Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fargevalg

Startet av tSla, onsdag 25. juni 2014, klokken 19:03

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Noen som har fått utbedret dette eller fått vite hva det kom av? Jeg skal ha bilen på service i dag og dette er et viktig punkt på listen min.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

mj

Jeg har og en ulyd i høyre dør fremme. Sendte mail om det til Tesla Drammen nå. Skal på service neste uke. Si i fra hvis de finner ut hva det er på din.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

atleten

Noen som har fått fikset dette?  Når man først er litt over snittet glad i lyd så er dette så plagende at jeg til tider ikke gidder ha på lyd. 

Teslanewbie

Hei , jeg hadde skuttelyd fra høyttalerne i førerdøren , tesla ordnet dette . Angivelige er det dørkonsolen som ikke er festet ordentlig .. Vanlig problem ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Naphoc

Kan virke som dette problemet er fikset i nyere biler?
Har iallefall ikke opplevd det i bilen som ble levert i April. Betalte nypris for premiumpakken, om det har noe å si...

tSla

Sitat fra: Naphoc på mandag 27. oktober 2014, klokken 16:47
Har iallefall ikke opplevd det i bilen som ble levert i April. Betalte nypris for premiumpakken, om det har noe å si...

Da må jeg få ordnet meg en demo med en nyere bil, slik at jeg kan vise til Tesla at slik jeg har det i min bil skal det ikke være. Om problemet er borte i nyere biler tyder det på at de har brukt dårlige komponenter i de tidlige anleggene? Eller at "feilen" ikke lar seg fikse enkelt med en firmware oppdatering, men at det er hardwaren som er dårlig.. Prisøkningen tror jeg ikke kan relateres til en evt. utbedring. Er vel heller det at de ville øke inntjeningsmarinene sine da lydpakken var ganske gunstig priset i begynnelsen.

Noen med en ny bil på Sunnmøre jeg kunne ha få lyttet til?  :D
Tesla Model S P85+

Geirr

Sitat fra: Naphoc på mandag 27. oktober 2014, klokken 16:47

Min ble levert i slutten av mai. Begynte å skurre på visse bass-frekvenser i juli en gang. Skal inn på service i morgen, så får de se (eller heller høre...) på det..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

atleten

Jeg begynner å bli GAL av denne skurringen! Jævla dritt annlegg!!!!!!! Ps: er egentlig vanvittig fornøyd, men akkurat denne feilen her plager meg skikkelig!!!!!!!!!

sims

Noen som har merket forbedring i lyden med seneste FW? Jeg har alltid hatt noe vibrasjon ved høyre fronthøyttaler ved ved volum over 6-7 på sanger med dyp mellomtone, men dette klarer jeg ikke å gjenskape lengre (fw 1.67.73), har lydpakken. Kan det være endring i settings til forsterkeren, eller så har kanskje høyttalereb spilt seg bedre inn?

gbzdoc

Ikke at det er direkte relevant, men jeg mener bestemt at lydbildet er forandret fra 5.x til 6.0 firmwaren. Synes det er betydelig mer bass på lavt volum. Synes det merkes spesielt godt på radoien og musikk via BT. Merker ikke den samme endringen på HD musikken på USB pinne.

Minner litt om gammel "loudness" hvor bassen er påtrengende på lavt volum, men avtar etterhvert som man skrur opp volumet.

NB! Null skurr/skrangling i min ett år gamle bil. :)

Høgis

Syntes også bassen er blitt medre fremtredende, men hører fremdeles skurrelyden i enkelte låter.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

smack332

Jeg har mye skrangling fra høyttaleren bak (i bagasjeluka). Virker som om grillen er løs. Høres ekstremt godt når jeg kjører på litt humpete vei. Skal få det utbedret på service, men det føyer seg inn i rekken av ting som gir en ikke-premium-kvalitet følelse.

tSla

Sitat fra: tSla på fredag 06. juni 2014, klokken 15:45
Hei,

Er det noen lydhøre personer der ute som plages med støy fra høyttalerne i den oppgraderte lydpakken? Om du
f.eks søker opp "Childish Gambino - Heartbeat" på Rdio, og skrur opp til 6-8 på volumknappen. Hvem av dere hører en slags skurrelyd/støy fra høyttalerene når "hjertet slår" i denne sangen? (Hørest spesielt godt da.) Hør gjerne sangen fra en annen kilde og fra et annet anlegg for å sammenligne.

"........."

Jeg opplever ihverfall at det er en del "støy" fra anlegget på visse sanger fra visse frekvenser. Det gjelder frekvenser fra de lavere register. Kan hørest ut som enten støy, eller forvrengning. Jeg merker det så godt at hele lytteopplevelsen blir ødelagt på mange sanger.

På stua har jeg Parasound effekt til CM9 og Hegel DAC. Hverken fra stueanlegget, eller BOSE høretelefonene hører jeg lignende (u)lyder. Så jeg vet godt at alle sangene over ikke skal ha den type støy jeg hører. I bilen har jeg en god blanding av vanlig MP3 og FLAC. (spiller ikke noen rolle hvilket format jeg bruker til avspilling)

Tok opp dette med Tesla, men etter et servicebesøk er eneste beskjeden jeg har fått tilbake at; det skal være slik..!

Skuffendes..

".........."

Du må helst spille av lydfilene med noen gode høyttalere eller hodetelefoner. Pc-høyttalerene mine klarer ihvertfall ikke å gjengi ulydene :p

Noen andre som opplever (hører) det samme som meg?

Jeg kan nå meddele at etter siste oppdatering jeg tok i går, er denne "ulyden" jeg har klaget på, borte vekk! :D Sannelig har Tesla fikset dette via en update. Thumbs up!!  8)
Tesla Model S P85+

atleten

Kan også bekrefte at dette er løst!!!!! Kan nesten ikke beskrive hvor glad jeg er for dette.  Lyden er nå bare helt nydelig!!!

Veggen

Sitat fra: tSla på søndag 16. november 2014, klokken 00:43
Jeg kan nå meddele at etter siste oppdatering jeg tok i går, er denne "ulyden" jeg har klaget på, borte vekk! :D Sannelig har Tesla fikset dette via en update. Thumbs up!!  8)

Og hvilken versjon var det du oppdaterte til da?
Ganske vesentlig informasjon da "siste" er temmelig upresist...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA