Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

Ferry

Jeg fikk en liten påfyll hos Kiwi i Hønefoss i går kveld, mens jeg var inne og handlet. Så en stor takk til Kiwi! De bidrar til at det er mulig å kjøre elbil. Det var også en flott butikk de hadde, så handleposen ble større enn jeg hadde planlagt. Men det er helt greit, jeg foretrekker fulle poser i henda framfor eksos i lufta.

Hansi

Sitat fra: Ferry på lørdag 06. desember 2014, klokken 20:00
Så en stor takk til Kiwi! De bidrar til at det er mulig å kjøre elbil. Det var også en flott butikk de hadde, så handleposen ble større enn jeg hadde planlagt. Men det er helt greit, jeg foretrekker fulle poser i henda framfor eksos i lufta.

Godt sagt, helt enig. Stor takk til Kiwi, veldig bra at de gjør dette  :) (får håpe stabiliteten blir bra)
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

ZOE

jeg kjørte innom å så på den enda plastinnpakkede laderen på Ålgård. Den så i grunnen helt lik ut som den i ettpar poster over her.

Jeg la merke til at dimensjonen på type 2 kabelen var ganske feit. Så jeg håååper den kan levere 43Kw...
Det hadde vært genialt for meg

dørvakta

Sitat fra: nime01 på lørdag 06. desember 2014, klokken 21:15
Dro på impulstur til Töcksfors i dag, trodde vi..

Startet hjemmefra og tenkte å lade litt på Kiwi Drøbak etter å ha kommet opp av Oslofjordtunnelen, men der gikk vi på en smell. Ikke noe futt i laderen i det hele tatt, så da ble det burger-laderen i Vestby isteden. Så svingte vi nordover igjen, for å komme inn på E18. Da havnet vi i tidenes kø på den stengte tunnelen (hvem F fant på å drive med vedlikehold der på en handlehelg rett før jul?) som sugde livskrafta ut av batteriet, sakte men sikkert. Bestemte oss for å droppe impulsturen, kjørte rundt Oslo, og stoppet i Sandvika for å lade på hurtigladeren der. Det var 1 ledig plass, i grevens tid, for plutselig vrimlet det av elbiler i alle former, farger og fasonger. Trilling, i3, Leaf, Soul.. Ladekø type lang.  ;)

Jeg fatter ikke at splitter nye ladere( som den i drøbak, satt opp denne uken) ikke skal virke mer enn toppen et par dager før noe ryker på dem. Er de satt sammen av gummistrikker og plaststrips? Så tar det jo ukesvis før de blir reparert, bare for at de skal dette med etter noen dager igjen. Håpløst

Rapid

Produsentene er sikkert eid av oljemafia som effektivt sørger for at folk finner ut at elbil er ubrukelig lengre enn 5 mil hjemmefra :P

abc

Kiwi Drøbak fungerte i alle fall i kveld. God fart der  :)

Barskog

Ladestasjon har ankommet Kiwi Holmestrand også. Stod der så fint pakket inn i plast i kveld.

Mye å pakke opp til jul ser det ut for - slik liker vi!
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Panduck

Sitat fra: Barskog på mandag 08. desember 2014, klokken 23:02
Ladestasjon har ankommet Kiwi Holmestrand også. Stod der så fint pakket inn i plast i kveld.

Det blir bra. KIWI hurtiglading i der Ishavsveien ikke gidder å gjøre jobben sin.

Håper Transnova kan ta en liten ekstrarunde og fordele pengene Ishavsveien skulle hatt, til andre aktører som faktisk får opp ladere.

abc

Er det noen som har fått laderen ved Kiwi Billingstad til å AC-lade Zoe? Jeg prøvde i dag og fikk rødt lys i dashbordet med en gang. Laderen i seg selv så ut til å være helt ok, men jeg har en følelse av at AC-kontakten ikke satt godt fast, selv om den ble låst til bilen.

emil

Lader ved Kiwi Sørlandsparken/Kristiansand er montert, men fortsatt pakket inn i plast.

Svein el-freak

Tragisk at det ikke har skjedd noe på hadeland, Nå står det ladere langs hele E6 fra Oslo til Kvam så klarer da fortum å prioritere enda fler i steden for å gjøre noe med RV4(Oslo-Gjøvik)/E16(hønefoss-Gardermoen) Nissan har faktisk vært med på å finasiere utbyggingen, hva med oss som har kjøpt Leaf og ENV200 som bor her?
Virker som Fortum prioiterer ruta si.
Spesielt ille er det når trafokiosken står rett utenfor døra til Kiwi på Roa
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Haakon-

Sitat fra: emil på onsdag 10. desember 2014, klokken 14:17
Lader ved Kiwi Sørlandsparken/Kristiansand er montert, men fortsatt pakket inn i plast.

Det samme gjelder de to på Lund (Kristiansand).
VW e-up! - med takboks

emil

Sitat fra: Uppy! på torsdag 11. desember 2014, klokken 08:03
Sitat fra: emil på onsdag 10. desember 2014, klokken 14:17

Det samme gjelder de to på Lund (Kristiansand).

Det fine med at disse kommer opp nå er at jeg kan spare klippekortet mitt fra GrønnKontakt til de gangene jeg må ha mye inn på batteriet eller lade lenge grunnet kalt vær. Vanligvis holder det med 3-5kWh som et ekstra buffer når jeg kjører tur/retur fra Arendal.

KAM

Noen som har sett eller hørt noe mer om hvordan de ligger an på Kiwi Noresund?

Hansi

Sitat fra: Moksnes på torsdag 11. desember 2014, klokken 17:30
Noen som har sett eller hørt noe mer om hvordan de ligger an på Kiwi Noresund?

Laderen står fremdeles pakket inn i plast, var der for ca. en time siden
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA