitat fra: Basti på fredag 29. mai 2015, klokken 12:16
Fikk denne fra forhandler i dag -etter purring :(
Da er det uaktuelt for meg å vente, og føler at jeg har blitt holdt for narr siden september....
Skjønner at Kia skårer dårlig på kundetilfredshetsmålinger

arnejorg1

Jeg holder for tiden på å vurdere ny elbil. Jeg har kommet frem til at parallellimportører som Carpoint ikke er billigere på soul, så da tenker jeg at jeg kjøper hos forhandler. Men så er det det da, jeg vil ha bil nå og ikke til neste år. Da er brukt alternativet, men heller ikke dem er så mye billigere enn en nybil. Så da kan det muligens bli Zoe istedefor, de har faktisk biler på lager. Må vurdere det, jeg har mest lyst på soul.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

e-Kvaase

Sitat fra: Basti på fredag 29. mai 2015, klokken 12:16
Fikk denne fra forhandler i dag -etter purring :(
Da er det uaktuelt for meg å vente, og føler at jeg har blitt holdt for narr siden september....
Skjønner at Kia skårer dårlig på kundetilfredshetsmålinger

Hva er det Kia driver med?
9 måneders utsettelse!
Sitter det en Koreaner og lodder sammen oppladebare AA-batterier for hånd? :-)

e-Golf leveres på ca. 3 måneder og Leaf nesten på dagen.
Lykke til med ventingen til alle tålmodige Kia sjeler.

Patient Soul EV er det nye navnet på 2016-modellen.
Leveres med leveransegaranti på minst 12 måneders leveringstid.

moby666

Helt utrolig at de ikke klarer å produsere flere biler. Personlig synes jeg Soul er en atskillig bedre elbil enn eGolf, men med så mye lengre leveringstid vet jeg ikke om jeg hadde ventet på en Soul i dag. Finnes jo noen få på Finn.no
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Svennemo

Har en bestilling fra okt14 som var planlagt produsert i april. Sendte en Mail til forhandler og fikk ikke noe nytt tidspunkt. Jeg har det ikke travelt men synes at det er slett dialog mellom produsent og selger. Det virker ikke som fabrikken har noe som helst oppdateringsrutiner/systemer. Har to ganger bestilt nye Forder og der kunne de gå inn i dataregistret og "se" hvor bilen er i produksjonen. Det positive er at bilen blir en 2016 mod og at Kia frafaller valutakravet på 12000/6000 fra i vinter.

Scb

Bestilte blå med hvitt tak 19. september med levering i mars 2015, og ble forsikret om at fargevalg ikke ville påvirke leveringstid...

Fikk etter mange utsettelser og lovnader om at bil er produsert for over en måned siden kontrabeskjed i forrige uke om at levering var forsinket i 2 nye måneder  >:( Da er det jo F.... meg august!

Andre som har bestilt senere, dog andre fargekombinasjoner forteller at de har fått bil  :o

Har ikke noe sterkt ønske om å lenger være bundet mot KIA fremover og vurderer å kansellere kontrakten, husker ikke om det er noen klausul eller "straff" for det i kontrakten, noen som vet?

Basti

Jeg kan kansellere kontrakten hos min Kia forhandler uten at det skal koste meg noe.

Om man skal skrote Kia Soul EV -hva skal man velge da?
Jeg har tenkt på:

  • Mercedes B-klasse Electric Drive (koster ca 100.000,- mer med litt utstyr)
    Renault Zoe -ca samme pris som Soul, men får inkludert lader, 25.000,- i innbytte og 5 års lading
    Golf GTE (Hybridbil -kommer på ca 100.000,- mer)
Noen som kommer på en annen litt kul el-bil (ikke Leaf eller e-Golf) med plass til 3 unger i baksetet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA