Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: kos på torsdag 05. februar 2015, klokken 14:58
Hvordan virker så avtalen for deg - for trolling har ikke noe med dette å gjøre.

Hvordan mener du at

"Renault-Fortum avtalen kom på et mye senere tidspunkt grunnet et elendig salg av Zoe."

Motbevises av

"Da er det litt rart at mens naboen ikke sitter på ladebrikken Charge & drive så fikk jeg den i posten med et års gratis abonnement - har noen sendt deg brikken gratis ?"

Kiwi / Nissan kan da ha hatt en avtale med Fortum lenge før Renault / Fortum  avtalen kom på plass uten at LEAF eiere får noen ladebrikke av den grunn. Du kan jo forklarte hvordan det du sier er relevant til det emil sier, hvis ikke så virker det veldig mye som trolling, spør du meg.

QM1

Sitat fra: brimi på torsdag 05. februar 2015, klokken 14:21
ARGH. Var innom Kiwi Frogner Fjellbo, der var dc ute av drift. Kjører videre til Kiwi Kløfta, der var munnstykket revet av dc ladekabelen. Elsker elbil, men å ikke kunne stole på ladestasjonene gjør meg gal. Må man kjøre innom hver eneste en i tilfelle neste ikke virker?! Håpløst å bruke elbilen lengre enn 10mil.
Nå kom jeg frem, men må bruke fossilbilen resten av dagen.

At dette ikke fremkommer på http://map.chargedrive.no/ er noe som også frustrerer meg veldig. Jeg har forståelse for at ting går i stykker, og at jeg noen ganger må vente på tur, men riktig status på hva som fungerer syns jeg er å forvente. Du melde ifra til Fortum om KIWI Fjellbo?
Forøvrig har Fortum svart meg angående KIWI Kløfta, og den skal komme opp ila neste uke.
e-Golf 2015 uten VP, 11.000km 31.08.15, fornøyd så langt.

kos

Sitat fra: Panduck på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:17
Sitat fra: kos på torsdag 05. februar 2015, klokken 14:58
Hvordan virker så avtalen for deg - for trolling har ikke noe med dette å gjøre.

Hvordan mener du at

"Renault-Fortum avtalen kom på et mye senere tidspunkt grunnet et elendig salg av Zoe."

Motbevises av

"Da er det litt rart at mens naboen ikke sitter på ladebrikken Charge & drive så fikk jeg den i posten med et års gratis abonnement - har noen sendt deg brikken gratis ?"

Kiwi / Nissan kan da ha hatt en avtale med Fortum lenge før Renault / Fortum  avtalen kom på plass uten at LEAF eiere får noen ladebrikke av den grunn. Du kan jo forklarte hvordan det du sier er relevant til det emil sier, hvis ikke så virker det veldig mye som trolling, spør du meg.

Det som er poenget er hva vi som bileier får ut av avtalens som selskapene lager. Hvem som snakket først og hvem som laget hva er for meg helt uten interesse. Men hva vi får av bilprodusentene er vel av større betydning. Når jeg så tar dette opp så har jeg en mistanke om at Leaf får ingenting utenom at de får lov å lade.

Hadde vært kjekt med en tilbakemelding om dette stemte eller ikke. Men da er vel det trolling. For om det er slik at det kun er Renault bileierne som får noe av forhandlerne, så betyr det svært lite for meg at Nissan inngår en avtale som jeg som Renault eier får en gode av, mens Nissan eiere ser ingenting til avtalen utenom at vi var først.

emil

#393
Her var det i (i denne delen av diskusjonen) snakk om hvem som hadde frontet utbyggingen av ladestasjonene, ikke hva forbrukerene må betale for ladingen. Du svarer på en post med noe som ikke er relevant for innholdet i posten du siterer. Det går i kategorien trolling.

Noen velger ellers bil med ladeproblemer for å få gratis lading, andre velger bil med problemfri lading mot å betale noen kroner for tiden man lader. Renault skal ha 2500,- for et år med gratis lading utover førsteåret. Det tilsvarer en hurtiglading på 20minutter pr uke med dagens priser. De aller fleste elbileiere vil aldri nå opp på det nivået.

For meg er det mye viktigere at det kommer ladere som lar meg bruke elbilen og ikke fossilbil enn at det er gratis å bruke laderene.

Rasmus.B

Akkurat nå har Nissan en kampanje der man får 10 timer hurtiglading ved kjøp av ny bil.
Tidligere har man fått ubegrenset bruk i en periode. Husker ikke i farta hvor lang den perioden var.
Før det var de gratis. Da ble det fort kø. Nå er det lite eller ingen kø. Hvis de virker da.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

emil

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:39
Akkurat nå har Nissan en kampanje der man får 10 timer hurtiglading ved kjøp av ny bil.
Tidligere har man fått ubegrenset bruk i en periode. Husker ikke i farta hvor lang den perioden var.
Før det var de gratis. Da ble det fort kø. Nå er det lite eller ingen kø. Hvis de virker da.

I starten hadde forhandlere gratis hurtiglading ved butikken for å få salget av biler i gang. Nå når salget går av seg selv trenger man ikke den drahjelpen.

Ellers er jo de 10 timene fra Fortum, og selv om det ikke er gratislading i et år så vil nok de 10 timene dekke behovet til de fleste og vel så det.

eg1l

Hurtigladestasjon utenfor Kiwi Tiller i Trondheim. Usikker på om denne er i drift enda.

Panduck

Sitat fra: kos på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:30
Det som er poenget er hva vi som bileier får ut av avtalens som selskapene lager. Hvem som snakket først og hvem som laget hva er for meg helt uten interesse. Men hva vi får av bilprodusentene er vel av større betydning. Når jeg så tar dette opp så har jeg en mistanke om at Leaf får ingenting utenom at de får lov å lade.

Hadde vært kjekt med en tilbakemelding om dette stemte eller ikke. Men da er vel det trolling. For om det er slik at det kun er Renault bileierne som får noe av forhandlerne, så betyr det svært lite for meg at Nissan inngår en avtale som jeg som Renault eier får en gode av, mens Nissan eiere ser ingenting til avtalen utenom at vi var først.

Nei, det er ikke et poeng. At Nissan og Fortum inngår en avtale motbevises ikke av at eiere av LEAF må betale for å bruke de ladestasjonene som settes opp. Nissan og Fortum har en avtale om å sette opp ladestasjoner. Om emil får en brikke i posten eller ikke, betyr i så måte INGEN TING frem eller tilbake på om Nissan og Fortum har en avtale eller ikke. Nei, resultatet av avtalen er ikke gratis lading. Resultatet av avtalen er at jeg får flere steder å lade. Jeg forstår at det ikke betyr noe for deg (da det ikke er gratis), men for meg og en rekke andre elbileiere, så betyr det relativt mye. I så måte ser vi noe til denne avtalen hver gang vi stopper hos KIWI for å lade.

kos

Sitat fra: Panduck på søndag 08. februar 2015, klokken 10:22
Sitat fra: kos på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:30
Det som er poenget er hva vi som bileier får ut av avtalens som selskapene lager. Hvem som snakket først og hvem som laget hva er for meg helt uten interesse. Men hva vi får av bilprodusentene er vel av større betydning. Når jeg så tar dette opp så har jeg en mistanke om at Leaf får ingenting utenom at de får lov å lade.

Hadde vært kjekt med en tilbakemelding om dette stemte eller ikke. Men da er vel det trolling. For om det er slik at det kun er Renault bileierne som får noe av forhandlerne, så betyr det svært lite for meg at Nissan inngår en avtale som jeg som Renault eier får en gode av, mens Nissan eiere ser ingenting til avtalen utenom at vi var først.

Nei, det er ikke et poeng. At Nissan og Fortum inngår en avtale motbevises ikke av at eiere av LEAF må betale for å bruke de ladestasjonene som settes opp. Nissan og Fortum har en avtale om å sette opp ladestasjoner. Om emil får en brikke i posten eller ikke, betyr i så måte INGEN TING frem eller tilbake på om Nissan og Fortum har en avtale eller ikke. Nei, resultatet av avtalen er ikke gratis lading. Resultatet av avtalen er at jeg får flere steder å lade. Jeg forstår at det ikke betyr noe for deg (da det ikke er gratis), men for meg og en rekke andre elbileiere, så betyr det relativt mye. I så måte ser vi noe til denne avtalen hver gang vi stopper hos KIWI for å lade.

Det kommer opp en hel del ladere som Nissan har fått i stand og som av en eller annen grunn Renault eiere får lade gratis over 2 år med betaling for et. Og kan lade så mye de vil.

For meg høres det ikke ut som samme avtale- heller en annen som Renault har med KIWI og som gir av en eller annen grunn Renault eiere en bedre avtaler ?

Samtidig er det ikke bare KIWI Renault har gratis lading  på men på alle FORTUM sine kontakter også ? Er det samme avtale eller er det en ny avtale det også ?

Etter hva jeg har forstått så er det FORTUN som administrerer Renault avtalene - eller har jeg feil?

Men at det kommer flere hurtigladere er positivt - men hvorfor det er så stor forskjell på partene sine kunder sin adgang til laderne er uklart, spesielt om det er samme avtale ?


emil

#399
Sitat fra: kos på søndag 08. februar 2015, klokken 19:06
Det kommer opp en hel del ladere som Nissan har fått i stand og som av en eller annen grunn Renault eiere får lade gratis over 2 år med betaling for et. Og kan lade så mye de vil.

For meg høres det ikke ut som samme avtale- heller en annen som Renault har med KIWI og som gir av en eller annen grunn Renault eiere en bedre avtaler ?

Samtidig er det ikke bare KIWI Renault har gratis lading  på men på alle FORTUM sine kontakter også ? Er det samme avtale eller er det en ny avtale det også ?

Etter hva jeg har forstått så er det FORTUN som administrerer Renault avtalene - eller har jeg feil?


Du svarer jo deg selv her:

Det er Renault og Fortum som har ingått avtale om at et utvalg av Renault sine bilkjøpere skal få lov til å lade mot at Renault tar regningen fra Fortum.

Det er da ikke Kiwi som har gjort noe som helst med Renault for deres kunder, annet enn at Renault har betalt en liten sum av hver hurtiglader for å få på plass en 43kW AC kontakt (og VW har betalt litt for å få på plass en Combo DC kontakt).

Hvem som har betalt for laderen (Lasses/Eurospar Rugvtedt, X-antall Kiwi/Nissan ladere, McD) er ikke relevant for avtalen mellom Fortum og Renault for at noen franske elbiler som ikke kan lade andre steder skal få litt sårt nødvendig strøm.

Hadde Zoe kunnet lade alle steder andre elbiler kan lade hadde Kiwi-Nissan laderene fortsatt kommet opp, men disse utvalgte Renault-kundene ville ikke kunne lade der "gratis".

kos

Sitat fra: emil på søndag 08. februar 2015, klokken 19:22
Sitat fra: kos på søndag 08. februar 2015, klokken 19:06
Det kommer opp en hel del ladere som Nissan har fått i stand og som av en eller annen grunn Renault eiere får lade gratis over 2 år med betaling for et. Og kan lade så mye de vil.

For meg høres det ikke ut som samme avtale- heller en annen som Renault har med KIWI og som gir av en eller annen grunn Renault eiere en bedre avtaler ?

Samtidig er det ikke bare KIWI Renault har gratis lading  på men på alle FORTUM sine kontakter også ? Er det samme avtale eller er det en ny avtale det også ?

Etter hva jeg har forstått så er det FORTUN som administrerer Renault avtalene - eller har jeg feil?


Du svarer jo deg selv her:

Det er Renault og Fortum som har ingått avtale om at et utvalg av Renault sine bilkjøpere skal få lov til å lade mot at Renault tar regningen fra Fortum.

Det er da ikke Kiwi som har gjort noe som helst med Renault for deres kunder, annet enn at Renault har betalt en liten sum av hver hurtiglader for å få på plass en 43kW AC kontakt (og VW har betalt litt for å få på plass en Combo DC kontakt).

Hvem som har betalt for laderen (Lasses/Eurospar Rugvtedt, X-antall Kiwi/Nissan ladere, McD) er ikke relevant for avtalen mellom Fortum og Renault for at noen franske elbiler som ikke kan lade andre steder skal få litt sårt nødvendig strøm.

Hadde Zoe kunnet lade alle steder andre elbiler kan lade hadde Kiwi-Nissan laderene fortsatt kommet opp, men disse utvalgte Renault-kundene ville ikke kunne lade der "gratis".

Dette blir flisespikkeri - men Renault har fått satt op AC ladere for Renault. 22/43 ladere. 43 er det kun Zoe som kan bruke fult ut. Antar at vi kan avslutte denne diskusjonen med å konkludere at Renault / fortun har en avtale med KIWI om at de skal sette opp AC ladere for bruk av deriblant Renault sine biler, da Nissan og Renault hurtiglader på to forskjellige systemer.

emil

Sitat fra: kos på søndag 08. februar 2015, klokken 20:00
Dette blir flisespikkeri - men Renault har fått satt op AC ladere for Renault. 22/43 ladere. 43 er det kun Zoe som kan bruke fult ut. Antar at vi kan avslutte denne diskusjonen med å konkludere at Renault / fortun har en avtale med KIWI om at de skal sette opp AC ladere for bruk av deriblant Renault sine biler, da Nissan og Renault hurtiglader på to forskjellige systemer.

Alle Kiwi-ladere jeg har sett har vært av "kjøleskap" typen og da med både DC og AC fra samme sak. Det var allerede i starten også snakk om 22kW AC stolper i tillegg til de store skapene (lenge før Fortum og Renault inngikk noen avtaler) og enkelte steder har kanskje fått disse også.

Som nevnt tidligere er det i all hovedsak Nissan og Kiwi som tar denne utbyggingen, Renault har kommed med litt ekstra for å få AC punkter på plass uavhengig av en senere inngått avtale med Fortum og ikke Kiwi i et forsøk på å komme seg rundt Zoes ladeproblemer.

Det kan være at Renault-Fortum avtalen gjør at Fortum setter opp flere 22kW AC punkter betalt av Renaultder det skal bygges Nissan-Kiwi ladere og at utbyggingen tar samtidig, men det endrer ikke hvem som var med på den originale utbyggingsavtalen.

ingolfzp

Hurtigladestasjon Kiwi Kirkegata 73A, Levanger er i drift.

sn0le

CCS'en på Kløfta er fremdeles ute av drift.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Powerflux

Og jeg registrere at Kiwi Mølla FORTSATT er ute av drift. Dette må være den laderen med desidert mest nedetid....faktisk mer enn Kiwi Billingstad og det sier ikke så rent lite ::)

Derimot er Alnabru oppe til en forandring...dæven!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA