Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruk av radio/mediaspiller

Startet av olaover1, fredag 27. juni 2014, klokken 13:45

« forrige - neste »

olaover1

Tenkte det kunne være av interesse å se eneste mulighet for lading av elbil ved Coop Storlien etter at evpower bare skrudde av alle muligheter for raskere lading. Virkelig koselig av evpower og også legge inn informasjon om dette under driftsmeldinger på hjemmesiden deres (NOT)!! om dette var irriterende?? tjaaa, en smule :(
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Brødbilsjåfør

HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

wat

Hurtigladeren var uten strøm på lørdag også. Snakket med en stakkar E-Up! eier der. Hans bil var tom for strøm å måtte slepes videre når laderen ikke virket.

Den har tydeligvis vært ute av drift lenge. Jeg har hytte der oppe. For tre uker siden var jeg på søndagstur med Leafen. Kom tilbake med nesten tomt batteri og skulle bare hurtiglade litt før vi satte kursen hjem mot Vikhammer. Da var den også helt død, og vi måtte ta noen ekstra timer på hytta mens bilen ladet på 10A fra stikkontakten. Heldigvis trengte vi ikke veldig mye strøm før vi kunne kjøre til Meråker og hurtiglade der.

Utrolig dumt at disse hurtigladerne er så upålitelige, og at kraftleverandørene ikke informerer om nedetid. Er det noen som har snakket med EV Power om situasjonen på Storlien?
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

olaover1

I dette tilfellet er det ikke laderen som er problemet men de som har ansvaret for den.
Vi kom dit tidlig, plugga inn men ingenting skjedde. Da kom det en veldig grei ansatt fra Coop som kunne fortelle at laderen hadde vært kobla ut lenge pga uenighet om hvem som skulle betale for strømmen. Det er da fordømt irriterende å ikke finne så mye som et tlf nr på laderen hvor man kan henvende seg!!! heller ingen info fra evpower (som har ansvaret) på hjemmesidene deres. Så i dette tilfellet ble kontakten på stolpen (16a) en mager trøst.
Skjerp dere evpower!!
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

tomrh

#4
Sitat fra: wat på mandag 09. juni 2014, klokken 23:38
Utrolig dumt at disse hurtigladerne er så upålitelige, og at kraftleverandørene ikke informerer om nedetid. Er det noen som har snakket med EV Power om situasjonen på Storlien?
Kjenner ikke detaljer, men har fått med meg at det har vært trøbbel med eiendomsskifte m.m., men dette skulle være løst for halvannet år siden. EV Power er bare operatør mens Trondheim kommune og Green Highway har ansvaret. Hva som er årsaken der nå er jeg ikke oppdatert på, men har hørt fra andre (som har kontaktet EV Power) at det er en tvist om hvem som skal betale for strømmen.

Sitat fra: wat på mandag 09. juni 2014, klokken 23:38
Heldigvis trengte vi ikke veldig mye strøm før vi kunne kjøre til Meråker og hurtiglade der.
Ja, høydeforskjellen gjør at det går heldigvis bra selv om man har bare ett strek igjen på Leafen. Det fikk vi erfart selv 24. mai.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Herbie Leaf

Dette må være en sak for Elbilforeningen. Vi kan ikke finne oss i at uenighet om betalingsansvar skal hindre oss i å benytte ladere som allerede er på plass. Jeg hadde planlagt tur fra Trondheim til Østersund for å besøke Storsjøbadet 2. Pinsedag. Planen var å hurtiglade på Storlien, ta en lang frokost i Åre for å lade litt på 16 ampere, for så å hurtiglade i Trångsviken. Uten hurtigladeren på Storlien ville det bety uaktuelt mange timer med treg lading, så vi besluttet å kjøre tilbake til Trondheim for å benytte oss av Pirbadet. Jeg er tolmodig med tanke på at infrastrukturen for utbygging av ladere er under utvikling. Men jeg blir mektig forbannet når jeg hører at strømmen er koblet fra, på grunn av uenighet om ansvarsforhold. Jeg forventer ikke at strømmen skal være gratis, og er villig til å betale min andel. Derfor er jeg veldig betenkt, hvis fakta er uenighet om strømregninga????? Er Green Highway opprettet som et samarbeidsprosjekt? Eller er det en samling av "kranglefanter", som legger ansvaret på hverandre? Jeg er iallfall lite imponert over Green Highway prosjektet. Skjerp dere.
3 år og 80.000km i Leaf. Venter på Elbil med 4WD og tilhengerfeste for å erstatte fossilbilen.

olaover1

Da er elbilforeningen informert. Håper de kan gi noen et vennlig spark der bak ang dette :)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

thoru

#7
De andre stolpene ved hurtigladerene. Ser det stod en annen leverandørs navn på disse.
Prøvde å stikke inn i leafen en av de pistolene som passet inn i leaf. bilen pep en gang og så skjedde ingen ting. Det er ingen info om hvordan disse stolpene fungerer heller.

Egentlig har jeg fint kunnet klare meg med standard strøm stolper på 16 amp eller 32 amp. Da har jeg rukket å handle og spise på resturanten der.

olaover1

All strøm til alle ladepunkt der oppe er kuttet desverre. Fikk tips fra en der oppe om at eneste kontakt med strøm i (16a) var den som er avbildet. Håper de respektive parter blir enige fort som fy så vi får igang stasjonen igjen!
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

thoru

Sitat fra: olaover1 på onsdag 11. juni 2014, klokken 11:09
All strøm til alle ladepunkt der oppe er kuttet desverre. Fikk tips fra en der oppe om at eneste kontakt med strøm i (16a) var den som er avbildet. Håper de respektive parter blir enige fort som fy så vi får igang stasjonen igjen!
Men hvis strøm ikke hadde vært kuttet. Hvordan hadde man kunnet bruke de stolpene? Er det gratis ladning på de stolpene eller er det en annen slags ordning.

olaover1

Denne trestolpen står 50m unna de offisielle ladepunktene. Var bare en lokal der oppe som tipsa oss om at han hadde brukt den til motorvarmern sin på vintern og at vi kunne prøve om den fortsatt var aktiv :) Fikk jo et par mil på den timen det tok å handle. Men hadde jo helst sett at vi kunne fått brukt de ordentlige greiene med type 2 istedet.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

stianrod

GOD NYHET!!! LADEREN VIRKER!! :D :D :D

Jeg tror dem nå har blitt enige om regninga, for jeg ladet på Storlien igår.  Testet begge stolpene for sikkerhetsskyld, og masse fersk, deilig "juice" i begge laderne :)

Ladet på 85 km pr time  8)

Til EVpower: La dette ALDRI skje igjen!!! >:(
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA