Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: emil på torsdag 18. desember 2014, klokken 17:06
Forhåpentligvis fjerner ikke operatørene de gamle stabile CHAdeMO laderene når de skal montere multistandard ladere, men setter disse opp i tillegg. Ser heldigvis ut som om det er flere som beholder de gode gamle. Med godt over 20.000 CHAdeMO biler, ca 7-8 tusen Combo-biler og en håndfull 43kW AC-biler er det bare en fordel for alle at de gamle CHAdeMO kjøleskapene blir stående.

Så får vi Chademo-bil-eiere være snille å ta den rene chademoladeren om den er ledig, og la flerstandardladeren stå til andre :P Om det er Chademo/AC på en og Chademo/CCS på den andre , vil jeg velge Chademo/AC om begge er ledige. Det finnes relativt mange frittstående AC-ladere som kan benyttes, mens CCS er det ikke like enkelt å finne..

F_P

Sitat fra: sn0le på torsdag 18. desember 2014, klokken 16:56
På Kløfta har de i alle fall 2 hurtigladere.
Den ene har Type 2 og Chademo, den andre har CCS og Chademo.

Så for elbiler med Chademo så er det faktisk redundans der. :)

Og fungerer gjør de også. «Sneket» til meg 2x15min uten problemer siste 3 ukene :)
Men folk må lære seg å avslutte ladingen når de er ferdige. Skjønte lite første gangen jeg stod der for å prøve ut denne typen lader første gangen. Fikk ingen strøm, og så heller ikke knappen for å avslutte  :-[
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

rifusk

Litt skøy å lese alle kommentarene rundt hurtigladere her :)

Her oppe i Salten har vi 1 hurtiglader, og den er i Bodø. Vi kommer ikke oss så langt på E6 med den... Da ser  jeg bort fra Tesla sine ladere...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

tomrh

Sitat fra: rifusk på torsdag 18. desember 2014, klokken 22:26
Litt skøy å lese alle kommentarene rundt hurtigladere her :)

Her oppe i Salten har vi 1 hurtiglader, og den er i Bodø. Vi kommer ikke oss så langt på E6 med den... Da ser  jeg bort fra Tesla sine ladere...
Litt off-topic kanskje...er selv utflytta nordlending og undrer meg over hvorfor nord-Norge skal være så mye tregere på dette enn resten av landet. Nordlendinger er jo en barsk og uredd folkegruppe som burde tørre å satse på ny teknologi, og kystlinja er jo som skapt for elbil med mildt klima og relativt korte distanser mellom øyer og tettsteder.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ferry

Hvordan står det til med laderen på Kiwi Hønefoss, er den reparert? Jeg skal kjøre forbi i kveld eller i morgen. Kan jeg spare meg bryet med å kjøre innom?

emil

Hva er egentig status på Kiwi Mølla?

Hurtigladekartet har siste status 5. desember mens Charge and Drive kartet har den som operativ. Har ladet problemfritt der før og skal til Oslo igjen nå til helgen og da ligger den paktisk til i forhold til besøk.

Powerflux

Sitat fra: emil på fredag 19. desember 2014, klokken 22:22
Hva er egentig status på Kiwi Mølla?

Hurtigladekartet har siste status 5. desember mens Charge and Drive kartet har den som operativ. Har ladet problemfritt der før og skal til Oslo igjen nå til helgen og da ligger den paktisk til i forhold til besøk.
Med litt flaks får jeg sjekket det i morgen!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Terjer

Sitat fra: emil på fredag 19. desember 2014, klokken 22:22
Hva er egentig status på Kiwi Mølla?

Hurtigladekartet har siste status 5. desember mens Charge and Drive kartet har den som operativ. Har ladet problemfritt der før og skal til Oslo igjen nå til helgen og da ligger den paktisk til i forhold til besøk.

Jeg ladet der i går, fredag den 19. på e-up! Fungerer helt fint.
VW e-up! - Aurskog-Høland

emil

Sitat fra: Terjer på lørdag 20. desember 2014, klokken 00:46
Sitat fra: emil på fredag 19. desember 2014, klokken 22:22
Hva er egentig status på Kiwi Mølla?

Hurtigladekartet har siste status 5. desember mens Charge and Drive kartet har den som operativ. Har ladet problemfritt der før og skal til Oslo igjen nå til helgen og da ligger den paktisk til i forhold til besøk.

Jeg ladet der i går, fredag den 19. på e-up! Fungerer helt fint.

Da satser jeg på et nytt besøk der, ellers blir det nok en liten omvei via Furuset/Alabru. Savner hurtigladere i Oslo vest og syd.

Marecat

Brukte laderene på Åmot og Noresund i går, Åmot funket uten problemer, men Noresundladeren lå inne med feilmelding. Ble restartet etter telefonkontakt med Fortum. De lange bakkene opp til Norefjell tærer hardt på batteriene med fullastet bil så de nye laderene er kjærkomne.  For info så er laderen på Noresund godt gjemt opp en liten bakke bak Kiwibutikken.

Joakim Sveli

Bruk map.chargedrive.com.  Her får du direkte oppdatert status

Sitat fra: gausel på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:44
Noen som vet hvor en skal henvende seg for å høre om disse greiene virkelig funker idet man setter seg i bilen med akkurat denne som mål for å komme videre? Greit å ha en viss peiling på åssen bil en skal velge på turen ??? Jada, vet veldig godt at tur til flyplassen med innlagt må ha "hurtig"lading er for spesielt interesserte..
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Joakim Sveli

Status i dag, 20. des er at vi har alle Kiwi-ladere online unntatt Hønefoss og Billingstad. Billingstad fungerer og står som åpen.

Vi ser dog at det er mange som ikke lykkes lade med en gang. Det er viktig at dere leser bruksanvisningen FØR lading skjer. Det gir raskere lading.

For alle med CCS: Sett kontakten i bilen kun når laderen ber om det. VW og BMW har en timeout funksjon som gjør at bilen stenger ned hurtigladekontakten hvis ikke lading initieres etter en viss tid.

Det er alltid sikrere lading ved bruk av Fortums ladebrikke. Vi har ingen planer om fastpris, men det vil i 2015 bli dyrere å lade med sms enn med brikke.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Powerflux

Flott at Charge&Drive kommer på banen :)

Da har jeg et par korte spørsmål:

-Hva er grunnen til at DBT laderene har så høy nedetid?
-Hvorfor står ofte ladere med grønn status på chargedrive kartet men virker likevel ikke(opplevd 3 ganger på kort tid)
-Er det noen klar plan for å forbedre oppetiden på laderen?

Takknemlig for svar :)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

JLafton

Testet laderen på Kiwi Sokna i dag. Den var det ikke mye futt i ved -10c startet på 58% å avbrøt landingen etter en tur inn på butikken. Hadde stått i 11 min å nådde 65%
2019 Tesla Model 3 LR AWD

emil

Kiwi Holmestrand ble testet idag og fungerte utmerket. Og med den nye Fortumladeren på Rugtvedt (riktignok ikke Kiwi) så var det faktisk mulig å kjøre Arendal - Oslo (vest) med kun to halvtimes ladestopp idag. Dette lover bra for sommersesongen.

Men tar man strekningen med kun de to ladestoppene skal man ha god kontroll på gjennværende batterikapaitet og forbruk og rekkeviddeangsten bør på generell basis være ikke-eksisterende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA