Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

Hansi

Sier de noe om hva som er problemet? Er det samme problem alle steder?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

sn0le

Sjekka Kiwi KB på Kløfta nå på tur hjem etter nattarbeid.
Nå er den andre ladestasjonen på plass. Den ser ganske identisk ut, men er bestykket med Chademo på ene siden og Combo på andre siden.
Begge stasjonene er foreløpig ikke idriftssatt.

Så her blir det 2xChademo, 1xCombo og 1xType 2 (43kW).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Panduck

Sitat fra: sn0le på torsdag 20. november 2014, klokken 05:30
Så her blir det 2xChademo, 1xCombo og 1xType 2 (43kW).

Dette er jo flott! Spesielt for oss som bor i området. Men nå begynner det å bli ekstremt god dekning på ladere mellom Gardermoen og Oslo. Spesielt når KIWI på Frogner også får lader... E18 Oslo -> Kristiansand, E6 Oslo -> Svinesund, her er jo situasjonen en helt annen. Selv om jeg er VELDIG glad for å ha masse ladere i nærområdet mitt, håper jeg fokus kan komme på andre strekninger!

Tbeinet

Helt enig. Dessuten synes jeg at denne Kiwibutikken er litt langt unna hovedfartsåren, så de som har et reelt hurtigladebehov må kjøre en relativt lang omvei. Folk som bor like ved har strengt tatt ikke bruk for en slik de aller fleste dager. Selv ser jeg bruken dersom jeg skal noe etter jobben, for ellers kan det være litt skrapa når jeg kommer hjem. Men iom at jeg bor på Jessheim er det nok mer aktuelt å kjøre til McDonalds på Gardermoen, det koster noen kroner, men det blir jo ingen store summer av dette.

Powerflux

Det hadde jo også vært stas om de som allerede er satt opp også faktisk fungerte!!
Etter ukesvis med nedetid på Kiwi Billingstad laderen så jeg på Onsdag som var at den hadde kommet i drift igjen. Kjørte forbi på kvelden og traff en svært irritert Leaf mann som kunne fortelle at den hadde konket ut. En rask tlf til kundeservice avslørte at hos dem sto den som i drift men når jeg leste hva som sto i displayet så måtte hun medgi at den nok var ute av drift. Gjentatte forsøk få å resette den rant ut i sanden og siden også Sandvika også var ute av drift å ble det en svært rolig tur hjem.........
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Det er problemer med både hardware og software.
(I motsetning til hva gærningene i "fakkeltog mot ishavsveien"-tråden ser ut til å mene)

Dyre komponenter går i stykker og blir ikke byttet i påvente av nye komponenter som ikke går istykker etter kort tid (delene er dyre).
Software krasjer fordi den ikke er 100% kompatibel med softwaren i nye biler og man venter på oppgradering fra produsenten (eller oppgradering av software i bilene).

Først var det BMW i3 som drepte laderene, nå er det visstnok Kia Soul EV som er "synderen".
I løpet av noen måneder klarer kanskje de fleste operatørene å få laderene stabile -så blir det (kanskje) fryd og gammen inntil neste merke/modell kommer.

At ikke operatørene er åpne om dette synes jeg er synd.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

JLafton

Da er laderen oppe på Kiwi Sokna. Blir vel ikke så lenge før den er i drift.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Hansi

:) håper de monterer den på Noresund og når de først er i nærheten
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

grenborg1

Sitat fra: JLafton på fredag 21. november 2014, klokken 20:37
Da er laderen oppe på Kiwi Sokna. Blir vel ikke så lenge før den er i drift.

Jaaaaa! Denne tetter et svært irriterende hull mellom Oslo og Flå. Da gjenstår det bare å se om den kommer til å virke da, så vil hytteturene gå som en drøm, selv om vinteren!
Familie på fem i Oslo med blå Leaf som eneste bil, levert 6. mars 2012, 134567 km pr. 15. februar 2019.

Hansi

Laderen er oppe på Kiwi Noresund og :) håper den kommer i drift snart også
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

fredag

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. november 2014, klokken 10:16
Det er problemer med både hardware og software.
(I motsetning til hva gærningene i "fakkeltog mot ishavsveien"-tråden ser ut til å mene)

Det går an å diskutere sak, istedet for å kalle folk for gærninger. OK?

Jeg sier ikke at det ikke er utfordringer med å tilby offentlig lading. Tvert imot.

Men når man frivillig søker om tilskudd, og får tilsagn, så skal man også bygge ut. Eller levere fra seg tilskuddet, slik at noen andre kan bygge ut istedet.

Et sted må Transnova sette en grense. De fleste elbilister som har skrevet om Ishavsveien mener at grensen ble nådd for lenge siden.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Thomas Parsli

Nå svarte jeg på innlegget om at både Billingstad og Sandvika var ute av drift.

Som en del sikkert har forstått er det ikke motvilje fra Fortum som gjør at hurtigladerene er så ofte ute av drift.

Fortrum sliter med det samme om Ishavsveien -dårlige hurtigladere som er ekstremt dyre å holde i drift. Transnova har ingen ting med det faktum å gjøre.

Jeg mistenker utbyggingen av Kiwi-ladere for å gå sakte nettopp pga. problemene med hurtigladere. Sjekk status (på http://www.elbil.no/elbilfakta/elbillading/hurtigladekartet eller http://map.chargedrive.no) daglig, så ser du hvor stort problemet faktisk er!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

fredag

#163
Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 23. november 2014, klokken 22:56
Nå svarte jeg på innlegget om at både Billingstad og Sandvika var ute av drift.

Du refererte til tråden "fakkeltog mot ishavsveien" og ga deltagerne der en psykiatrisk diagnose.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Thomas Parsli

"gærningene" er ikke en psykiatrisk diagnose, men min subjektive mening om argumentasjonen og logikken i akkurat den diskusjonen.

Men beklager -jeg skal aldri nevne gærningene i "fakkeltog mot ishavsveien" igjenn!

Thomas
("Don't mention the war")
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA