Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av Powerflux, tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: Tbeinet på tirsdag 30. september 2014, klokken 11:44
Jeg skjønner ikke vitsen med å klumpe alle ladestasjoner opp rundt Oslo. Gitt at tanken er at de fleste elbileiere bor i Stor-Oslo, så er det jo nettopp utenfor Stor-Oslo behovet vil være størst framover, også for disse. De fleste lader hjemme/på jobb, men om man skal reise halvlangt med bilen så behøves det flere ladere på hovedveinettet i ca 8-10 mils avstand fra Oslo. Og med slike intervaller mellom de store byene.

Det er relativt nyttig med hurtigladere i stor-Oslo området, greit, jeg kan komme meg til Oslo og hjem på en lading, men skal man farte litt rundomkring blir det fort nødvendig med hurtiglader. Jeg bor 60km unna Oslo, og har ofte hurtigladet både hos ABB og fortum i byen.

Men det er også viktig med ladestasjoner langs hovedveiene (E18, E6, E-altmuligrart,  hovedriksveier), og de bør etterhvert ligge med ~50km mellomrom, med forskjellige aktører for å ha konkurranse. Nå skal jo 50-75 KIWI butikker få slike ladere, så jeg er sikker på at en del av disse vil bety mye for oss når vi skal på langtur.

nasroht

Venter spent på i3

Leon

Vel og  bra, men i området ligger mange hurtigladerne fra før: Sandvika, ABB Billingstad (ikke CCS) og Møller Slependen (bare CCS).  tillegg har Smart Club Billingstad 22 kW Type 2. Hurtigladerne på Fornebu og Rud ligger heller ikke så langt unna.

Ønsker flere Kiwi-ladere utenfor Oslo-regionen. Samtidig skjønner jeg tankegangen. Det er mange elbiler som kjører Asker-Oslo, og kan du få noen til å stoppe og handle på vei hjem...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Panduck

Sitat fra: Leon på torsdag 02. oktober 2014, klokken 14:53
Ønsker flere Kiwi-ladere utenfor Oslo-regionen. Samtidig skjønner jeg tankegangen. Det er mange elbiler som kjører Asker-Oslo, og kan du få noen til å stoppe og handle på vei hjem...

Det skal vel komme 50-70 ladere, vil anta at ikke alle kommer i Osloregionen. Gleder meg til å se hele lista!

Leon

Neida, Sundvollen, Sokna og Noresund blir bra! ;)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

emil

Ser ut som om fundamentet og kablingen til Kiwilader i Sørlandsparken Kristiansand er på plass.

Olav Von Elfahrer

Kommer det lader på Kiwi Vik/ Sundvollen? Noen som har hørt om flere som ikke er lista opp på Kiwi sin offisielle liste?

Hadde vært stilig om Kiwi fulgte med og oppdaterte litt status direkte her på forumet slik Fortum Charge&Drive gjør.

-Informasjonshungrig elbilist-

E_S

Kunne godt fått til noe mellom Elverum og Trondheim via Østerdalen og et eller annet nedover Østfold slik at man har et alternativ til Fortum Sarpsborg. Ishavsveien gidder jeg ikke å vurdere engang med prisene de opererer med.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Hansi

Kiwi Noresund i dag:


Den har antageligvis vært der en stund, men jeg har ikke lagt merke til den tidligere, står bak bygget..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Svein el-freak

Kiwi Roa nåååå
Trafokiosken står jo rett utenfor døra, da blir det mulig å kjøre Oslo - Gjøvik
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Panduck

Sitat fra: Svein Leaf på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:46
Kiwi Roa nåååå
Trafokiosken står jo rett utenfor døra, da blir det mulig å kjøre Oslo - Gjøvik

Det er da ikke så vanskelig å kjøre Oslo -> Gjøvik, bare kjøre E6 og 33... Tar vel omtrent like lang tid..

Svein el-freak

Joda, men om man må innom heimen på hadeland først........da sliten man litt
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

TrondW

I følge hurtigladerkartet det bare semihurtig Combo lading på Kiwi stasjonen på Billingstad? Noen som kan bekrefte det? Eller er det bare en feil i hurtigladerkartet?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Panduck

Sitat fra: TrondW på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:32
I følge hurtigladerkartet det bare semihurtig Combo lading på Kiwi stasjonen på Billingstad? Noen som kan bekrefte det? Eller er det bare en feil i hurtigladerkartet?

Først stod det at det kun var hurtig AC, semighurtig combo og semighurtig AC, altså ikke chademo i det heletatt. Så ble det endret, slik at det var hurtig chademo. Tror det kan ha gått litt fort for seg her, vil anta det er den samme laderen som gir chademo og combo.. Men det er bare en antakelse :)

Go-carter

Kiwi sin på Thorvald Meyers gt. i Oslo så jeg i bruk på en Up! i dag, så da er den funksjonsdyktig iallefall :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA