Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

22kW Amfi Orkanger - erfaringer?

Startet av Lykkelinn, torsdag 26. juni 2014, klokken 18:11

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: emil på tirsdag 10. juni 2014, klokken 12:09

Jepp, for 1.gen Leaf må man ha LeafSpy på Android telefon og en OBDII-Bluetooth adapter som kobles til bilen.

Finnes også alternativer for iPhone, men da med OBDII-WIFI adapter.

OBDII-Blåtann adatper koster fra 50kr på eBay eller andre nettbutikker, LeafSpy finnes i gratisversjon som gir mer enn nok info for de fleste.
Når det gjelder OBD2 adapter så bør man gjøre seg selv den tjenesten å kjøpe et adapter som har innebygget on/off switch!
Mitt første adapter hadde ikke det og det var helt vilkårlig om det ville koble seg opp mot telefonen.
De gangene det ikke ville koble seg opp måtte adapteret tas ut og settes på plass igjen for så å komme online. Dette er ganske knotete!

Jeg ble lei og kjøpte dette istedet!  http://www.dx.com/p/super-mini-icar2-vehicle-bluetooth-obd-ii-code-diagnostic-tool-clearer-black-orange-278186#.U5bdQvl_uSo

Dette fungerer helt supert! Hvis det ikke ila få sekunder har koblet seg opp mot tlf så trykker jeg bare kort på knappen og det kommer online ila 1 sekund ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emil

Sitat fra: Leif Leaf på tirsdag 10. juni 2014, klokken 12:11
Korrekt. Du kan derimot anslå %-tallet i 1. generasjon ved å bruke stolpene til høyre i displayet (State of Charge), hver stolpe tilsvarer 8,33%...

Det er ikke helt korrekt. Det varierer litt men jeg lagde denne tabellen basert på flere målinger gjort med LeafSpy og %SOC sammenlignet med stopene på min bil (som ikke lader lengre enn til 93%):

1293
1185
1078
973
868
762
656
550
444

1. bar forsvinner på 85%, 2. på 78% osv. I perioden jeg gjorde målingene kjørte jeg den ikke lengre ned enn til ca 40%.

leafster

Denne har jeg alltid hatt liggende i bilen.

Lykkelinn

Det var smart :) ikke så viktig for meg med crawing ( så langt )
Jeg er litt sånn typisk kvinne med null peiling på bil egentlig så lurer på litt mer . Lov å himle med øyene nå ;)

Men hvis jeg punktere midt i skogen hvordan bruker jeg lappe saken ? Bare lappe der det er hull også... ?

Den speilet der man ser bak , så lyser det , er det blendespeil ?
Stolt eier av svart nissan leaf US 2012

Gordon Retriever

Sitat fra: Lykkelinn på søndag 08. juni 2014, klokken 01:21

Spm 3 . Siden jeg har nissan fra USA så må jeg stille kjørelys på og av selv .
På kvelden slår jeg på auto men på dagen lyser det ikke så hva pleier dere andre å kjøre på dagtid ? Ser er litt forskjellig svar og litt bot her og der . Jeg mener å kjøre med parklys holder mens samboer mener den siste når jeg vrir .

Parklys er som navnet indikerer ment for parkering. Samboer har nok rett her. :)

Gordon Retriever

Sitat fra: Lykkelinn på onsdag 11. juni 2014, klokken 21:41
Men hvis jeg punktere midt i skogen hvordan bruker jeg lappe saken ? Bare lappe der det er hull også... ?

:)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA