Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med din Tesla Model S?

Startet av BlueS, tirsdag 24. juni 2014, klokken 15:40

« forrige - neste »

BlueS

Sjekk ut den nye ladeløsningen fra Zaptec:
http://zaptec.no/zapcharger.php

Hjemmelader med innebygget transformator og mulighet for type 2 lading på 11KW fra trefas 32A 230V.  Den gir 400V 16A til bilen og kan regulere strømuttaket avhengig av øvrig belastning på nettet i huset.  Selskapet er støttet av Transnova i forbindelse med utvikling av denne laderen/transformatoren.  Jeg har bedt om mer info fra selskapet og legger ut info når den kommer.  Ser ut som et kjempeprodukt hvis prisen er innenfor fornuftige rammer.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

BlueS

Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

BlueS

Da har jeg fått svar.  De forventer at levering starter i Q4.  Utsalgsprisen er ikke fastsatt, men skal iflg. Zaptec bli meget konkurransedyktig sammenliknet med tilsvarende konfigurasjoner i dag (og de koster vel fort 15-30 000?).  De vil åpne for forhåndsbestilling via web i løpet av sommeren.  Kan TOCN få til et gruppekjøp/medlemstilbud?
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Batteritralla

RE innlegg fra ZAPTEC:

"Zaptec-sjef Johansen sier det er spesielt én person som burde legge merke til selskapets teknologi.

– Vi kjenner til en annen person som både har elbil-interesse og romprogram, og det er Elon Musk. Vi burde hatt en prat med ham, sier han."

Dagens  ::)

Denne kommer nok Tesla til å utvikle selv, og produsere i Kina. :)

Håper den i så tilfelle at de gjør litt bedre Research, og at sluttproduktet virker bedre enn UMC . . .

Kan sette penger på at Tesla IKKE kommer til å kjøpe noe til en høy kostnad av Zaptec.


Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

OleJA

Sitat fra: BlueS på fredag 06. juni 2014, klokken 07:58
Da har jeg fått svar.  De forventer at levering starter i Q4.  Utsalgsprisen er ikke fastsatt, men skal iflg. Zaptec bli meget konkurransedyktig sammenliknet med tilsvarende konfigurasjoner i dag (og de koster vel fort 15-30 000?).

Tesla sier samtidig at deres ''Høspenningslading" kommer seint i 2014:

http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/highpower

Er det bare jeg som synes det lukter av et sammarbeid mellom
Tesla og Zaptec her?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

fredag

Sitat fra: OleJA på fredag 06. juni 2014, klokken 09:22
Sitat fra: BlueS på fredag 06. juni 2014, klokken 07:58
Da har jeg fått svar.  De forventer at levering starter i Q4.  Utsalgsprisen er ikke fastsatt, men skal iflg. Zaptec bli meget konkurransedyktig sammenliknet med tilsvarende konfigurasjoner i dag (og de koster vel fort 15-30 000?).

Tesla sier samtidig at deres ''Høspenningslading" kommer seint i 2014:

http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/highpower

Er det bare jeg som synes det lukter av et sammarbeid mellom
Tesla og Zaptec her?

"High power" er ikke det samme som "høyspenning".

Spenningen er den samme for UMC og for HPWC. 230V for enfas eller 400V for trefas.

Fiks oversettelsen deres, Tesla, for den norske oversettelsen deres er direkte feil.

"Kraftladeboks", kanskje? "Høyeffekt veggboks"?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Griffel

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 06. juni 2014, klokken 10:04
Sitat fra: Batteritralla på fredag 06. juni 2014, klokken 08:27
Denne kommer nok Tesla til å utvikle selv, og produsere i Kina. :)
Det har de allerede gjort.
Den heter TESLA Høyspenningslader (TESLA high power charging / TESLA wall connector) og har vært til salgs i USA en stund for $1200.
Dette er nok bare en Tesla veggboks tilsvarende det vi kjenner som en Type2 ladestasjon.
Dette er bilmensker og for dem er 230V Høyspenning.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

MyTess

Bumper denne!

Noen som har noen nyheter om zapcharger? Type når den kommer?

Amoss

Sitat fra: MyTess på fredag 20. februar 2015, klokken 19:20
Bumper denne!

Noen som har noen nyheter om zapcharger? Type når den kommer?

Eneste jeg har sett er dette i en relatert tråd under "Avansert: Batterier og lading":

Sitat fra: Jan-Ingvar på fredag 23. januar 2015, klokken 19:57
Hei,

Jeg bestilte en Zoe i dag. Selgeren kunne fortelle at den nye laderen kommer til høsten, men at den ville bli dyr - han anslo 16.000,- til 19.000,-.

Kunder som bestiller Zoe fra og med august vil kunne velge mellom å få Wallbox eller Zaptec-lader inkludert i prisen, i følge selger.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Griffel

Sitat fra: Amoss på fredag 20. februar 2015, klokken 19:32
Sitat fra: MyTess på fredag 20. februar 2015, klokken 19:20
Bumper denne!

Noen som har noen nyheter om zapcharger? Type når den kommer?

Eneste jeg har sett er dette i en relatert tråd under "Avansert: Batterier og lading":

Sitat fra: Jan-Ingvar på fredag 23. januar 2015, klokken 19:57
Hei,

Jeg bestilte en Zoe i dag. Selgeren kunne fortelle at den nye laderen kommer til høsten, men at den ville bli dyr - han anslo 16.000,- til 19.000,-.

Kunder som bestiller Zoe fra og med august vil kunne velge mellom å få Wallbox eller Zaptec-lader inkludert i prisen, i følge selger.
Her er det nok snakk om en annen transf. enn den du tenker på.
ZOE kladden er en enfase sak i kabelen, som for Tesla ikke gir noen fordel sammenlignet med UMC.
For trefas transformatoren 11kW er det lite nytt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Amoss

Sitat fra: Griffel på fredag 20. februar 2015, klokken 20:18
Her er det nok snakk om en annen transf. enn den du tenker på.
ZOE kladden er en enfase sak i kabelen, som for Tesla ikke gir noen fordel sammenlignet med UMC.
For trefas transformatoren 11kW er det lite nytt.

Det har du nok rett i ja, var nok litt kjapp her...  Men da bør man altså vente enda noe høyere pris for de laderne som er aktuelle for Tesla (men kanskje ikke så mye høyere?), og de (altså, ladere for Tesla) bør vel neppe være så veldig mye senere på markedet? Heller før, da de nå bør ha jobbet lenge med denne...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Car-El

Zoe kan KUN lades på 400V TN 3-fase.

Ingen 1-fase eller 3-fase IT-nett.


Den har vist ingen mulighet for Mode4 lading heller.
Men for all del, 43kW lader ombord.... Kjenne æ blir litt misunnelig.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Griffel

Sitat fra: Car-El på lørdag 21. februar 2015, klokken 00:52
Zoe kan KUN lades på 400V TN 3-fase.
Og enfas på TN nett, og enfas via skilletransformator enten det er den framtidige elektroniske eller den berømte bøtte.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA