Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av bb, fredag 27. juni 2014, klokken 16:36

« forrige - neste »

bb

I helga var jeg innom Lilla Edet ved E45 litt sør for Trollhättan i Sverige. Der skal det være en rød stikk. Jeg hadde på forhånd ladet opp både på 22 kW i Inspiria i Sarpsborg og på 400V/16A på Nordby. Så jeg hadde mer enn nok strøm til å komme meg tilbake. Og det viste seg å være lurt.

Fordi etter ca. en halvtimes lading på Lilla Edet stoppet ladingen. UMCen var svart. Det var strøm på Schukoen rett over. På den andre siden av stolpen var det også en rød kontakt, men den fikk jeg ikke UMCen in. Schukoen til venstre var det heller ikke strøm i.

Jeg spurte resepsjonen om de visste noe om stolpen, men det gjorde de ikke. I ettertid ser jeg at det stod et telefonnummer på en av sidene på stolpen. Det er sikkert til det lokale kraftlaget. Jeg burde ha ringt dem og gitt beskjed at de må sjekke stolpen.

Hvis du planlegger å kjøre innom her, ikke stol 100 % på at den vil fungere. Ha alltid nok strøm til å komme deg dit du skal. I verste fall vil Schuko gi deg nok strøm over natta eller etter et par timers matstopp. Det var forresten litt skuffende at restauranten der stengte så tidlig. Vi ankom kl 20 på kvelden og det var ingen varmmat å få. Kun kald brødmat. Skulle man ha varmmat måtte det bli pølse eller burger fra kiosken.

Jeg har lagt inn noen bilder og en kommentar på uppladdning.nu:
http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=b7ccd7aa-1dc8-4e20-84c0-96957ad5cf97&ln=en
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: bb på tirsdag 10. juni 2014, klokken 01:02
Det var forresten litt skuffende at restauranten der stengte så tidlig. Vi ankom kl 20 på kvelden og det var ingen varmmat å få. Kun kald brødmat. Skulle man ha varmmat måtte det bli pølse eller burger fra kiosken.

Jeg har det samme problemet på Lillehammer. Ca. halvparten av gangene vi har ladet der har det blitt burger på Essoen pga. de svært begrensede åpningstidene til Marché. Traff deg jo der i 19-tiden på lørdag, da stengte Marché 18:00...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 10. juni 2014, klokken 11:38
Jeg har det samme problemet på Lillehammer. Ca. halvparten av gangene vi har ladet der har det blitt burger på Essoen pga. de svært begrensede åpningstidene til Marché. Traff deg jo der i 19-tiden på lørdag, da stengte Marché 18:00...
Ja, det er ofte der teslafolk møtes :P Men spøk til alvor, Tesla har jo valgt å legge flere SCer ved Marché. Kanskje et dumt valg med tanke på de begrensede åpningstidene. Den verste SCen i Norge er etter min mening Aurland. Der åpner restauranten sent og stenger tidlig. Og det er ingen toalett i nærheten.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA