Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

FrodR

Jeg kan informere om at ladere står pent innpakket i plast utenfor nybygget til KIWI på Dokka. Vet ikke når de skal settes i drift.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

X-Trail

Sitat fra: Porsgrunn på søndag 14. desember 2014, klokken 22:39
Er det noen som kjenner til om det kommer på noen av Kiwi butikkene i nedre Telemark?
Heistad var på kartet til fortum, samt Sandefjord :)
Stolt eier av ELise♡

TM

#242
Nå er Fortum laderen på KIWI  Billingstad ute av drift igjen. Jeg har hatt bruk for denne laderen 5-6 ganger og 4 av gangene har den vært ute av drift. Jeg har hørt at en slik lader koster nesten 200 tusen og så er det bare noe dritt man ikke kan stole på. Selv hadde jeg nok strøm til å kjøre videre, men en annen bilist hadde bare 2 km rekkevidde og måtte bare bli stående. Nei, gi oss heller enkle 22 kw AC ladere som bare virker....gang etter gang.

Powerflux

Det hadde kanskje vært på tide at Charge&Drive kom på banen og forklarte litt fyldig om hva som forårsaker disse havariene samt hva som er planen fremover for å bedre stabiliteten.
Slik det fremstår nå så er det rett og slett et skandaleprosjekt!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gogs

I dag prøvde jeg laderen på kiwi på Lund i Kristiansand. Fikk feilmelding, og da jeg ringte fortum charge and drive sa de at renault zoe ikke kan lades på disse ladestolpene (!!). Ringte Renault, som har betalt i dyre dommer for å få 43 kw ac ladere installert i tillegg til chademo/ccs, og de hadde ikke hørt om dette. Vittig at det kun er renault zoe i hele verden som kan lade på 43kw AC, mens kiwis 43kw ladestolper ikke er kompatible med bilen!  ;D LOL #tulleprosjekt
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

emil

Og jeg prøvde meg på Kiwi Sørlandsparken idag. Men jeg hadde glemt Fortumbrikken hjemme så da ble det SMS løsningen i stedenfor. Men fikk aldri svar på SMSene jeg sendte og ingen reaksjon på laderen. Hadde heldigvis ikke behov for å lade, var mest for testingens skyld når jeg passerte og hadde litt tid tilovers.

Men Kiwi Holmestrand (Og den nye Fortum på Rugtvedt) er jeg litt spent på, skal i retning Oslo til helgen og de to ligger veldig praktisk til hvis de er oppegående.

Hyperstress


Sitat fra: TM på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:09
Nå er Fortum laderen på KIWI  Billingstad ute av drift igjen. Jeg har hatt bruk for denne laderen 5-6 ganger og 4 av gangene har den vært ute av drift. Jeg har hørt at en slik lader koster nesten 200 tusen og så er det bare noe dritt man ikke kan stole på. Selv hadde jeg nok strøm til å kjøre videre, men en annen bilist hadde bare 2 km rekkevidde og måtte bare bli stående. Nei, gi oss heller enkle 22 kw AC ladere som bare virker....gang etter gang.

Jeg trodde at en av de viktigste lærdommene fra tidligere var at de måtte ha flere ladere på hvert sted for redundans. Men ser ut til at de går i samme fella på nytt nå da med enkle ladere :(

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

abc

Angående kiwi Billingstad: Backup finnes hos møller ca 1 kilometer unna. Litt usikker på type kontakter, men det er i alle fall type 2 og hva enn e-golf og e-up spiser for noe.

Det er også en haug med type 2 ladere i kjelleren til smartclub som er gratis i bruk.

Gogs

Fikk svar fra Renault i dag om at Fortum har slettet informasjonen om at Renault Zoe ikke kan lades på Kiwi sine 43kw AC ladestolper. De skal rette opp i feilen på ladestolpen på Kiwi Lund i Kristiansand iløpet av 2-3 dager.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

gausel

Noen som vet hvor en skal henvende seg for å høre om disse greiene virkelig funker idet man setter seg i bilen med akkurat denne som mål for å komme videre? Greit å ha en viss peiling på åssen bil en skal velge på turen ??? Jada, vet veldig godt at tur til flyplassen med innlagt må ha "hurtig"lading er for spesielt interesserte..
Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

Ebbe

#250
Du kan se det her: http://touch.1881.no/kart?ladestasjoner
Live oppdatering på lade-plassene og om noen er feil på etc.
Kan også bruke apps på mobilen din: Charge&Drive, LadeNå! og min favoritt Ladehub
P39240

hpe

Er det noen som vet noe om når Kiwi Minnesund får opp lader?

Panduck

Sitat fra: hpe på onsdag 17. desember 2014, klokken 12:42
Er det noen som vet noe om når Kiwi Minnesund får opp lader?

Får Kiwi Minnesund hurtiglader også? Jeg forstår ikke valgene. E6 til hamar har flusst med hurtigladere, mens ned mot Svinesund er det alt for lite, annet enn Ishavsveien. Hvorfor kan de ikke plukke Kiwi'er i områder som virkelig trenger det?

zbk

Sitat fra: Panduck på onsdag 17. desember 2014, klokken 13:16
Sitat fra: hpe på onsdag 17. desember 2014, klokken 12:42
Er det noen som vet noe om når Kiwi Minnesund får opp lader?

Får Kiwi Minnesund hurtiglader også? Jeg forstår ikke valgene. E6 til hamar har flusst med hurtigladere, mens ned mot Svinesund er det alt for lite, annet enn Ishavsveien. Hvorfor kan de ikke plukke Kiwi'er i områder som virkelig trenger det?

Det er en gåte for meg også. Haugesund er fullstendig blottet for offentlig tilgjengelige Type2-ladere, så der er det absolutt et udekket behov (det finnes en McDrive, så Fortum skal vel bygge en der, men det hjelper ikke til jul i år).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Panduck

Sitat fra: Panduck på onsdag 17. desember 2014, klokken 13:16
Får Kiwi Minnesund hurtiglader også? Jeg forstår ikke valgene. E6 til hamar har flusst med hurtigladere, mens ned mot Svinesund er det alt for lite, annet enn Ishavsveien. Hvorfor kan de ikke plukke Kiwi'er i områder som virkelig trenger det?

Og det sier jeg ikke fordi E6 Oslo->Hamar er et stykke jeg aldri kjører, det er jo der jeg definitivt kjører mest, så det er jo kjekt for meg at det er masse ladere der. Men jeg vil jo gjerne kunne kjøre elbilen min andre steder også...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA