Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

fmaalen

Var innom på Fortums kart map.chargedrive.no tidligere i dag og så at det var lagt til mange ladestasjoner på Kiwi butikker rundt om i landet. Disse lokasjonene hadde jeg ikke sett nevnt noe sted tidligere eller på ladestasjoner.no. Nå har jo Kiwi/Fortum vært litt hemmelighetsfulle omkring plasseringen av de nye stasjonene så det var ikke så sjokkerende. I kveld tok jeg en ny titt på kartet på en annen pc, og der var ingen av disse stasjonene lenger nevnt. Kan virke som det ikke var planen at disse lokasjonene skulle vises enda. Men kartet lå i cachen i browseren på pcen min så jeg fikk bekreftet at det var gjort en oppdatering hvor disse var borte. Legger ved noen bilder fra kartet fra tidligere i dag. Det ser ut til å være planlagt hurtigladere i Horten, Sandefjord, Arendal(Stoa), Ålgård, Levanger, Otta og Øyer blant annet. Noen av disse er sikkert kjent allerede. Noen andre som har lagt merke til dette?
Tesla Model S og e-Golf

Olav Von Elfahrer

Veldig fram og tilbake hva som vises i der, har jeg inntrykk av. I går så jeg flere av dem som er på kartet ditt + Kiwi Dokka og Bjerke. Disse er borte i dag. Kløfta er også borte fra dette kartet nå.

Når jeg ser på sanntidsdata fra ladestasjoner.no avviker det noe fra visninga i Fortum sin egen. Synd det ikke vises "sist oppdatert <klokkeslett>" i Fortum sin app.

Olav Von Elfahrer

Erfaring fra Kiwi Kløfta i dag. 1 av 2 ladere defekte, sto med feilmelding. Den andre fungerte og ga Leafen nytt mot til hjemturen :)

sn0le

Var der borte nå. Ingen av laderne stod med feilmelding.
Dog stod det på den med Chademo og Type 2 at lading måtte avsluttes.
Disse laderne tror jeg ikke skjønner at bilen er ferdig med å lade når man kun avslutter lading fra bilens side.
Bekreftet bare med en knapp og da så det ut som den var klar til dyst. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

hdh

Noen som vet om det er planlagt ladepunkter på Kiwibutikker i Mossedistriktet? Det er nok av butikker å velge mellom her i hvertfall.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Olav Von Elfahrer

Sitat fra: sn0le på lørdag 29. november 2014, klokken 22:15
Var der borte nå. Ingen av laderne stod med feilmelding.
Dog stod det på den med Chademo og Type 2 at lading måtte avsluttes.

Så flott. Alt operativt da. :)

I går var det en melding som sa noe om at laderen kunne resettes ved å trykke på den ene knappen. For lokalkjente: feilen var på venstre lader.

Reset ble forsøkt 2 ganger uten hell. (Tok bilde av feilmeldinga, men det er desverre så uklart at jeg ikke kan lese teksten.)

dørvakta

Laderen på drøbak er operativ fra og med i dag. Står og lader der nå [emoji4]

Powerflux

Testet Billingstad i går kveld..................og den funket ;D
Håper det varer mer enn et kvarter denne gangen............
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Jorgensen

Info på KIWI sin facebook sider i går:
-----------
Nå er det åpnet hurtigladere med CHAdeMO, CCS og Type 2/AC 43 kW på 5 følgende steder:

Kiwi Drøbak
Kiwi Kløfta
Kiwi Hønefoss (litt gjenstår)
Kiwi Sokna
Kiwi Åmot
----------

Kiwi Hønefoss (Osloveien) skal åpne i løpet at denne uken er det sagt. :)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

zbk

Noen som vet status på den som kommer på Ålgård? Ladekartet sier Q4, men det kan vel i praksis bety litt av hvert.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ferry

Hønefoss også? Det er bra. Ligger den der "AKA" lå i gamle dager? Det skal vel komme en ved Vik også?

Jorgensen

Sitat fra: Ferry på onsdag 03. desember 2014, klokken 12:08
Hønefoss også? Det er bra. Ligger den der "AKA" lå i gamle dager? Det skal vel komme en ved Vik også?
Biltema, Meny, Staples og Nille ligger nå i det gamle AKA-bygget.

KIWI Hønefoss ligger i nytt bygg ved siden av der AKA lå tidligere. Jeg var der i går, og hurtigladeren var montert, men pakket inn i plast.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

svingen

til dere som er i "omerådet" er det kult om dere tar bilde av laderen og sender til post@nobil.no greit og sende med beskrivelse og sjekke att GPS er korrekt slik att vi som kommer som ikke er kjent i omeråde finner frem :)
eller om det er andre ting man må huske.
er dessvere slik att noen ganger blir man "leitende" etter ladere men siden KIWI så vent jo folk stort set hvor det er :)

Utrolig bra av KIWI det her.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Barskog

På vei til Harryhandel skulle vi fylle på juice ved Kiwi Drøbak. Hele denne ladestasjonen var i ustand. Ringte Fortum og den ble visst feilmeldt i går allerede..
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Powerflux

Sitat fra: Barskog på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:15Kiwi Drøbak. Hele denne ladestasjonen var i ustand. Ringte Fortum og den ble visst feilmeldt i går allerede..
Initiativet er jo kjempebra men når samtlige ladere kneler etter 2 dagers bruk så blir jo dette bare kleint.

Hva er det som gjør at disse laderne rett og slett ikke tåler bruk??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA