Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Svein Leaf på onsdag 05. november 2014, klokken 08:10
Ved Kiwi på Roa står det en trafokiosk på parkeringsplassen, det er ikke tilfelle på Kiwi Gran. Tror nok andelen elbiler hadde økt betraktlig på Hadeland med en hurtiglader på Gran og en på Roa.
Andelen av hadeleninger som jobber i Oslo er stor, kommer hjem tomme om vinteren uten mulighet for å komme seg videre etter middag.

Kiwi på Roa kan være aktuell å bruke for vår del, ser det ligger en restaurant like ved (Roa Kro & Restaurant). Er den ok?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BadaBing

#136
En kjapp ladestopp på kiwi roa hadde vært fint før man tar neste etappe til Gjøvik. Lader på Kiwi gran hadde også vært bra hvis det er noe fusk med en eventuell lader på roa.

goggo

Jeg snakket med butikksjefene på KIWI Gran og KIWI Roa tidlig i høst, og spurte om de ville få hurtigladere. De sa på det tidspunktet at det var ikke bestemt ennå, men jeg fikk da det bestemte  inntrykket at hvis det var opp til dem så ville det komme hurtigladere der. Begge nevnte noe om en distriktssjef, og jeg fikk inntrykk av at det var der det ville bli avgjordt.

Nå har jeg solgt elbilen min, og reiser ut av landet igjen.  Men kanskje en liten vennlig kampanje fra elbilbrukere ovenfor denne distriktssjefen kunne være på sin plass :)

Og jeg er enig i at både Roa og Gran burde ha hurtigladere.
Roa vil være best for gjennomfartstrafikk da det vil dekke RV4 mot Gjøvik og Oslo, samt E16?? til Gardemoen og Jevnaker. Det er bensinstasjon og restaurant like ved.
Gran er jo et stort handelssenter og vil antagelig få stor bruk fra både lokale elbil eiere og fra gjennomgangstrafikk på RV4 og de som skal videre til Dokka og Fagernes.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

hpe

Hvordan er status på hurtigladere hos Kiwi med støtte for combo/CCS mellom Oslo og Hamar? Jeg skulle gjerne kjørt denne strekningen, men nå er det et sjansespill av dimensjoner, siden det - etter hva jeg vet - ikke finnes fungerende hurtigladere langs veien.

BadaBing

Ser man på hurtigladekartet så er den siste stasjonen som er oppe og går på Gardermoen. Det kommer en på Minnesund, men ikke før i februar (ifølge kartet).

hpe

Ja -- desverre så fungerer ikke den på Gardermoen på e-Golf, så da er jeg like langt :)

Panduck

Sitat fra: hpe på torsdag 06. november 2014, klokken 09:29
Hvordan er status på hurtigladere hos Kiwi med støtte for combo/CCS mellom Oslo og Hamar? Jeg skulle gjerne kjørt denne strekningen, men nå er det et sjansespill av dimensjoner, siden det - etter hva jeg vet - ikke finnes fungerende hurtigladere langs veien.

Det kommer jo på Frogner og på Kløfta, i tillegg til Fortum sin på Gardermoen, og ny hurtiglader på statoil med CCS (I tillegg til Chademo som står der allerede). Men akuratt nå er man prisgitt at laderen på McDonalds Gardermoen fungerer, og det er jo alltids litt risiko, selv om dette er en lader som har fungert veldig bra etter at de byttet ladertype.

Svein el-freak

Chicken kong pau er helt fantastisk kirkebo, anbefales!
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

jkirkebo

Sitat fra: Svein Leaf på torsdag 06. november 2014, klokken 16:07
Chicken kong pau er helt fantastisk kirkebo, anbefales!

Topp, da blir det den neste gang. Om ladestasjonen har åpnet til 22/11 da, det er muligens tvilsomt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Audigaudi

Har vært stille i denne tråden en ukes tid. Noen som har noe nytt?

sn0le

Sjekka KB-senteret på Kløfta på torsdag. Fremdeles ikke satt opp noe stolpe #2, og ikke noe liv i den ladestasjonen som er satt opp.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

SE

Kiwi Hønefoss.  Sokkel støpt ferdig og kabel fremført.[emoji1]

TrondW

Sitat fra: SE på lørdag 15. november 2014, klokken 17:25
Kiwi Hønefoss.  Sokkel støpt ferdig og kabel fremført.[emoji1]

Kiwi sine hurtigladere virker jo ikke uansett...På Billingstad og i Oslo var det drift i en uke eller to, men nå har de vært nede i ukesvis....hva er vitsen med å etablere ladere som ikke virker? Tror ikke jeg ville satset på en tur på RV 4 og basere meg på lading hos Kiwi.

Ville anbefalt Kiwi og heller investert i skikkelige ladere, som sikkert koster mer, og redusert antallet. Bedre med få ladere som virker enn mange som ikke virker.
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

abc

Kiwi Billingstad har jeg forsøkt 3 ganger på ca 3 uker. Den har ikke fungert what so ever dessverre.

Coop'en tjener gode penger på meg i alle fall  :)

Powerflux

Jeg skrev til Charge&Drive 6. November om dette. Da hadde Billingstad vært ute av drift i flere uker allerede.

Fortum beklaget og og håpet på en snarlig løsning...............
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA