Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: Leo på fredag 13. februar 2015, klokken 12:33
Sitat fra: moby666 på fredag 13. februar 2015, klokken 12:14
Golfen er nok en bedre fossilbil enn Soul. Soul EV er en mye bedre elbil enn e-Golf.
Da tenker jeg på rekkevidde, innebygd lader (ac og dc), effektivt varmeapparat, lading i kulde, batterivarmer, varme i ratt, varme i baksete etc etc. For min del ble eGolf 40.000 dyrere enn Soul EV og det er mye å betale for en dårligere ELBIL :)
+1

+1

Tror nok alle de andre elbilene (unntatt Tesla) skal slite med å følge Soul. Helt frem! Hvis da bilen skal være varm og ikke forurense!

(Mange kjedelige mennesker i Norge....)

Larry King

Sitat fra: K S på fredag 13. februar 2015, klokken 12:45
Sitat fra: Leo på fredag 13. februar 2015, klokken 12:33
Sitat fra: moby666 på fredag 13. februar 2015, klokken 12:14
Golfen er nok en bedre fossilbil enn Soul. Soul EV er en mye bedre elbil enn e-Golf.
Da tenker jeg på rekkevidde, innebygd lader (ac og dc), effektivt varmeapparat, lading i kulde, batterivarmer, varme i ratt, varme i baksete etc etc. For min del ble eGolf 40.000 dyrere enn Soul EV og det er mye å betale for en dårligere ELBIL :)
+1

+1

+1
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

e-Kvaase

Bra det er litt liv i Soul EV folket!
Fint dere er fornøyd med bilen deres, ingenting er bedre enn det :-)

Kanskje greit at denne tråden ikke blir en Soul EV. vs. e-Golf tråd.
Det eneste vi er enige om er at bil engasjerer, og at det er forskjellige meninger :-)

Nå går det vel rykter om at en båt full av Soul EV. er på vei så da er det vel mange her inne som blir fornøyd.

Fint at det er konkurranse i markedet eller så hadde e-Golf vært dyrere enn den er.
Uforbeholden takk til Kia og Nissan i forbindelse med dette :-)
Og ja det gjelder selvfølgelig andre veien også!

Le

Helt enig med E-Kvaase! Alt er individuelt:)

Har noen med est.levering ila april/mai/juni hørt noe nytt ang. leveringsdato?

turfsurf

Tror nok alle de andre elbilene (unntatt Tesla) skal slite med å følge Soul. Helt frem!

Tror nok B-electric holder følge og vel så det...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Hanzo

Tja, ikke DAB radio (?), ikke varmepumpe og ikke hurtiglader. Det frister ikke med en B-electric da

K S

Sitat fra: turfsurf på lørdag 14. februar 2015, klokken 21:55

Tror nok alle de andre elbilene (unntatt Tesla) skal slite med å følge Soul. Helt frem!

Tror nok B-electric holder følge og vel så det...

Gjerne det, hvis du liker å fryse, jeg trives best med 20-22 grader i bilen.

Elbil i Norge i 2015 uten varmepumpe med lite batteri er jo komplett galskap!
Vi har varmepumpe i kjeller og førstetasje, samt i tørketrommel, hvorfor ikke benytte teknologien i elbilen?

Jeg har enda til gode å kjøre bil uten varme.

Andreastf

Jeg prøvekjørte både Soul EV og e-GOLF i løpet av to dager i januar, to av de virkelige snøfulle dagene også..
Må innrømme at vi holdt på å gå for e-GOLF med bedre bagasje plass, men etter en kort samtale var både jeg og fruen enige om at Soul EV var det beste valget, til tross lenger ventetid.
Bilen kjennes tryggere ut på veien, og kjøreegenskapene på spesielt tøft vinterføre gikk tydelig i favør KIA. Jeg fikk i det hele tatt en mye bedre opplevelse av Soul EV på de to timene jeg kjørte rundt og så bensinbiler strødd i veikanten.

Le

Godt å høre at mange ble fornøyd med Soul etter å ha prøvekjørt denne i krevende forhold!  :D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Andreastf på mandag 16. februar 2015, klokken 10:56
J...Må innrømme at vi holdt på å gå for e-GOLF med bedre bagasje plass, men etter en kort samtale var både jeg og fruen enige om at Soul EV var det beste valget, til tross lenger ventetid...
Da har du det beste igjen: Soul'en har i virkeligheten bedre bagasjeplass enn eGolf. Bagasjerom upraktisk i utgangspunktet, men dersom man tar ut isoporkassen og legger bagasjeromsplaten helt i bunn blir bagasjerommet like stort som Leaf førsteutgave og Zoe.

Andreastf

moby666

Er det ikke bare å videreføre luftinntaket til vifta ovenfor gulvet, så kan gulvet ligge nesten helt nedpå?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

znaky85

Bestilt sort/rød i dag, fått leveringstid siste halvår i år, veldig usikkert. Men vi har ikke dårlig tid.

elbil-1

bestilt for 2 uker siden - leveres i morgen!
Sort/rød.

Gleder meg som en unge!

znaky85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA