Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

rifusk

De enkelte distrikt er etter hva jeg har skjønt fått ut nummerserier etter hvert, så det er ikke like "logisk" oppbygd slik "vanlige" skilt er...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

JonasB

Fikk telefon fra KIA Lørenskog at bilen min er klar til levering på Torsdag :) Titanium Silver bestilt i September.

goev

Da er min bil ankomment MotorSør i Kristiansand og jeg kan hente den torsdag eller fredag  ;D

Forrige uke var skikkelig nedtur med MacBook-en på reparasjon, så tok iPhonen min kvelden. Denne uka blir adskillig bedre med en friskmeldt MacBook som kom i går, en splitter ny iPhone som kom i dag og nå altså bilen jeg har ventet på siden 2008 :D
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

luen

hmm.. jeg var innom city bil i Tønsberg idag. Skulle bestille en Soul ev., men har visst vært for seint ute. Han sa jeg tidligst kunne få levering 2016.
Noen som har fått lengre ventetid?!:)
Kan da ikke kjøre dieseldrog uten partikkelfilter enda et år..

birkeland

#199
Jeg snakket med en forhandler idag, og jeg fikk høre det samme, at nå var det ikke biler å få før i 2016.

Han sa i tillegg at det kunne være at tyskere gikk lei av Kia Soul etter et halvt år, slik at svikt i salg i Tyskland ville gjøre at Norge kunne få tildelt noen flere.

I tillegg fortalte han at Kia ikke gjør noen forsøk på å ta inn den tapte produksjonstiden som følge av den 2 mnd lange streiken, ei heller ville de produsere mer enn de varslede 5.000 bilene i 2015 selv om bilen er utrolig etterspurt. Dette fordi Kia tjener så lite på SOUL EV'en, så de vil heller bruke produksjonslinjen til å produsere biler de tjener penger på.

Med tanke på at Nissan tydeligvis klarer å tjene penger på sin LEAF, så skulle jeg vel tro at Kia ville kunne klare det samme hvis de gikk inn for det.

Han hadde ingen informasjon om antall planlagt produsert biler i 2016, men de skal iallefall fortsette å produseres.

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

birkeland

Ifølge denne artikkelen fra 21.12.2014 sier informasjonsansvarlig i KIA Norge at man må vente til oktober 2015 for levering av KIA Soul EV ved bestilling nå. Stikk i strid med mange forhandlere som hevder levering i 2016. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å gi samme informasjon innad i KIA systemet.

http://www.tv2.no/2014/12/21/broom/soul/kia/elbil/6367345

rifusk

Kan det skyldes at noen forhandlere har solgt ut alle bilene de har bestilt, mens noen har bestilt for lager?

Dette må jo være en ekstremt enkel bil å bestille for lager, det er jo ikke noe ekstrautstyr å få fra fabrikk. Da blir det jo kun fargen som vil kunne være dealbreaker for noen..
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

jkirkebo

Sitat fra: birkeland på mandag 22. desember 2014, klokken 10:22
Ifølge denne artikkelen fra 21.12.2014 sier informasjonsansvarlig i KIA Norge at man må vente til oktober 2015 for levering av KIA Soul EV ved bestilling nå. Stikk i strid med mange forhandlere som hevder levering i 2016. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å gi samme informasjon innad i KIA systemet.

http://www.tv2.no/2014/12/21/broom/soul/kia/elbil/6367345

Det er såpass langt fram i tid at det vel blir vanskelig å oppgi nøyaktig leveringstid. Jeg skjønner godt at mange forhandlere da garderer seg med å ikke love en tidlig levering, slik at de ikke får illsinte kunder på nakken.

Jeg tror nok Møller gjerne skulle sett at de ikke hadde lovt levering av e-Golf med varmepumpe før i februar/mars en gang....
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fiskeri

Sitat fra: rifusk på mandag 22. desember 2014, klokken 10:36
Kan det skyldes at noen forhandlere har solgt ut alle bilene de har bestilt, mens noen har bestilt for lager?

Ja, det kan (eller må) være en mulig forklaring. Jeg bestilte min i midten av november, og fikk da levering i august 2015. Forhandleren i Haugesund mente da at det ikke ville gå mange dager før bestillinger ikke kunne leveres før i september, og at nye bestillinger nå ikke kan leveres før i 2016 rimer godt med det "tempoet" jeg fikk opplyst av forhandler. For mitt vedkommende kommer vel to måneder utsettelse i tillegg grunnet streik, og da blir det vel oktober 2015 på meg. Men den som venter på noe godt...
Kia Soul EV exclusive, titanium silver motatt august 2015

mune

Da ankommer Platinum Ray WALLHALMN i Sverige 27/12-21:00 Og på den båten er vår bil. Da er ventetiden snart over ;-)

Bella

Jeg sendte mail til forhandler i Sandnes i dag,og fikk beskjed om at de hadde sannsynligvis tatt igjen det tapte ifht levering,og min bil som skulle bli levert i februar,blir levert da.
Heldigvis ingen forsinkelse hos meg :)
Bestilt Kia Soul EV sept-14, leveringsklar feb-15.
Min første el-bil :)

Ona IX

Nå har flere kommentert på facebookgruppen om at flere forhandlere ikke tar imot bestillinger siden det blir for langt fram i tid!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

THS

Sitat fra: Bella på mandag 29. desember 2014, klokken 14:53
Jeg sendte mail til forhandler i Sandnes i dag,og fikk beskjed om at de hadde sannsynligvis tatt igjen det tapte ifht levering,og min bil som skulle bli levert i februar,blir levert da.
Heldigvis ingen forsinkelse hos meg :)
Hei,
Jeg bestillte også på Kia sørvest, dagen før deg med levering i februar. Da gjelder forhåpentligvis svaret ditt fra forhandler, meg også ;D Jeg har bestillt hvit m blått tak, hvilken farge bestillte du?

t4.ravenbird

Jeg bestilte svart/rød 12. september, også levering i februar. I romjula bekrefta at dette fremdeles ligger fast;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA